HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Dåliga HDMI anslutningar på Pioneer
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/10/26 :  19:03:03  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Hej
Jag har nydligen skaffat en Pioneer DVD DV-696AV och har redan efter två veckor en glappande HDMI anslutning och det är ett väldans krongel att få någon kontakt/bild näst intill omöjligt
Jag har kontaktat sevice stället för min pioneer och jag skulle få skicka den till dem och stå för den fraktkostnaden men de betalar returen.
Jag åtekommer när jag fått den repad och berättar då om det är ett faktum att den har usla avslutningar eller inte.
Men rent allmänt så verkar det inte vara någon höjdare i kvalitetsväg på denna modell den låter mycket mekaniskt sett och så det där med HDMI anslutningen då.
Lite synd att inte HDMI kontakterna är bättre när det är så kännsligt med överförningen.

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/10/26 :  21:00:40  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
inte så förvånande då maskinen är riktigt billig. något måste de ju dra in pengar på. så detta är väl en av alla sakerna.
själv har jag beställt en idag, så vi får se hur den funkar, ska bli skönt att slippa spela via xboxen iallafall :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/10/26 :  22:53:05  Show Profile  Reply
Du kanske fått ett måndagsex? Min hdmikabel sitter som klistrad.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2006/10/27 :  10:55:18  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Vad har du för HDMI kabel levande? (Det blev en lustig mening) Det kan ju vara den som har dålig passform.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/10/27 :  12:28:58  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Supras värsting kabel som är godkänd för 12m.
Det är inte något fel på kabeln, men däremot har jag fått en ny för att den andra glappade.

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/11/01 :  19:46:39  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
har testat nu med samma lineup som dig, funkar perfekt, både i tv och dvdn...

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/11/01 :  20:34:17  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
quote:
Jag har nydligen skaffat en Pioneer DVD DV-696AV

quote:
Jag har kontaktat sevice stället för min pioneer och jag skulle få skicka den till dem och stå för den fraktkostnaden men de betalar returen.



Hur nyligen?? Ooops! Missade "två veckor"
Jag ställer mig nämligen väldigt frågande till att DU skall stå för någon del av frakten

quote:
20 a § Ett fel som visar sig inom sex månader efter det att
varan avlämnades skall anses ha funnits vid avlämnandet
, om
inte annat visas eller detta är oförenligt med varans eller
felets art.


26 § Köparen har rätt att kräva att säljaren avhjälper felet
eller företar omleverans, om detta kan ske utan oskälig kostnad
för säljaren.

Vid bedömningen av om någon av påföljderna avhjälpande eller
omleverans skulle medföra oskälig kostnad för säljaren skall
särskild hänsyn tas till vilken betydelse felet har, vilket
värde varan skulle ha haft om den varit felfri och om den andra
påföljden skulle kunna fullgöras till väsentligt lägre kostnad
för säljaren och utan väsentlig olägenhet för köparen.

Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter
det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller
väsentlig olägenhet för denne. Lag (2002:587).


27 § Kräver köparen en annan påföljd än avhjälpande eller
omleverans, har säljaren trots detta rätt att på egen bekostnad
vidta sådan åtgärd, om han efter det att reklamation har kommit
honom tillhanda utan uppskov erbjuder sig att göra detta samt
åtgärden kan ske inom skälig tid därefter och utan kostnad
eller väsentlig olägenhet för köparen.




Observera!!
"Den 1 april 2005 ändrades reklamationstiden från två till tre år. För en vara eller tjänst som du har köpt den dagen eller senare har du tre års reklamationstid, men för varor och tjänster som du köpt före den 1 april 2005 gäller fortfarande två års reklamationstid.
"



Såvida jag inte missat eller feltolkat något

M

Rättat fel

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2006/11/02 11:57:54
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/11/02 :  13:13:03  Show Profile  Reply
Det är inte supra-kabeln som är dålig då? Har dålig erfarenhet av supra själv, både digital och scartkablar som fallit i småbitar

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/11/02 :  15:28:47  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Jag trodde mig ha samma problem med min pioneer dv-470 när jag kopplade den till min LG-lcd. Problemet är inte glapp utan signalen dvdn får. Jag har dubbla ingångar på tvn och datorn är kopplad till den ena och tittar jag på dvd, skiftar över till datorn och sedan tillbaka igen så tappar dvd signalen. Det verkar som om dvdn måste känna av tvn för att funka.

Så sätt alltid på tvn på korrekt ingång INNAN du sätter på dvdn. Så är det med min iallafall.

Edit:
Har supras 8m-kabel, på tok för styv för de klena hdmi-kontakterna om du frågar mig.

.....where the music comes to die.

Edited by - Kmj on 2006/11/02 15:30:59
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/11/03 :  17:36:20  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
supra har uppdaterat sina kablar precis, de har nu riktigt starka och hållbara kontakter.
den gamla modellen var tydligen sämre.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000