HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Arcam eller Rotel
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2006/02/14 :  14:10:01  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Med risk att låta tjatig, så skulle det vara intressant med era synpunker på dessa tre alt.

A: Rotel RSP 1068 till rotel RB 1070 + passande slutsteg till övriga 3 kanaler

B: Arcam AVR 300 till rotel RB 1070

C: Arcam AVR 300 endast. (Tror att det blir tungt att driva Dynaudio)

Det som är viktig är, förstås, 2 kanalsljudet. Jag tycker detaljrikedom är viktigt och vill en större ljudbild. Har nu en H/K 435 receiver som jag tänker byta ut för bättre 2 kanalsljud.

Mvh F

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2006/03/31 :  09:52:09  Show Profile Send mucke a Private Message  Reply
En fråga
Har du redan dagsläget ett rb 1070 steg?
Jag skulle nog gå på alternativ A:
Om du inte har något steg idag, så varför inte rsp 1068 tillsamnas med rmb 1075 alternativt 1095 beroende på budget.
Vilka dynaudio har du?

Mvh Mucke

Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2006/03/31 :  12:56:15  Show Profile Send KennethS a Private Message  Reply
Köp en begagnad Amplifix eller nåt liknande istället och behåll din AVR435 om det är 2 kanalsljudet du vill förbättra. Den har processorloop dessutom om jag minns rätt, vilket gör att du kan köra förstärkaren som rent slutsteg och sen switcha över och använda förstärkaren i ren 2 kanal utan behöva bry sig om att koppla om.

Trött på folk utan vett

Edited by - KennethS on 2006/03/31 13:24:56
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2006/03/31 :  20:34:53  Show Profile Send Patrik a Private Message  Reply
Har inte hört AVR300 men här är en intressant recension.

http://www.iar-80.com/page130.html

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000