HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 lite rådgivning gällande dac och h-stärkare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/07/25 :  22:32:14  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Skall införskaffa en dac till datorn för en billig penning färdig ej byggas men beggat är ok. tänkte 500 (går det?)

Sen fråga 2 hittat en x-can v1. för 1000 spänn men tycker det är saftigt sett v2 för 1200 men vad tycker ni?

Behöver en till mina AKG k-240s lätt drivna (55 ohm). mest till kvällslyssning (används till tv med). en bra högtlursstärkare beggad eller ny kvittar men så billigt så möjligt utan att låta sunkigt.

Gillar x-can stilen och ljudet men röret i vad ligger det på?



.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/07/26 :  19:46:31  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
ingen ?


.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2006/07/26 :  20:42:41  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
En beggad dac för 500kr är nog sällsynt. De flesta brukar ligga på minst 1000kr i annonserna tycker jag. Jag är oxå lite på jakt efter en beg dac mellan datorn och hörlursssystemet.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/07/26 :  21:02:03  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
ok tack för det

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/07/26 :  22:42:31  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Cambridge audio dac 3 brukar man kunna hitta för under tusenlappen.
Har sett priser mellan 500-1000:-
En helt klart trevlig dac för den pengen.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/07/26 :  23:30:38  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
skall kolla upp det tack för tipset

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2006/08/14 :  22:51:20  Show Profile Send to_apeiron a Private Message  Reply


har en V3

blev raett oeverraskad--den staar sig utmaerkt i konkurrens med de allra baesta


har man en riktigt bra CD-spelare ska det mycket till foer att det ska bli baettre med en dac....om inte kablaget aer av yttersta toppklass blir det ingen foerbaettring--moejligen tvaertom...

korta och faa inkopplingar aer A och O vid hoerlurslyssning

bra beg CD direkt in i hoerlursfoerstaerkaren via bra kablar--svaart och dyrt att oevertraeffa!

Zory
Polen
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2006/08/27 :  19:17:13  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vet inte vilka krav du har men här har du en kul leksak - en USB AD/DA.
http://users.skynet.be/bestelectrix/
Priser från $15 (naket mönsterkort) till $35 (färdigbyggt).
Köpt och testat - prima prylar!
Go to Top of Page

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2006/08/30 :  23:11:47  Show Profile Send to_apeiron a Private Message  Reply

tack Soundbrigade för en kul länk!

På head-fi.org säljs ibland en del nyttigheter av detta slag--särskilt om de är batteridrivna (eller drivs med väggbula) kan det vara intressant, annars är det ju idel amerikaner och 110 V där

Dessutom finns studioforum med köp- och säljannonser: Man kan ju köpa t ex ett beg bättre externt ljudkort för dator (M-audio portable audiophile t ex) så får man det här med AD/DA på köpet s a s--ofta bra grejor...bara man tänker på att alla digi inte är Spdif etc, alltså kollar sladderiet innan man slår till!

Zory
Polen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000