HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Ino Audio
 Upplevd skillnad i undre gränsfrekvens Pp2 vs Px2?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/10/28 :  09:42:47  Show Profile Send Llönnblom a Private Message  Reply
Är det någon som har hört eller ägt bägge två av dessa basmoduler och kan redogöra för frågan i rubriken? På pappret är det ju en stor skillnad på djupbasegenskaperna 24Hz -3d mot 17Hz -3db som borde vara väldigt lätt att höra/känna men hur är det i verkligheten?

Edited by - Llönnblom on 2005/10/28 10:07:12

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/11/06 :  12:07:44  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Det undrar jag med.

Själv har jag ägt pP-2 tillsammans med piP och nu har jag pi60 och ett par pX som ska byggas ihop på måndag(jävla skithelg då allt ska vara stängt).
Dock kommer mina pX hamna i lådor om endast 45 liter, avstämda ungefär som pP så jag kommer ju inte märka någon skillnad på lågbasen.

Förresten står grejerna i ett nytt rum så en jämförelse skulle ändå vara svår att göra för mig.

Frågan är ju hur mycket information i musik och film som finns där nere?

Eh, nu svarade jag ju inte direkt på din fråga utan svamlade mest... så


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000