HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 DVD'n är paj, måste köpa ny cd/dvd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

glarsson
Starting Member

33 Posts

Posted - 2005/08/23 :  07:46:21  Show Profile Send glarsson a Private Message  Reply
Min Thule DVD250B Digit2 är paj och går ej att laga :-(
Så nu ska måste jag ha tag i något annat,
2 alternativ, antingen en dvd/cd spelare, eller också en bättre cd och en billig dvd.
Prio är cd-ljud, budget är max 15000, begangnat är helt ok. Resten av elektroniken är Thule PR250/PA250, så cd'n ska vara balanserad.
Vad är vettigast, en eller två spelare?
Förslag på spelare?

Alternativ just nu:
- ny Thule DBA150B Digit2
- beg Primare DVD30 (verkar vara svår att hitta beg).

UFFE T
Member

316 Posts

Posted - 2005/08/24 :  06:41:11  Show Profile Send UFFE T a Private Message  Reply
Försök att få tag på en beggad Primare DVD 30. Den är ju inte, som du nämner, så vanlig på begagnade marknaden men om du letar så kanske...

Jag hade tidigare en Primare D30.2 + en H/K DVD25. När jag sedan "hittade" en DVD 30 så fick den ta plats i racket istället för de andra båda.
Det jag tycker jag vunnit är; enklare hantering och tom. bättre bild. Och min känsla är att cd ljudet också förbättrats.
(Sedan att jag har primares processor förenklar ju ytterligare. En fjärr till både DVD/CD och processor/försteg).
Thules spelare har jag inte lyssnat på hemma. Så jag kan inte ge något omdömme om den.

Lycka till i sökandet.

mvh,

Dator>Nordic Concept Artist>ASR mini>MBL 1431>Mytek Brooklyn>MBL 7006>Totem Model One Signature.
Go to Top of Page

HJ
Member

799 Posts

Posted - 2005/08/24 :  13:22:38  Show Profile Send HJ a Private Message  Reply
Jag letade DVD-spelare i våras och lånade hem bla Thule DVA250B och Primare DVD30. Hemma hos mig passade DVD30 bättre och jag hade tur som hittade en begagnad. Jag lyssnade iofs inte på Thulen med Digit II-kortet som jag har förstått skall ge ett rejält ljudlyft.

Jag spelar den med en Thule IA350B och tycker det funkar alldeles ypperligt.

"So here I am once more..."

Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/08/26 :  20:47:25  Show Profile Send tommypeters a Private Message  Reply
Du kan ju alltid försöka tala lite vett () i de här två annonsörerna när det gäller pris och uppdelning av "paket":

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=5004
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=4561

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/08/28 :  00:59:02  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
Vet inte riktigt men nya Denon DVD-3910 e juh inte att leka med. Är förövrigt med i test i senaste Hemmabio om jag inet minns fel.
Dock så kanske de tullat lite på cd spelar sidan... har bara sett den in action på DVD sidan och wow säger jag bara. den e tung

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2005/09/11 :  16:37:39  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
är på samma tankar, hur hade det funkat med en DVD Denon 2900 med Xindak DAC? Prio ljud!
Go to Top of Page

octavius
Member

114 Posts

Posted - 2005/09/11 :  20:53:06  Show Profile  Reply
Pioneer kommer med en ny värsting som blir väldigt intressant!

Pioneer DV-989AVi kommer att ligga runt 10000:- och nersläpp i Oktober.

Annars så kan jag verkligen rekommendera Arcams DVD spelare som låter otroligt bra som CD spelare och bilden är i toppkvalitet.

Kommer själv att vänta på Pioneer men det är för att jag bara kommer lägga 10000:-

Hade jag haft råd hade jag köpt Arcam DV29 eller DV79

Rullebulle
Go to Top of Page

glarsson
Starting Member

33 Posts

Posted - 2005/09/13 :  12:40:25  Show Profile Send glarsson a Private Message  Reply
Liten uppdatering,

Jag lutar allt mer åt två spelare.
Vad tror ni om en beg Cd-fix till cd och en pioneer av enklare modell typ 585?
Go to Top of Page

stice
Member

152 Posts

Posted - 2005/11/26 :  02:58:20  Show Profile Send stice a Private Message  Reply
Jag har hört en jämförelse mellan CD-Fix:en och en Primare DVD30. Vi lyssnade enbart på CD-ljudet och CD-Fix:en hade inte en chans. DVD30 var många hästlängder före på alla fronter men mest kanske på att förmedla deltaljer och "klarhet" där CD-Fix:en var en aning "grötig".


mvh Stice...
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/11/26 :  10:28:48  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
marcus: ja just den kombinationen har jag aldrig hört, men det tordes inte vara några större problem och få låna hem en Denon DVD av din butik (om du bor i närheten av ngn som säljer Denon) och provspela, skall dock tillägga att om det är en sprillans oinsp. dvd du får med dig så kan jag säga att ljudet i denon maskinen växer till sig några hack efter ett tag, så bästa voreo m du kunde låna en väl insp. demo variant eller dylikt.

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2005/11/26 :  16:07:34  Show Profile Send KennethS a Private Message  Reply
glarsson: Vart bor du? Jag är ägare till en Denon DVD2900 som du kan få komma över och provlyssna. Finns i Linköping.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2005/11/27 :  16:40:48  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message  Reply
Marantz DV-9500 eller nya DV-9600 har mycket bra ljud,är ruskigt nöjd med min DV-9500...
Läs testet här http://www.audioholics.com/productreviews/avhardware/MarantzDV-9500Reviewp1.php


Missade att kravet var att den måste ha balancerat ut...

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa

Edited by - Karnaa on 2005/11/27 16:42:31
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000