HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Primare DVD 26
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/03/10 :  19:53:40  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
Någon som kan säga ngt om denna?

Hur står den sig exempelvis gentemot Pioneer 989 som inte funnits ute så länge.. Skiljer inte många tusen i pris..

Sökt efter recensioner på den men ej hittat ngn bra utförlig sak...


//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\

lundq
Starting Member

13 Posts

Posted - 2006/03/15 :  15:26:47  Show Profile Send lundq a Private Message  Reply
pioneern du nämner spelar i sk. helt annan liga, speciellt bildmäsigt.

Faktum är att Primares DVD26 har fått rätt så ljummen kritik. Läs mer på andra forum som är mer hembioinriktade. Tex. component.se minhembio.com

/K
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/03/16 :  09:52:04  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
tack, skall ta och kika in dessa sidor och se vad jag kan finna

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Stigge
Member

102 Posts

Posted - 2006/03/17 :  10:51:36  Show Profile Send Stigge a Private Message  Reply
De som brukar nämnas är att Primare DVD26 är även en bra spelare för
vanliga cd-skivor, vilket inte är så vanligt för dvd spelare.
Tror att den testades i Bild och Ljud Hemma för något nummer sedan med bra kritik.
Ett alt till denna spelare är Denon, Marantz och även då Pioneer

Edited by - Stigge on 2006/03/17 10:55:55
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/03/18 :  13:22:57  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
Marantz har jag varit inne på men tycker de har så himla mörk bild...

Tilläggas skall också att det ska bara köras DVD inga cd-skivor i burken så jag letar efter en spelare med så mkt vikt på bilden/ljud som möjligt... (5.1 ljud alltså)
Pioneer989 har juh fått lysande kritik i massa tester nu.. Denon är jag gott nyfis på vore kul med en test head to head mot 989


//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\

Edited by - KingX on 2006/03/18 13:25:54
Go to Top of Page

manticore_mantra
Starting Member

37 Posts

Posted - 2006/03/19 :  12:00:26  Show Profile Send manticore_mantra a Private Message  Reply
Har inte lyssnat på pioneern men har en dvd26 själv och jag är väldigt nöjd.Den kankse inte har den bästa layouten i menyerna men den låter riktigt bra och bilden är väldigt bra.Jag kör progressive component och det finns även ett uppgraderingskort med DVI utgång.
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/03/20 :  19:07:58  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
component är det som är aktullet för mig med.. tilhör skaran med folk som tror att man faktiskt kan få ut en bättre bild med component än HDMI...

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000