Jag tänkte dela med mig lite av min stabbade strömförsörjning som inte kostar skjortan!
Det är i princip en ren kopia av en strömförsörjning jag hittade via diyaudio. Deras variant använder sig av LM338. Dessa är tokdyra!! Kostar 135kr/st hos elfa. LM338 lämnar 5A.
Jag hittade lösningen hos Kjell o Co. LM350 kostar 25kr/st. Denna lämnar bara 3A.
Men efter att ha läst att grabbarna använde sig av 2st LM338 för att driva 2st LM3886 så tänkte jag att om jag använder 2st LM350 till 1st LM3875 så borde det funka.
Men hörni...kan man verkligen parallellkoppla utgångarna på spänningsregulatorer?...Jag skulle nog använda effektmotstånd på ....30-50 mOhm...eller så...
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Enligt databladet från National.com så levererar lm350 Garanterat 3A. men om man tittar på kurvorna lite längre ned så levereras ca 4,5A med 5-12volts diff mellan in och ut.
Efter likriktning så ger mina trafos ca +-35volt. så jag tänkte lägga utspänningen på ca +-28volt för att hålla mig inom "Sweetspoten" för spänningsregulatorn.
nä 135:- är inte hela världen men jag har ingen nytta av denna PSU än så det blev aldrig
visst hade jag kunnat "3D:at" men för detta ändamål är det enklast med Eagle 3D som är ett plugin till Eagle kan man säga. Eagle 3D genererar en fil som man sedan renderar i Povray.
Fruktansvärt användbart och snyggt. Jag skall nog se om man inte dessutom kan använda det i någon annat (riktigt ;) 3D-program.. Varför man skulle vilja göra det kan man ju undra. Men det vore ju lite skoj.