HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 utbytskabel till Sennheiser HD600
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/10/22 :  17:13:25  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
vad finns det för alternativa kablar till Sennheiser HD600?

denna marknad verkar rätt begränsad. jag har sökt lite men hittar ingenting. jag vet att det ska finnas nåt från Zu och Clou. men nåt mer? posta gärna förslag på nåt som lätt går att få tag på i sverige, i affär eller begagnat.

fotnot: köpte mig en beg Rega Ear idag ..weee

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2005/10/22 :  17:46:37  Show Profile Send cebo a Private Message  Reply
Hej!

Jag tror att Audio Concept är återförsäljare för Zu-cables i Sverige?
Sen har du förstås Cardas också, Kolla in Cardas hemsida, så får du reda på vem som är distibutör i Sverige.

Jag har inte hört någon av dessa, men har läst mig till att båda dessa hörlurskablar ska vara bra. Men Zu ska nog vara strået vassare...

Kolla in detta forum så får du lite mer info om hörlurar m.m

http://www4.head-fi.org/forums/

/cebo
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/10/22 :  19:16:55  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
Har har du en liten undersökning på Head-FI:

http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=59222&highlight=zu+mobius+poll

Är själv väldigt nöjd med Zu Mobius-kabeln och nu finns dessutom återförsäljare i Sverige

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2005/10/22 :  19:30:06  Show Profile Send HEGE a Private Message  Reply
Jag kör själv med Silver Dragon till mina HD-650. Både den och deras Blue Dragon ska även fungera bra ihop med HD-600. Det verkar dock vara lite stopp i produktionen för tillfället.

http://www.moon-audio.com/

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/10/22 :  23:07:49  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
hal, precis nåt sånt där jag ville ha. sjysst!

det är knappt så man vågar fråga detta, men är det nån som hört skillnad mellan originalkabeln och nån alternativ?

kom bara ihåg, det är inget svar som är rätt eller fel :-D
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2005/10/23 :  01:30:09  Show Profile Send HEGE a Private Message  Reply
Jag vill minnas att jag inte tyckte det var någon markant skillnad på Clou:s kablel och originalkabeln. Jag tror inte jag skulle klara ett blindtest. När jag jämförde min Silver Dragon och originalkabeln var skillnaden dock väldigt påtaglig. Mer detaljer, renare, rappare och så öppnades ljudet upp. Det kändes som man drog bort en hinna. Skillnaderna lär säkert bli rätt olika beroende på vilken kringutrusting ni använder som med allt annat.

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/10/24 :  08:12:15  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Sedan kan du ju alltid sätta dit HD650-kabeln. Den är något fetare och känns mer gedigen. Ljudskillnad? Det vetef*n. Jag har också haft Meier Audios kabel (finns inte längre) och det var ingen revolution precis. Dessutom gick de sönder :-(

Hur är Rega Ear? Vad kostade den och var köpte du den?

Edited by - karlstorck on 2005/10/24 08:13:00
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/10/29 :  13:52:07  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
Rega Ear, köpte beg från en privatperson i england, genom pink fish media forum (http://pinkfishmedia.net) för 1.000 kr. halva nypriset alltså.

jag har inte kunnat använda den än, för jag behöver en adapter likt denna:


jag har bara hittat ett enda ställe i sverige som har en som adapter, men de tar 200 kr (inkl frakt). så jag tar gärna emot förslag på var jag kan köpa en billigare!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2005/10/29 :  14:17:54  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Klipp kabeln och byt till svensk propp?
Byt hela kabeln?

Då slipper du ju ha en extra adapter som skräpar runt...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/10/29 :  14:28:19  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Eller så kan jag skicka en mot portokostnad

Har en del liggandes från tiden i Bristol
Personligen så skulle jag klippa

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/10/29 :  15:15:05  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
mja, det går inte riktigt, 3 pins kontakten sitter ihop med transformatorn. och jag vågar inte bända upp den för att byta ut kontakten till eu 2 pins.

mace, jag är dock intresserad om du kan sälja mig en sån! jag pm:ar.
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/11/02 :  13:46:28  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
ursäkta det sena svaret. internet har strulat nåt ordentligt här. jag skriver lite intryck av Rega Ear på medlemmerans system om nån vill läsa: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44376
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000