HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/03/04 :  21:12:54  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Hemma är det mer hemligt än borta, men borta är oftast mer bortligt än hemma.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/03/04 :  21:58:50  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Har varit trött hela dagen och nu tagit mitt sovapiller. Börjar piggna till. Får väl snabbygga en Legobil.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/03/05 :  07:14:34  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag har ont i mitt knä.

Annars ned 3 kg sedan förra söndagen.
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/03/05 :  07:37:24  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Trött. Man blir trött av att sova, för igår kväll när jag la mig var jag inte trött.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2010/03/05 :  08:35:42  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Så här tycker jag om mina grannar just nu:
Vän av ordning frågar givetvis varför? Trots upprepade tillsägelser lever deras barn loppan på nätterna.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/03/05 :  09:57:20  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Flytta in i huset bredvid mig istället. Här är barnen tysta på nätterna men jag kör ofta stick och cirkelsåg på dagarna. Det kan vara trevligt att bo granne med nån som har tappade horn och älskar elektronisk musik på hög volym!!!!
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2010/03/05 :  13:09:56  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Cirkelsåg på dagtid är helt ok. Jag är nöjd om det går att sova på nätterna, vilket man inte kan här..
Min nästa bostad blir ett hus.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/03/05 :  13:59:02  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Du kan bli statsminister och leda vårat land när du är 18 år gammal. Det krävs ingen licens eller högre utbildning. Det krävs bara en glapp käft som säger "rätt" saker vid rätt tid, och att du är född i rätt kretsar.

Men du måste ta en licens och genomgå en dyr utbildning för egna pengar för att framföra en bil. 2 ton stål i 200 km/t är en hel del förstörelsekraft om det brukas fel.

Man får inte handla en god flaska vin att dela med din älskling när du är 18 år gammal. Allså måste det innebära att statsministern tar ett lägre ansvar en den genomsnittliga 18åringen idag....

Men det är klart.... statsministern har inga produkter eller värdefullt utbyte med samhället i övrigt. Han är bara en marionettdocka åt de betydligt starkare ekonomiska krafter som verkar i det fördolda, så han behöver aldrig ta några egna beslut och således tar han ej heller något ansvar.

Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/03/05 :  16:33:25  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
http://www.postimage.org/image.php?v=TspUP1S

Kanske dags att beställa?

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/03/05 :  22:36:04  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Grymt sliten efter dagens OT-arbete. Det var tröttsamt att köra hem. Nu är det dags att vila kroppen och sova ordentligt så att jag orkar med alla tunga lyft och borrhammarjobbet i betongväggen.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/03/06 :  06:41:19  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Borrhammare är manligt.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/03/06 :  08:56:00  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Fru kosten avklarad. Snart köper jag mer plywood.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/03/06 :  19:06:57  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag är på ultradåligt humör. Allmänt paranoid och föraktfull mot allt och alla. Det är ensamt på toppen! Det är svårt att vara ödmjuk när man är bäst! Det är svårt att tycka om människor när dom inte förtjänar det....

Dax för en stor balja te, så hoppas jag på att mitt humör skall sakta återgå till ett trevligare tillstånd. 3 minuter av Nick Cave har börjat ge mig nån typ av hopp redan... Vem vet. Det kanske blir en bra kväll tillslut.

Jag vill ut på världshaven!!! Jag är trött på fast mark.
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/03/06 :  21:00:39  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Det låter som PMS, Johannes. Det går över om ett par dagar...

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Elgstrand
Member

473 Posts

Posted - 2010/03/06 :  21:44:29  Show Profile  Visit Elgstrand's Homepage Send Elgstrand a Private Message  Reply
HAHAHA!

Its not about vintage, its about good music.
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2010/03/06 :  21:54:24  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
Jag blir så förbannad över de svenska dårarna som åter igen röstar fram de ABSOLUT sämsta låtarna till final i melodifestivalen

Vad är det för fel i att skicka potensiella vinnare till eurovision?

Men nejdå! vi ska såklart ha sånt som kommer sist

AAAAAARGGH
Klämkäcka svenska schlagers och trista ballader funkar inte sen en del år tillbaka.Har alla glömt det tro?
Att man inte kunde har vett att göra nåt annat, än att sitta och se dyngan då..Samma visa år efter år...

Nej nu ska jag slå av ljudet på tvn och ratta in våran nya Närradio som har kvällssändning-Det är grejer det

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/03/06 :  23:09:46  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Hemma efter OT-arbete. Borrhammare är underbart. Som att köra en varm kniv i smörbyttan. Nu är polarns projekt klart. Bara finjusteringar av apparaturen kvar, det får bli om någon vecka då han samlat på sig lite frågor.
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/03/06 :  23:35:43  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Imorgon ska jag inte göra ett skit förutom det jag tycker är kul.

Det blir alltså att fota Lego och en hel del OT som redovisas på annat håll. Nu ska jag försöka sova, Metallica vaggar mig så smått till sömns.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/03/07 :  07:19:10  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Det låter som PMS, Johannes. Det går över om ett par dagar...

Det gick över med hjälp av några koppar te, och en stunds gluttande på Hjälmarsnipor. Jag vill ha en hjälmarsnipa. De är de vackraste båtarna i världshistorien. Min behöver vara runt 9 x 2 meter och byggd i träribbor, epoxi och glasfiber. Lite barlast, ett centerbord och lite sprisegel så är allt smaskens.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/03/07 :  10:11:27  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Har beställt och betalat ett nytt instrument igår det blir en nummer 5. Efter stort funderande om jag skulle ta 5 eller 6.
Strängar beställda från Frankrike igår.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/03/07 :  11:11:13  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Idag är jag mör som en utbankad biff. Tur att jag vet hur man lyfter rätt. Kan dock inte tala om hemligheten för då går jag OT, men jag kan avslöja att jag är trött i benen.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/03/07 :  11:16:19  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Idag är jag mör som en utbankad biff.

Vad tror du jag är då?
Ca 45min kvar till Mora

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8784 Posts

Posted - 2010/03/07 :  11:54:10  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Sitter och hör det underbara ljudet av en frostsprängd putsfasad som ramlar sönder.
Vem f*n kom på idén med inbyggda eller stående rännor med stuprörsgenomförning i takfoten? Det blir ofelbart problem förr eller senare.

Man kan ju förstås se det som så att det finns saker att peka på om någon tycker att månadsavgiften är för hög...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/03/07 :  14:13:32  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Har du satt på TV'n ByZan?
Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2010/03/07 :  16:21:34  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
temperaturen ser att stiga upp emot 18 grader varmt idag, och det kommer bli första golfrundan för året
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.86 sekunder. Snitz Forums 2000