HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 I dag 21/12 skulle Frank Zappa fyllt 65!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/12/21 :  08:18:01  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
I dag skulle min, och många andras, store idol Frank Zappa fyllt 65 år. Tyvärr fick han inte uppleva denna dag då han, alldeles för tidigt, rycktes bort av cancer 1993. I dag kan vi bara sitta och drömma om all magisk musik som han aldrig hann skriva, men som utan tvivel snurrat i våra DVD-spelare om han fått leva vidare. Jag skriver DVD då Zappa redan på 70-talet var en stark förespråkare av mångkanalsinspelningar.

Ikväll kommer jag att dämpa ljuset och spela "Watermelon in Eastern Hay", och kanske, bara kanske, få en liten tår i ögonvrån...



/Per

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/12/21 :  11:11:00  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
I så fall ska jag spela Roxy and Elsewhere.

Jag är mycket glad att jag gick på fyra av hans konserter.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2005/12/21 :  14:04:34  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Även Bostrowskijs bröllopsdag ...(årets mörkaste dag)
Man får väl spinna några FZ-vax ikväll

Nya plattor på g från The Zappa Trust inom kort
"Joe's Xmasage" och "Imaginary Deseases"
Den sistnämnda ryktas vara inspelningar från Petit Wazoo konserterna 1972, det skulle ju vara mumma för oss som gillar den jazzige Zappa.




http://zappa.com
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/12/21 :  14:45:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ja, "Grand Wazoo" är ju ren Jazz. Mycket trevlig skiva. Så du menar att "Imaginary Deseases" är detta live?

Ett måste att skaffa i så fall.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/12/21 :  14:54:01  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Petite Wazoo är en mindre uppsättning av bandet på Grand Wazoo med 10 musiker istf 20 som på den korta (6 spelningar)Grand Wazoo-turnén.

Är det live bör det vara någon av dessa spelningar:
http://home.swipnet.se/fzshows/72b.html

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/12/21 :  19:24:01  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Har fått lite speltid efter Aktuellt så då får det såklart bli lite Zappa. Det blir nog nåt tidigt med Mothers of Invention eller kanske "Shut up and play yer guitar".......

Är lite sämre än Bernt för jag har bara vart på 3 Zappa-konserter men dom är oförglömliga, inte minst den med Mothers... på Liseberg sommarn 73.

edit: stavfel

nyfiken skeptiker

Edited by - krellmaster on 2005/12/22 07:29:22
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/12/22 :  07:36:47  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message

Det blev en Zappa-helafton med hela "Overnight sensation" och hela "Cruisin with Ruben & the jets", det var ett tag sen jag spelade dom LP:na. Så blev det sida 3 på "Uncle meat" och nåra låtar på "Freak out". "Hungry freaks daddy", vicken första låt på en debut...

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/12/22 :  07:52:48  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Blev först "FZ plays FZ" och sedan hela "Joe´s Garage 1-3". Satt sedan och letade igenom 10-15 skivor med mp3filer för att hitta lite "Petite Wazoo". Hoppas verkligen att Bostrowskijs uppgifter stämmer!!!!

Ligger lite efter med 2 Zappakonserter(-81 och -88) och ett besök på Zappanale i Tyskland.
http://www.zappanale.de

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2005/12/22 :  08:36:44  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Spelade Ruben & The Jets (Vinylmixen), samt lite blandat...Drowning witch , Eric Dolphy memorial barbeque, Sinister footwear 2nd mvt.

2 konserter, 1984 och 1988.
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2005/12/22 :  08:47:22  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Och ja, uppgifterna stämmer. Gå till www.zappa.com för lite smakprov. Det är lite lurigt, för musen över sidan med skivomslaget och klicka där du får en handsymbol.
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/12/22 :  09:00:10  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Såg den idag, jag också :^{=

Försökte matcha låtlistan med de konserter som gjordes, men det är väl någon typ av hop-plock, ungefär som FZ:OZ.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2005/12/22 :  09:02:35  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Track Listing:

1. Oddients
2. Rollo
3. Been To Kansas City In A Minor
4. Farther O'Blivion
5. D.C. Boogie
6. Imaginary Diseases
7. Montreal
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2005/12/22 :  09:24:07  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Boergars, vad heter bootlegen med Petite Wazoo? Så kanske man kan eh..snoka rätt på den
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/01/23 :  14:20:07  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Imaginary Deseases: Preleminärt datum 2006-02-03

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000