HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 DVD spelare under 3k HDMI
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/26 :  16:23:54  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Hejsan, en kompis letar DVD spelare och kom till mig, själv vet jag lite om det så jag frågar det hederliga forumet.

Ska vara:
+regionsfriden
+HDMI
+progressive scan
+läsa DivX filmer
+DVD-R om något.

Kosta under 3k om möjligt.

Bra bild prioriteras framför bra ljud, den skall ändå gå via hans proceed cd, digtitalingång.

Så, vad föreslås?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/10/26 :  16:36:18  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Cambridge audio dvd89 2500 hifiklubben (testat allt utom dvd-r på den.

Mina bilder på den:

http://www.minhembio.com/asimov66

hifiklubbens länk:

http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Hemmabio/DVD-spelare/CAMBRIDGE_DVD89_DVD-spelare_silver.htm

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Edited by - B-200 on 2006/10/26 16:41:09
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/26 :  16:45:08  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Å den tycker du är bra får jag förmoda eller bara en dvd spelare i mängden?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2006/10/26 :  16:49:10  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Den här modellen från Sony verkar vara populär:
http://www.sony.se/view/ShowProduct.action?product=DVP-NS76H&site=odw_sv_SE&pageType=Overview&category=DVD+Player

Strax under 2000:- för den.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/10/26 :  18:00:28  Show Profile  Reply
Pioneer 696 blir man troligtvis inte besviken på, sen får man lite pengar över till annat.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/10/26 :  18:34:55  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
ja jag tycker den är bra annars hade jag ej rekommenderat den.
den vann mot pioneer 585, marantz dv 6600, hk (dvd någon 20 modell) denon 1920, nads i prisklassen.

enligt mig..då jag köpte CA. inte ångrat mig ännu, enda minuset är fjärren för den är ful.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/10/26 :  21:40:53  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Hur stabilt byggda är pioneer idag?
Hade en 737a tidigare och den lät väldigt mycket om driven och den var ju ändå "top of the line" då typ.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/10/26 :  21:58:00  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
jag skickade tillbaka min 585 direkt, den lät för mycket och var klent byggd.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2006/11/11 :  00:47:58  Show Profile Send OcA a Private Message  Reply
Den där Cambridge ser onekligen intressant ut! Verkligen vettig för de pengarna! Skulle nog tro att den presterar bättre än Pioneers billiga spelare. Har testat Pioneers för 1500:- och det var ren skit jag fick ut ur den. Riktigt usel bild och taskigt ljud, men den är ju nästan gratis, så vad kan man förvänta sig? Behöver själv uppgradera DVD'n iom att jag köpt Pioneers 43" plasma nyligen.. Inte kul att sitta med component och köra när man har HDMI på burken... Och component blev bra mycket bättre än scart/rgb i mitt fall - jordens skillnad!

Viktigt för mig är att det analoga 2-kanalsljudet håller hög klass då jag inte har ork eller råd att uppgradera mitt system till 5.1 i dagsläget... Skulle landa på runt 60-80 papp för att uppgradera från 2 till 5 kanal och ändå behålla det fina stereoljudet. Inte värt det som det ser ut nu, men vinner man på Triss så...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

C_blue
Starting Member

37 Posts

Posted - 2006/11/11 :  03:03:09  Show Profile Send C_blue a Private Message  Reply
dessa två hade jag rekomenderat. dock får man utan rätt känningar betala extra för att få den regionsfri. har haft en 1730 hemma en dag på låns av en vän och va faktiskt riktigt nöjd med den. HDMI fungerade utmärkt på den och de jag känner som äger en är mer än nöjda. analoga 2 kanals ljudet är mycket bra för den prisklassen oxå.
denon 1730.
http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Hemmabio/DVD-spelare/DENON_DVD-1730_DVD-spelare_Silver.htm

snäppet värre på i stort sätt allt, fast HDMI hade jag lite svårt att se skilladen på, det va ett par veckor mellan 1730, 1930 och den 1920 som jag äger idag. analoga 2 kanals ljudet är riktigt riktigt bra för prisklassen, gäller även 1920. klarar även SACD och DVD-A som en bonus.
denon 1930.
http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Hemmabio/DVD-spelare/DENON_DVD-1930_DVD-spelare_Svart.htm

varför köpte jag en 1920 istället för en 1930? bra pris på ett demo ex och tomt i kassan va orsaken. har haft min i runt 2 veckor nu och facit säger allt, har suttit klistrad med dvd video och CD i runt 4 timmar per dag sedan inköpet. har aldrig hänt förut att det blivit så mycket koninueligt innan vid andra inköp.

låna hem och lyssna är mitt tipps.

mvh C
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/11/11 :  09:41:14  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
jag köpte hem en pioneer 585a men den lät för mycket och hade dålig prestanda så den åkte tillbaka.

Testa med en cambridge.

edit: jag testade en denon 1920 modell men tyckte den var för taskigt byggd komponentvalet var under all kritik men prestandan är bra.

Nej du min rekommendation står kvar, fördelen med Cambridge och Denon är att de finns under samma tak "hifiklubben"

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Edited by - B-200 on 2006/11/11 09:42:54
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2006/11/11 :  14:20:59  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Om prestandan är bra är väl komponentvalet adekvat?

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/11/11 :  14:41:44  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
komponentval per definition: de komponenter de valt att bygga maskinen med exempelvis chassi, släde osv.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

C_blue
Starting Member

37 Posts

Posted - 2006/11/13 :  01:30:14  Show Profile Send C_blue a Private Message  Reply
jag kan hålla med om att den känns "spinkig" och det blir ingen wow upplevelse om man lyfter på locket men jag ska inte ha locket av dagarna i ända och jag kommer inte att bära omkring på den varje dag heller så den gillas starkt för demo priset jag fick. ;) :D gumman vart oxå nöjd för den ser likadan ut som min 2807 förstärkare. ;)

mvh C
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000