Stort bygge också. Det är så mycket grejer så man lätt tappar bort sig. Strömförsörjningens olika spänningar t.ex: +340, +170, -170, -340. Sen ska det till bias, -50 och -220V. Jag har provkört på olika sätt i drivstegen idag och en strömkälla funkar inte som den ska. Jag får byta ut en DN2540 bara så ska det nog ordna sig. Sen hittade jag ett ställe i varje drivsteg där jag glömt ett motstånd. Annars verkar allt funka som det ska. Nätaggregatet jag har orkar inte med allt dock, behöver egentligen ett som ger 510V och ca 60mA. Men man får ju reda på om det är rätt kopplat i alla fall och det är ju huvudsaken.
Dahlberg, jag hade/har idéer om att köra biampat. Eventuellt bygga Orion någon gång, de är ju fenomenalt bra och drivna med såna här steg tror jag det skulle bli det ultimata. Klarheten i ljudet från OTL-steg är rätt unik och förmodligen skulle det bli en riktig killer. Nu är jag ju förtjust i banden också så det där med Orion är bara en tanke. LennArt gjorde ett så fint jobb med filtren i nuvarande högtalare att biamping känns som överkurs - men bygget var redan påbörjat och alla grejer finns så då får jag fortsätta tycker jag. Vi får se var det här hamnar.
Manga X, Nej, det har nog ingen berättat förut. Men ett vansinnigt projekt är det ju helt klart och dessutom i helt nya marker, för vad jag vet har ingen byggt ett sånt här utgångssteg på en OTL förut. Alltså det här sättet att driva slutrören. Så någon ska väl vara galen nog att prova fullt ut...
En kul grej är att jag har fått mail från hela världen om slutsteget jag spelar på nu. Jag måste säga att det är rätt kul att få internationell uppmärksamhet för ett hobbyprojekt. Det finns ju ytterst få byggen av den här typen - av förklarliga skäl.
Levande, Det är M-cap supreme. De skall parallellkopplas med ryska pio också för de är lite för skarpa i karaktären som de är tycker jag. Ljudet brukar mjukna när man gör så, utan att tappa detaljer.
quote:Dahlberg, jag hade/har idéer om att köra biampat. Eventuellt bygga Orion någon gång, de är ju fenomenalt bra och drivna med såna här steg tror jag det skulle bli det ultimata. Klarheten i ljudet från OTL-steg är rätt unik och förmodligen skulle det bli en riktig killer. Nu är jag ju förtjust i banden också så det där med Orion är bara en tanke. LennArt gjorde ett så fint jobb med filtren i nuvarande högtalare att biamping känns som överkurs - men bygget var redan påbörjat och alla grejer finns så då får jag fortsätta tycker jag. Vi får se var det här hamnar.
Att det var biamping på gång hade jag redan listat ut men blir inte lådan vansinnigt stor tror du Jodå Orion skulle jag också kunna leva med (faktiskt ). Blir lite äpple eller päron-resonemang men om jag någon gång skulle bli tvingad att bygga med "vanliga" element så skulle det bli "Orion". Förutsätter iofs att jag kapar av mig bägge armarna eller nåt sånt då