Dyr? Mja ca. 500-600 ( har inte sista noteringen) för en skiva som är 9x122x244 mm, skårat på längden. Det är ju mer än motsvarade "oskårade"...men..
Ett elände att transportera och hantera, då den är svår att spänna fast eller ställa ( den böjer sig , om man då inte har släp, men det har inte jag. Spännplank rekommenderas
Har hittat dessa i STO, på K-Rauta och Ekesiöö, även Fredells har en skårat på tvären men den kostar 1100:-
/MI
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
Blir mer och mer imponerad ju längre bygget framskrider. Hur har du anpassat anpassnngen av böjplyfan till lådan vinkelmässigt? Jag menar, har du anpassat vinklarna till den böjradie du får vid skarvpunkten, om du förstår vad jag är ute efter, eller får det bli som det blir? Har locket samma böjradie över hela ytan? Fick för mig att den såg mindre ut mot baksidan.
Jag vet ej om jag förstår frågan, men böjarna är ritade med "Arc tool" i MS Visio, dvs de blir de går ihop ca. 10 cm bakom baffeln och i mitten baktill. Kan lägga upp ritningen ikväll om så önskas, men lite grann blir det lpp "löses på plats" eftersom vi talar om one-of-a-kind.
Sett framfrån så har alla delar samma radien, sedan är det inte radie utan en böjning....tagen av sänggaveln...
Jag menar där de möter baffeln. Om man inte på något sätt behandlar själva kanten på böj-plyfan blir det väl vinkelfel? Min undran då är om det anses vara av någon större betydelse hur man gör där då? Ifall det är av betydelse, hur lyckades du med det?
OK....baffeln är "fullbredd" och så slipar jag lite i ytterkant, men sen är det limutfyllnad för övrigt...kolla bilden ( den är lite ljus, men jag var tvungen att hålla skivan med handen..)
Om du kollar in lite andra bilder tidigare så ser du att baffeln är stegad, så det finns gott om limytor...
Så var det dags för liten update. Vill också passa på och tacka för de trevliga tillropen, ger energi att köra vidare även om det är en bit kvar...
Extra 12 mm bottenplatta limmas för stagning + tätning ( totalt 28 mm i botten
Nu måste en adapter eller fäste för On/off-knapp och indikering snart monteras i lådan så den måste göras klar.
Pon/Poff adapter har hamnat i kläm
Sladdarna är till 2 st lysdioder]
Har även limmat på en en extrabit längst ner på baffeln, i den skall pon/poff-en monteras. Den kommer även ansluta mot tygfronten som skall fästas framtill.
Runda fina former
Här ser man extra lilla frontplattan samt omlottmonteringen av botten
Hade gjort ett litet mätfel på ramen för tygfronten, så den står där vid botten och får 5 mm extra bredd. Nu är det lite mer slipning, montering av P/p-adapter, svartmålning...sedan fanérdags.
Anslutningar/lucka till kraftaggregatet skall också ordnas...
Detta kan bli klart till jul!
PS. Zalve: har redan svarat på din fråga på sidan 1