HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 apparatkontakt-fynd (Oyaide)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2005/10/12 :  13:17:24  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
Tjänare jag köpte ganska billiga IEC-capparatkontakter fron e-bay..
Har varit jättenöjd med pris/kvalitet

Märket är oyaide
http://www.oyaide.com/e_audio/index_top.htm

http://cgi.ebay.co.uk/Nice-1-pc-IEC-socket-for-Power-Cord-Tube-Amplifier-New_W0QQitemZ5816197616QQcategoryZ14974QQrdZ1QQcmdZViewItem









Harri

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio

Edited by - hifi_harri on 2005/10/12 13:18:58

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2005/11/23 :  06:09:40  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply


Tyckte dem var otroligt snygga
vad fick du ge och har du testat de ännu...?


Matte

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/11/23 :  11:25:45  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Ser ut att ta redigt med kabel-area!? Perfekt för en rejäl kvadrat kabel till en hungrig stärkare!!

Använt den än?

M
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2005/11/27 :  19:30:04  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
quote:
Tyckte dem var otroligt snygga
vad fick du ge och har du testat de ännu...?


Ju, dem är snygga, och billiga (8$/styck) jämfört med
http://www.takefiveaudio.com/mall/AC_Connectors/oyaide_ac_connectors_c029.html:)

Byggkvalitetet och kontakten är boda utmärkta. Det kan inte bli någon skillnand jämfört men vanliga IEC kontakter, men priset är bra liksom kvaliteten Använder själv med supra nätkabel (och Bals schuko)

quote:
Tyckte dem var otroligt snygga
vad fick du ge och har du testat de ännu...?


Som sagt snygga är dem. Köpte från ebay (se länken).. Har inte haft tid att lyssna på nya DIY kablar kritiskt, så jag kan inte säga någonting om ljudet ännu..

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/11/30 :  13:00:42  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Någon aning om vad de menar med "Tube Amplifier" i rubriken för kontakten på eBay, varför skriver du dom "Tube Amplifier"

Edit: du = dom

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/11/30 14:40:44
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/11/30 :  13:57:53  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Ser ut som en perfekt Furutech-kopia!

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2005/12/14 :  08:54:35  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Jo, de är ju jätteläckra och till det priset är de ju ett fynd, men ursäkta en nybörjare i Hi-Fi djungeln, är detta verkligen en korrekt kontakt för svenska förhållanden, jag trodde inte vi kunde använda kontakter som har följande: vol/amp 125V 15A?<PS>E Recognition???

För övrigt klarar de ganska "biffig" kabel:

install cable O.D. min 6.5mm? max 17.0mm
wire gage max AWG10(5.5sq)

J. Ullberg
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2005/12/15 :  19:05:17  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
quote:
vol/amp 125V 15A


Är det ingen som kan svara på om IEC-pluggar med märkningen ovan är användbara i Svedala? Har iof sett folk använda sådana i 220 V land, men är ändå nyfiken på hur det faktiskt förhåller sig.

J. Ullberg
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/12/15 :  20:34:35  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
quote:
Ser ut som en perfekt Furutech-kopia


Är det något som är en kopia så är det Furutech.
Oyaide är ett gammalt Japansk märke och jag har hört mycket gott om dessa kontakter bla. från min USA-distributör och också min Japanska. Jag har ej testat dom själv ännu, men till mina nya nätkablar avsedda för den Japanska marknaden blir det förmodligen Oyaide efter önskemål från Japan.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000