HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 batteriproblem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2005/10/29 :  20:26:38  Show Profile Send AndersP a Private Message  Reply
Jag har fått en ARCHOS Gmini 220 av en kompis eftersom battericellen har tagit slut.

Jag har rivit spelaren för att ta utt batteriet, men jag har inget ersättningsbatteri.

Var får jag tag i ett ersättningsbatteri?

Batteriet ska vara Lithium-Ion 3,7V 1200mAh. Måtten är 60x50x5mm. Det sitter ihopdraget mellan hårddisken och kortet med styrelektroniken:


Det är inte märkt på nåt sätt.


Spelaren funkar fint, även i nedmonterat skick, så länge laddaren sitter i väggen, fast grejen med en sån här apparat är väl att den ska va mobil.


Var så snälla och hjälp mig nu. Pretty, plz with sugar on top

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/10/29 :  21:18:52  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Kolla på det här stället.
De kanske kan hjälpa dig

http://www.dapstore.com/

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/10/29 :  23:04:18  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
Annars kan det gå med nån telefonacku.

Kollade just på min Nokia 7710, men den har troligtvis för stor acku.
Ackun i den heter BP-5L, storlek är 66mm x 44mm x 5mm, 1300mAh, 3.7V.

//air

Edited by - luften on 2005/10/29 23:05:13
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2005/10/30 :  14:30:07  Show Profile Send AndersP a Private Message  Reply
Tobbe L: Det fanns ingen ack där som passade, men tack ändå.

luften: Kollar runt allt jag kan, men hittar få ställen som har lösa ackar. Vet du om nåt ställe som säljer telefonackar? ELFA hade inte mycket kan jag säga.

Kollade på GP Batteries hemsida och misstänker starkt att min ack består av 2 av dessa:
http://www.gpbatteries.com.hk/pic/GP413048L68.pdf
Alla mått och data stämmer.
Kan man be ELFA att ta hem tro?

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/10/30 :  20:24:38  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Det vet jag också att de inte har just det batteriet på deras sida.
jag tänkte mer att du kunde kontakta dem så kanske de kan fixa fram ett....

GP batteriet verkar ju stämma.
O det lättaste är väl att ringa till GP batterier i gbg o fråga om du inte kan få köpa två tycken

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2005/10/30 :  22:40:47  Show Profile Send AndersP a Private Message  Reply
Tobbe: Det verkar inte troligt att dapstore skulle serva ett märke som dom inte har, men den som inte testar får heller inte veta.
Jag ska genast ringa GP batterier i gbg däremot. Har man tur kanske dom släpper iväg ett par celler till mig. Tack för tipset!

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2005/11/16 :  15:56:25  Show Profile Send AndersP a Private Message  Reply
Hittade till slut en ack på dustin.se med dubbla kapaciteten. Hoppas måtten är samma bara. Den ligger på posten nu och ska hämtas i dag.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/11/22 :  09:19:05  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
I annat fall så kan du ju ta kontakt med Scandinavian Photo i Mölndal, det var där som min Archos Gmini 400 köptes. Mvh Kristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000