HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 kommande projekt
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2006/02/22 :  21:35:55  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Hej,
Har två små projekt som normalt sät skall löppa under våren. Jag lägger utt några CAD bilder för att börja. Väntar med syndpunkter. Schema på slusteg kommer snart.

Nu på tänkt slusteg

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2006/02/23 :  09:58:44  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply
WOW... Inte et lite prosjekt...!
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2006/02/23 :  10:39:28  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Slustegen blir två delat, och kommer vara baserat på LM3886, det kommer bli 6 stycken per kanal.

Power supply kommer byggas runt 2 stycken 600VA toroid transformatorer.

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/02/23 :  10:53:36  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Kommer bli ett snyggt system det där

Hur går det med vinylsvarven?

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2006/02/23 :  10:57:31  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Det går sakta framåt med vynil spelaren, vissa delar skall göras färdiga för att skicka till ytbehandling...åter kommer snart.

Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/02/23 :  19:03:27  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Wow ..."görfräckt elllllerrr"

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

buffy
Member

156 Posts

Posted - 2006/02/24 :  14:58:29  Show Profile Send buffy a Private Message  Reply
riktigt spännande att se hur detta kommer se ut när allt är klart
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2006/02/24 :  15:21:45  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Ja du buffy det blir det men det kommer ta lite tag att bli klart med...det kommer mest bero på om jag får tag på aluminium till ett vetigt pris...

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/02/24 :  17:10:11  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Chris ... ja eldar på jag me .... mera!!

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/24 :  18:13:42  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

"tycker" mig sett designen tidigare på slutstegen... va sjutton va det.... kan de va Rowland looken eller...

Jag eldar som alla andra på jag me...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/02/24 :  23:03:36  Show Profile Send Hasse a Private Message  Reply
blir det där bara 10 proernt så snygt som jag tror att det blir så blir det gör snyggt

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2006/02/25 :  09:52:34  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Ja tackar så mycket för alla trevliga kommetarere. Mayro mycket rätt för jeff rowland looken...det skalla vara kanska lyckt på insidan också, kommer vara baserat på 6 stycken LM3886 per kanal.

Den största frågeteken nu är aluminiumet, det är kanska mycket som behöves. Varje chassi för slustegen är tänkta med 20 mm aluminium i botten och samma på topen, front och back blir också 20mm aluminium. Tankän är att aluminium bittarna skall vattenskäras och sedan bara ett lätt pass i frässen för finishen. Så nu får ni ha tålamod innan ni kommer få se bilder på "the real stuff".

Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/02/25 :  10:37:05  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
quote:
Den största frågeteken nu är aluminiumet, det är kanska mycket som behöves. Varje chassi för slustegen är tänkta med 20 mm aluminium i botten och samma på topen, front och back blir också 20mm aluminium. Tankän är att aluminium bittarna skall vattenskäras och sedan bara ett lätt pass i frässen för finishen. Så nu får ni ha tålamod innan ni kommer få se bilder på "the real stuff".

Inga problem, fixar vi
Eller ja.... metallen kan vi nog fixa, det finns ju återinningsstationer över hela sverige där man kan köpa spillmaterial för ett lågt kilopris. Det kanske tar ett tag men det bör ju inte va SÅ svårt att hitta.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/02/26 :  09:34:50  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Problemet är väl att det är inte många återvinninsstationer som man som privat person får handla ifrån
Men det skadar ju inte att avlägga ett besök o prata direkt med skrotnissarna

Jag har som sagt tidiagre handlat från Linköping stål.
De har både materialet o vattenskärare.
Men tyvärr så tror jag inte att det är lika lätt att handla där som privatperson efter de bytte boss...

Jag är inte dum....
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2006/02/26 :  16:25:41  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Jag har varit på Linköping Stål och väntar på pris uppgift. Dom sa verkade inte vara något problem att jag var privat person, vi får väll se.

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/02/26 :  19:04:50  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Gott o höra.
Hoppas att de fortfarande kan hålla bra priser till privatpersoner

Du får gärna skicka ett pm när du vet priset så kan jag jämföra med vad jag har betalat.

Det finns även en firma i Vikingstad (Vikon) som vattenskär, så du kan ju höra med dem också.
Likaså finns det en i Mjölby men de vet jag tyvärr inte vad de heter

Jag är inte dum....
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2006/02/27 :  08:10:00  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Tack Tobbe_L

Skall kolla upp vatenskärstället i Vikingstad. Åter komemr så fort jag vet mer.

Schema på slusteget, det blir två sådana per kanal.

det finn en stor bild på följande:

http://hififforum.knaak.dk/christopher/pab150.jpg
eller som bmp

http://hififforum.knaak.dk/christopher/pab150.bmp

Edited by - christopher on 2006/02/28 15:34:18
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000