HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Koppla hörlursförstärkare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2006/10/23 :  18:41:07  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message  Reply
På mitt försteg finns ingen lämplig utgång för hörlursförstärkare. På den gamla förstärkaren (surroundreciver) hade jag den på tape-out med det finns inte på den nya. Kan jag använda en gren-RCA (1 hane till 2 honor) på min cd/dvd-spelare eller finns det någon annan bättre lösning på mitt problem?

Cd/dvd: Pioneer DV-668AV
Hörlursförstärkare: X-can
Försteg: Jungson JA-2

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2006/10/23 :  23:01:37  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message  Reply
Jag vet inte hur X-can funkar men X-can V2 och V3 har en utgång också alltså går det att koppla in den mellan CD-spelare och försteg.

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2006/10/24 :  00:10:09  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message  Reply
Ja, tamejfaan du!

Jag har inte tittat bakom min X-can V3 sedan jag köpte den .

Tusen Tack för påminnelsen, Rolfen!!!!

Problemet därmed löst!

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2006/10/24 :  03:02:57  Show Profile Send to_apeiron a Private Message  Reply
bra lösning dessutom...

Zory
Polen
Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2006/10/24 :  09:03:09  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message  Reply
Mycket bra!

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000