HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vad lyssnar ni på just nu?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author  Topic Next Topic
Page: of 378

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/09/17 :  14:16:54  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
jazz: Vad tycker du om den Jack Johnson-skivan? Jag har bara "On and On" köpt lite på chans efter att jag hört en riktigt bra låt med honom. Den har 4-5 bra låtar men inte så jättemycket mer.

planetaryice: Jay-jay Johanssons nya - hur låter den efter några lyssningar? Jag var nere i skivaffären och lyssnade en gång men föll inte direkt för den. Det kan ju ofta vara ett misstag att inte köpa skivan då eftersom de skivor som man ibland faller direkt för tenderar att bli ointressanta snabbare än en hygglig som växer med tiden.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/09/17 :  14:20:37  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
mycket intressanta plattor plötsligt...

Bernt: Sphongle - det är Trance, eller hur? I stil med Infected Mushrooms? Är den skivan nåt att ha? Ren instrumental eller med sång?
Är det nåt som gör att den inte låter som all annan tråk-techno/trance?
(Infected M. tycker jag särskiljer sig genom att ha sång i sina låtar + att de använder många instrument och ljud och ofta är väldigt mycket mer varierade i sin musik jämfört med annat i genren).

Edited by - Roq on 2005/09/17 14:20:57
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2005/09/17 :  16:10:37  Show Profile Send snare2 a Private Message  Reply
Just nu avlyssnas mästerbassisten Brian Bromberg:s senaste skiva "CHOICES"
Självklart en USA-pressning....

http://brianbromberg.net/choices.htm

Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2005/09/19 :  21:45:47  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message  Reply
Ry Cooder & Manuel Galban - Mambo Sinuendo

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/09/19 :  22:42:09  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
David Giro and Steve Wood - Emshi, the Adventure Begins
(provlyssning på www.cdbaby.com, helfrälst i den sidan)

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/09/20 :  01:50:40  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Huey Lewis & the News - The Power of Love

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2005/09/20 :  02:36:37  Show Profile Send Kaleid a Private Message  Reply
Mick Harvey - One Man's Treasure
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/09/20 :  03:38:44  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Vangelis - Albedo 0.39

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/20 :  09:58:58  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Club 977 - The 80´s channel via Windows Media player på jobbet. Nätets bästa radiostation! Låt när detta skrivs: Guns´n´roses - Sweet child o´mine

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/09/20 10:00:07
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2005/09/20 :  17:31:19  Show Profile Send Jazz a Private Message  Reply
Roq:
Har väldigt svårt att sluta lyssna på skivan!!!
Det säger väll det mesta...
Ingen riktigt dålig låt men vissa är bättre än andra.
Det tog ett par genom lyssningar men sen var jag fast.
5-7låtar är riktigt bra med hans lite finurliga texter.
klart bättre än "in between dreams"
även om den skivan inte heller är dålig.





Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/09/22 :  16:45:48  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Maxwell - Unplugged Är helt såld på "unplugged". Riktiga instrument, inget programmerat och kvantiserat, utan äkta sväng!

Edited by - Håkan64 on 2005/09/22 20:16:47
Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2005/09/22 :  16:47:21  Show Profile Send Cliffan a Private Message  Reply
Kari Bremnes -Månestein

Rör...
Go to Top of Page

planetaryice
600.000-klubben

477 Posts

Posted - 2005/09/22 :  21:12:49  Show Profile Send planetaryice a Private Message  Reply
Roq: Jag har inte lyssnat igenom skivan så noga än. Men ett första intryck är att Ingen låt är riktigt bra och ingen riktigt dålig. Med undantag från låten rush som har rotat sig riktigt djupt efter några gånger. Håller fullt med dig angående ditt resonemang!

Mitt stativbygge
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2005/09/23 :  16:40:36  Show Profile Send bliss a Private Message  Reply
Heather Nova - Redbird

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2005/09/24 :  10:59:06  Show Profile Send hogga a Private Message  Reply
Albert King och Stevie Ray Vaughan Live. Skitbra
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2005/09/24 :  12:03:42  Show Profile Send knoxville a Private Message  Reply
Joni Michell - Blue

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2005/09/24 :  23:00:38  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message  Reply
Tord Gustavsen Trio - The Ground, melodiøs, lavmælt kvalitets-jazz fra Norge.
Buddy Guy - Sweet Tea - tøff blues!!
Buddy Guy - Blues Singer - dempet, ULTRA COOL blues!!!!
Vivaldi - Vespri - utenomjordisk vakre, triste vokalstykker som Vivaldi BURDE ha vært kjent for.
Tindersticks - Curtains - melankolsk og melodiøs britisk indy-rock. "Not for the faint-hearted!"
Govi - diverse CD'er, flamenco guitarra virtouso de luxe!
PS: Har bestilt Power Symphony's debut-CD, en slags "halvsymfonisk heavy-rock" med enkelte melodier som faktisk er ganske vakre - og med en fantastsisk kvinnevokal, samt den nye CD'en fra Buddy Guy, som slippes om noen dager.
Misia - "middelhavsmusikk..."; finn frem rødvin og kvinnelig selskap... ;-)

Bare for å nevne noe som ruller i CD-spilleren for tiden...

Livet hadde vært en dimensjon fattigere uten MUSIKK, det er sikkert og visst. :-)

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no

Edited by - MONTANA on 2005/09/24 23:01:33
Go to Top of Page

planetaryice
600.000-klubben

477 Posts

Posted - 2005/09/26 :  21:35:37  Show Profile Send planetaryice a Private Message  Reply
The Importance Of Being Idle - Oasis

Mitt stativbygge
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/09/27 :  08:40:55  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Chrstian Willisohn - Hold On, Spår 5 - Caruso
Stockfisch SACD-Hybrid

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/09/27 :  17:09:13  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Depeche Mode - World In My Eyes (Violator)
en kanonplatta som förtjänas att dammas av emellanåt

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

planetaryice
600.000-klubben

477 Posts

Posted - 2005/09/29 :  04:22:00  Show Profile Send planetaryice a Private Message  Reply
Mötley Crue - Home Sweet Home

Mitt stativbygge
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/09/29 :  05:09:54  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Roq: Shpongle är mycket spännande, betydligt intressantare än Infected mushrom. De målar upp stora ljudlandskap med akustiska och elektroniska instrument. Sång på enstaka spår. Skaffade ett par skivor till med dom, "Remixed" och "Tales of the unexpressible", tycker nog att remixed var bäst. Läs mer här

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2005/09/29 :  15:11:09  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message  Reply
Editors, The back room...

underbar britpop.. som en blandning av Joy Division, Coldplay och E&The bunnymen.. rekommenderas varmt! Låtarna "All sparks" och "Blood" är favoriter..

//J
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/09/29 :  15:40:44  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Yello - One Second

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/09/30 :  03:00:08  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Irma Schultz - Precis som du

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
Page: of 378  Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.2 sekunder. Snitz Forums 2000