HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Högtalarbygge
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2006/09/21 :  18:12:33  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Fint!

Hur mycket landar element och filter på då? Både Amish och Ekta...

Börjar bli rätt sugen på ett diy-projekt...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Peppar
Member

59 Posts

Posted - 2006/09/21 :  20:02:15  Show Profile Send Peppar a Private Message  Reply
Endast element och filter till amish landar på ca 7000:- för nya delar. Man kan ju köpa begagnat och komma lite billigare undan..
Endast element till Ekta går på 14970:- priser från hifikit.
Och filter till dom uppskattningsvis 2000-2500:-

Det är ju inga småsummor för Ekta men jag skulle tro att dom låter helt underbart
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2006/09/22 :  23:38:51  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Ok... tack för info

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

mangs
Member

622 Posts

Posted - 2006/09/30 :  13:44:13  Show Profile Send mangs a Private Message  Reply
Väldigt stiligt bygge måste jag säga!

jag har faktiskt exakt samma elemtnt liggande på en hylla här hemma och ett gäng filterkomponenter. Är du nöjd med vad dina lådor presterar? Vilken skillnad upplever du jämfört med tidigare?
Go to Top of Page

Peppar
Member

59 Posts

Posted - 2006/09/30 :  14:08:05  Show Profile Send Peppar a Private Message  Reply
Tack för komplimangerna

Jag tycker det är dom bästa högtalarna jag har haft. Martin Logan Sequel 2or är den bästa masstillverkade högtalaren jag haft men Amish är mera allround
Största skillnaderna mellan Challenger och Amish är nod midbasen.

Uppdatering har gjorts med svarta skruvar till elementen
Go to Top of Page

nusse
Member

345 Posts

Posted - 2006/09/30 :  18:21:31  Show Profile Send nusse a Private Message  Reply
Trevligt bygge!
Tycker nog du ska kosta på dig besväret att försänka elementen iaf. Läs här: http://www.zaphaudio.com/mtg-surface.html
Hmmm, har också haft ett par "Acoustic Challenger", men de hade/har en Scanspeak D2905/9300, inte 9500...
Go to Top of Page

Peppar
Member

59 Posts

Posted - 2006/09/30 :  22:15:28  Show Profile Send Peppar a Private Message  Reply
Intressant. Trodde inte det hade någon annan än kosmetisk betydelse..
Enligt hifikits hemsida så skulle det vara 9300 diskanten men jag fick 9500 istället och det tackar jag för
Go to Top of Page

Peppar
Member

59 Posts

Posted - 2006/10/06 :  23:55:10  Show Profile Send Peppar a Private Message  Reply
Jag är övertalad så nu är det fixat elementen är nedfrästa

Vet inte om det blev någon ljudförbättring eftersom jag sålde min förstärkare och köpte en annan medans fräsningen pågick
Go to Top of Page

Peppar
Member

59 Posts

Posted - 2006/10/06 :  23:58:38  Show Profile Send Peppar a Private Message  Reply
Och jag passade på att sätta ordentliga packningar också istället för det som följde med från hifikit.
Tur att jag sparade en trasig 8535a till mall från ett tidigare missöde
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2006/10/07 :  10:56:45  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Kanon att du försänkte elementen - det har stor betydelse :)

Riktigt fina alster du gjort!

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000