HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Kabel till lurarna
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

fx
Member

50 Posts

Posted - 2006/04/17 :  22:44:54  Show Profile Send fx a Private Message  Reply
Jag har just haft en upplevelse...

Jag har bl.a. ett par Sony lurar av billigare modell till datorn. Efter en del slit å släng började dessa glappa. Kabeln tänkte jag då det uppkom när rörde på huvudet. Detta borde vara enkelt att fixa.

Sagt å gjort. Letade mig fram till att det brott på kabel precis innan kåpan där den är ansluten. Öppade och såg att kabel var fastlödd på ett enkelt sätt. Klippte bort den biten som var dålig löddes denna om på ett bra sätt, bättre en tidigare vid okularbesiktning.

In med dem i datorn igen å på med musiken... det är nått som är annolunda... det låter bättre än tidigare, märkbart bättre.

Frågan som då poppar upp; Är detta valigt att det är dåliga lödningar/kopplingar i lurar m.m.
Om det är vanligt så, så måste ju detta vara bland de bättre "tweaken" jag gjort.

Sitter iaf nöjd med mina "nya" lurar.

Primare V25 -> Xindak AC-03 -> Arcam AVR200 -> Nordost Super Flatline MkII -> Audiovector Mi1 Super

lucabrassi
Member

74 Posts

Posted - 2006/04/19 :  14:16:07  Show Profile Send lucabrassi a Private Message  Reply
Spännande! ska kolla mina sennheiser lurar genast! :)

HIFI-nybörjare
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000