Author |
Topic |
|
christopher
Member
561 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 21:35:55
|
Hej, Har två små projekt som normalt sät skall löppa under våren. Jag lägger utt några CAD bilder för att börja. Väntar med syndpunkter. Schema på slusteg kommer snart.
Nu på tänkt slusteg
|
An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea |
|
zemtex
Starting Member
46 Posts |
Posted - 2006/02/23 : 09:58:44
|
WOW... Inte et lite prosjekt...! |
|
|
christopher
Member
561 Posts |
Posted - 2006/02/23 : 10:39:28
|
Slustegen blir två delat, och kommer vara baserat på LM3886, det kommer bli 6 stycken per kanal.
Power supply kommer byggas runt 2 stycken 600VA toroid transformatorer.
|
An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2006/02/23 : 10:53:36
|
Kommer bli ett snyggt system det där
Hur går det med vinylsvarven?
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
christopher
Member
561 Posts |
Posted - 2006/02/23 : 10:57:31
|
Det går sakta framåt med vynil spelaren, vissa delar skall göras färdiga för att skicka till ytbehandling...åter kommer snart. |
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2006/02/23 : 19:03:27
|
Wow ..."görfräckt elllllerrr" |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
buffy
Member
156 Posts |
Posted - 2006/02/24 : 14:58:29
|
riktigt spännande att se hur detta kommer se ut när allt är klart |
|
|
christopher
Member
561 Posts |
Posted - 2006/02/24 : 15:21:45
|
Ja du buffy det blir det men det kommer ta lite tag att bli klart med...det kommer mest bero på om jag får tag på aluminium till ett vetigt pris... |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2006/02/24 : 17:10:11
|
Chris ... ja eldar på jag me .... mera!!
//W |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/24 : 18:13:42
|
"tycker" mig sett designen tidigare på slutstegen... va sjutton va det.... kan de va Rowland looken eller...
Jag eldar som alla andra på jag me... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Hasse
Member
831 Posts |
Posted - 2006/02/24 : 23:03:36
|
blir det där bara 10 proernt så snygt som jag tror att det blir så blir det gör snyggt |
Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg. |
|
|
christopher
Member
561 Posts |
Posted - 2006/02/25 : 09:52:34
|
Ja tackar så mycket för alla trevliga kommetarere. Mayro mycket rätt för jeff rowland looken...det skalla vara kanska lyckt på insidan också, kommer vara baserat på 6 stycken LM3886 per kanal.
Den största frågeteken nu är aluminiumet, det är kanska mycket som behöves. Varje chassi för slustegen är tänkta med 20 mm aluminium i botten och samma på topen, front och back blir också 20mm aluminium. Tankän är att aluminium bittarna skall vattenskäras och sedan bara ett lätt pass i frässen för finishen. Så nu får ni ha tålamod innan ni kommer få se bilder på "the real stuff".
|
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2006/02/25 : 10:37:05
|
quote: Den största frågeteken nu är aluminiumet, det är kanska mycket som behöves. Varje chassi för slustegen är tänkta med 20 mm aluminium i botten och samma på topen, front och back blir också 20mm aluminium. Tankän är att aluminium bittarna skall vattenskäras och sedan bara ett lätt pass i frässen för finishen. Så nu får ni ha tålamod innan ni kommer få se bilder på "the real stuff".
Inga problem, fixar vi Eller ja.... metallen kan vi nog fixa, det finns ju återinningsstationer över hela sverige där man kan köpa spillmaterial för ett lågt kilopris. Det kanske tar ett tag men det bör ju inte va SÅ svårt att hitta. |
.....where the music comes to die. |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2006/02/26 : 09:34:50
|
Problemet är väl att det är inte många återvinninsstationer som man som privat person får handla ifrån Men det skadar ju inte att avlägga ett besök o prata direkt med skrotnissarna
Jag har som sagt tidiagre handlat från Linköping stål. De har både materialet o vattenskärare. Men tyvärr så tror jag inte att det är lika lätt att handla där som privatperson efter de bytte boss... |
|
|
christopher
Member
561 Posts |
Posted - 2006/02/26 : 16:25:41
|
Jag har varit på Linköping Stål och väntar på pris uppgift. Dom sa verkade inte vara något problem att jag var privat person, vi får väll se. |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2006/02/26 : 19:04:50
|
Gott o höra. Hoppas att de fortfarande kan hålla bra priser till privatpersoner
Du får gärna skicka ett pm när du vet priset så kan jag jämföra med vad jag har betalat.
Det finns även en firma i Vikingstad (Vikon) som vattenskär, så du kan ju höra med dem också. Likaså finns det en i Mjölby men de vet jag tyvärr inte vad de heter |
|
|
christopher
Member
561 Posts |
|
|
Topic |
|