HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 inget ljud ur Marantz SR7001
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2006/10/14 :  19:25:50  Show Profile Send Wilderwein a Private Message  Reply
Hej hej!
Håller på att hjälpa en kompis med att sätta upp ett hembiosystem. Det kunde gått bättre än va det gör faktiskt, hur jag än kopplar får jag inget ljud ur högtalarna. Jag har bara möjlighet att köra analogt. jag har provat att koppla in via tape och cd, men utan resultat. jag får ljud om ja kopplar in subwoofern på tex. tape out men inte på pre. out. och sateliterna är alltid helt tysta.

Verkligen jobbigt detta, är de nått jag missat eller kan de vara så att marantzen är trasig?
Tacksam för alla svar och all hjälp jag kan få.
mvh:
kareem

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/10/14 :  20:49:25  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
PRE OUT är till för externt slutsteg där skall du ej koppla. läs bruksen.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2006/10/15 :  01:36:21  Show Profile Send Wilderwein a Private Message  Reply
jo men subben är ju aktiv så tyckte det var lämpligt, ber om ursäkt om texten var oklar. Jag har alltså inte kopplat in sateliterna där.
mvh:
kareem
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/10/15 :  02:27:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Hm...........

en riktig djupdykning i manualen är det första jag hade gjort.
Du kan ställa var ingång för sig har jag för mig o det verkar som det är ställt på digitalingång. Jag tycker själv att Marantz är otroligt ologiskta i sina menyer.

Är den beg ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/10/15 :  02:28:10  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Har du klarat av avdelningen "idiotfel" (vem har inte råkat ut för sådana ):
Du har råkat koppla på "mute"?

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2006/10/15 02:28:37
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2006/10/15 :  11:31:06  Show Profile Send Wilderwein a Private Message  Reply
jag har läst allt viktigt tycker jag, men jag kan hålla med om att det är lite ologiskt. Hhehe nej tycker inte jag har några idiotfel kvar iaf inte mute och att strömsladden är i. Volymen har också justerats.

Johan nej den är ny, så på måndag får ja ringa leverantören om jag inte löser det idag.
Tack hittills för att ni tagit er tid.. kommer ni på nått så posta gärna. mvh.
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/10/15 :  11:33:51  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Vad är det för spelare som används? Kanske nån inställning i den som skall ändras.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2006/10/15 :  16:11:42  Show Profile Send Wilderwein a Private Message  Reply
ehm i brist på dvd/cd spelare är det datorn som används hitills. Det kommer ljud ur lurarna direkt kopplade till datorn så det borde inte vara det heller. mvh
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2006/10/15 :  16:11:48  Show Profile Send Wilderwein a Private Message  Reply
ehm i brist på dvd/cd spelare är det datorn som används hitills. Det kommer ljud ur lurarna direkt kopplade till datorn så det borde inte vara det heller. mvh
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/10/15 :  17:47:21  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Nåt datasnille är man ju inte direkt.

Kan det vara någon inställning i den som skall göras kanske?
Det kan du garanterat bättre än mig, kan ju vara värt att kolla upp.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2006/10/16 :  21:45:28  Show Profile Send Wilderwein a Private Message  Reply
Hej igen efter att varit i kontakt med butiken verkar det som att det är fel på förstärkaren, ska dit nån dag och testa den hos dem innan vi går vidare, tack i alla fall för alla som svarat.
mvh
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/10/16 :  22:08:55  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Hoppas det ordnar sig

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000