HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Operation altanhorn (smakråd färgval)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/28 :  17:41:05  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
OJ! Då har du att stå i framöver

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2006/04/30 :  14:08:37  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Jodu, det kan man lugnt säga.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/30 :  16:22:03  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Nu skulle jag behöva lite råd av er angående färgvalet på hornen.
Vad tycker ni skulle passa med tanke på husfärgen och färgen på möblerna?

controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Gothmog II
Member

435 Posts

Posted - 2006/04/30 :  16:23:48  Show Profile Send Gothmog II a Private Message  Reply
Dalarött

Cairn Fog 2, Cairn 4808A, Edison 60, DIY Aleph 3, Audio Innovations 300, Ariel loudspeakers, Stax Lambda och en SAAB 9-5 Aero 315 Hk Etanol (Maptuned)

Det finns genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/30 :  16:29:23  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Japp! det är färgen på en del av kåken :-)
Men jag tycker det blir lite för skrikigt att måla högtalarna i den färgen.
Vill inte att dom utmärker sig för mycket,utan vill ha dom mer neutrala.

Go to Top of Page

BengHa
Member

59 Posts

Posted - 2006/04/30 :  17:19:41  Show Profile Send BengHa a Private Message  Reply
Den mörkgröna du har runt fönstren, tycker jag personligen varit snyggt. Då ser det ut deataljer på huset men sticker inte ut för mycket.
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/04/30 :  17:23:13  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Håller med BengHa till fullo. Mörk grön hoppas vi på.

Så nu står det 2 röster på mörkgrön och inga andra förslag har visat sig mer än dala röd som har en röst.

Men telefon växeln är inte stängd än.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/30 :  17:23:56  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Tusen tack Bengha! Just vad jag förespråkat men övriga i familjen är tyvärr inte inne på den linjen.
Jag tror att jag provar det iaf,det går ju alltid att måla över.

Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/30 :  17:54:45  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Någon fena som kan ta bilden och editera den i photoshop kanske?
Med färgerna ljusgrön/mörkgrön och röd som är på bilden.
Föra över färgerna på högtalarna,så man kan få ett hum om hur det skulle se ut.
Please? :-)

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/04/30 :  19:55:08  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Kanske så här ??

Eller:

???????

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2006/04/30 19:59:57
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/30 :  20:03:06  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Det röda kanske blev lite väl rött
Det gröna där emot såg ju rätt ut.
För min egen del så tycker jag det gröna är mest i min smak.

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8622 Posts

Posted - 2006/04/30 :  21:23:14  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Prova den gråa som är på väggen då,ännu mer diskret.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/30 :  21:46:32  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Den gråa är faktiskt också grön,men det syns kankse inte så bra på fotot.
Tanken har slagit mig men då blir liksom högtalarna helt borta.
Det som ligger närmast till hands för tillfälet är det mörkgröna samt leka lite med dom övriga färgerna på huset.

Go to Top of Page

Mr. Pink
Member

61 Posts

Posted - 2006/04/30 :  22:27:03  Show Profile  Visit Mr. Pink's Homepage Send Mr. Pink a Private Message  Reply
Strukturfärg och någon grå eller vit färg för att efterlikna puts.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=46763
36-elements Line Array
Go to Top of Page

antune
Starting Member

49 Posts

Posted - 2006/05/03 :  14:53:31  Show Profile Send antune a Private Message  Reply
Kör på den mörkgröna tycker jag

-Anton-
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/05/03 :  16:10:33  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Varför inte ta "brunaktig-lazyr" och dutta på med svamp ( Som fläcktyfis! ) i samma bruaktiga fär du har på möblerna!?

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/05/03 :  16:15:28  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Vet inte om lasyr "tar" överallt då jag kletat mer än nödvändigt på skivorna med kontaktlim.
Hur blir lasyr öht på MDF ??

Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/05/03 :  21:58:45  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Jaha! Å va är nu detta?
Detta har väl inget med altanhorn att göra,eller...?

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/05/03 :  22:56:52  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Kompensera för altanresonanser? ;D

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/05/03 :  23:14:47  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Ja kanske det!
Nja det är en gammal kenwood "allt i ett" som jag köpte för si så där 15-20 år sedan och som min dotter har använt dom senaste åren.
Tänkte den skulle få duga som leverantör av partymusik

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000