HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Vad för dvd-spelare skall man ha?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2006/07/02 :  23:15:42  Show Profile Send Bland a Private Message  Reply
Sitter här och inser att jag kan inget om sk. hemmabio. Däremot har jag börjat planera lite för en sådan anläggning. Har nästan bestämmt mig för Sanyo Z3 och någon projekta duk. Det jag undrar över är: Vad för dvd-spelare skall jag köpa. Jag ska enbart ha spelaren för att se på film och jag vill inte betala för mycket - vem vill det :-). Om jag har fattat rätt kan Sanyo ta emot "någon form av digital signal" (hmi?)? Om jag nu vill skicka en digital signal till projektorn: Vad för dvd-spelare skall jag välja? Tacksam för svar!

Mvh
Bland

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2006/07/03 :  09:38:48  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=80249&st=540&searchtime=

Prisvärd DVD-spelare med DVI, som du kan koppla till HDMI-ingång via adapter (Z3 har HDMI-ingång). Kan vara en fördel att ha spelare med DVI ut, använda DVI-kablage och adapter vid HDMI-ingången eftersom DVI inte har samma prolem med långa kablar som HDMI. NAckdelen med DVI är att den inte skickar ljudsignal, men det spelar ju ingen roll för din del som du beskriver det.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/07/03 :  10:02:26  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
jag hade tagit en marantz dv 6600 har den själv, blivit högt rekommenderad av många. kostar mer än kkk oppon dock denna ligger på 3995.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2006/07/03 :  23:14:02  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Thomson har en modell med HDMI som heter DTH255 och kostar strax under 1500:- och den är faktiskt mycket bra. Klart värd att spana in.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2006/07/04 :  00:15:55  Show Profile Send Bland a Private Message  Reply
Tack för svar. Uppenbarligen räcker det med en ganska blygsam investering (i jmf med vad det kan kosta)i en dvd spelare! Någon sa till mig att HDMI utgången på "billiga" maskiner är usla. Men det verkar inte stämma!
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2006/07/04 :  10:19:49  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
1:a generationen av alla billiga dvd-spelare med HDMI var rätt usla. Men utvecklingen går framåt.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/07/04 :  14:39:16  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Nya panasonic´en .... kostar omkring 1500:- , superbild !!

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/07/04 :  15:36:31  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Lånar tråden lite.

Är också ute efter en ny dvd (tänkte köpa ny proj efter semestern)
Men är lite sugen på en med HDMI, SACD o DVD-audio..
Maxpris 4000:-
Vad vill man då ha??
Är det Marantz Dv6600 som gäller eller?

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/07/04 :  16:04:17  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
jupp har en själv (marantz dv 6600) tycker det är riktigt bra prestanda med tanke på vad man får. Se till att få den reg fri förresten om du skulle köpa den för den är en plåga att göra själv (jag vet gjorde det).

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2006/07/07 :  10:45:05  Show Profile Send Hjelm a Private Message  Reply
Kan tycka att Samsung DVD HD850 kan vara ett bra köp. Köpte den efter hyfsade recensioner på nätet.
Kostar 1095 och har HDMI och linjedubblerare och lite annat.
Ruggigt stort lyft om man jämför med de billighetsmaskiner jag hade tidigare, trots att jag inte har HD tv eller HDMI ingång.

Hjelm
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/07/07 :  10:49:03  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Denon 1920 ska nog vara äldigt lik maratzen. Överväger Denon själv även om M ska ha bättre ljud.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/07/07 :  11:36:55  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
funderade som du Kmj. men tog själv slutsatsen att de släppt denonen för tidigt dvs man får ständigt uppdatera den firmware mässigt. men den har grym bild dock gillar jag marantzens kompletta möjligheter.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Fredrik
Member

241 Posts

Posted - 2006/07/31 :  17:51:39  Show Profile Send Fredrik a Private Message  Reply

Har själv Marantz kan inte annat än att rekommendera!

!JBL
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000