HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/24 :  14:35:10  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Vad har du för ansiktsbehåring?

quote:
Så ofta som Circlo installerar och kompilerar om så måste det vara en riktig bebisrumpa i ansiktet.

Jag får nog erkänna att mitt skägg mäts i mm. Det kan även kallas ett avancerat stadium av orakad, men nått Unix-skägg har jag inte.

Jag är i bästa fall en Unixmaster-wannabe men inget mer. Det finns många som är MYCKET bättre på Unix på detta forum än mig. Jag har skådat ljuset och strävar efter att lära mig. Jag skriver detta från en FreeBSD-maskin, som jag sitter och joxxar med. Jag har kört Linux sedan 2003, men jag är inte så duktigt för det. Vissa verkar bara förstå datorer, utan att behöva ta sig tid att lära sig. Jag har svårt att lära mig om datorer. Jag förstår dem inte. Jag blir ofta osams med min dator, men det går sakta framåt med kunskaperna.

Jag är en högljudd Unixspridare mer av idiologiska orsaker, än baserat på nått djupare kunnande. Det är grymt roligt att lära sig, vilket nog är den primära drivkraften för mitt Unixande.

Då jag har en djup antipati för MS produkter och affärsmetoder, så är det ju tacksamt att köra BSD och hacka på MS vid varje givet tillfälle.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/02/24 :  17:30:07  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Tbax från lund nu blir det snart jobb.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/24 :  18:13:45  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Är förlorad i serien med samma namn. Avsnitt 1.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/02/24 :  18:26:16  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Du vet inte vad du ger dig in i

För några veckor sedan betade jag av säsong 4&5. Nu väntar jag på sista säsongen.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/24 :  19:02:15  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Du vet inte vad du ger dig in i

Jag har sett det mesta av säsong 2 och lite av säsong 3. Jag tänkte att jag skulle se allt i kronologisk ordning nu. Det kommer nog ta nått år, då jag sällan har tid eller ork att sitta och glo i flera timmar.
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/24 :  19:33:33  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Du kommer att fastna - You have been warned!
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/24 :  19:42:42  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Fast å andra sidan, du verkar ju ha vettigare saker att göra.

Det är egentligen helt otroligt vad hjärntvättade vi kan bli, det finns ju communities eller vad det heter där riktiga fanatiker är helt Lost.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/24 :  19:56:40  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Fast å andra sidan, du verkar ju ha vettigare saker att göra.

Det har väl de flesta. Jag kan utan nått problem fastna i en bra bok, TV-serie eller bara nån trevlig dagdröm om segel, hav och solsken...

Jag har ägnat mycket tid åt Heroes och Prisonbreak i det förgångna.
Jag har två episoder (tror jag) kvar av Heroes som jag vill se.

Det är väl lika "produktivt" som att skissa ändlösa variationer av circlotronförstärkare i block efter block, fullt medveten om att de inte kommer att bli byggda..

Såfort febern släpper taget om min kropp så skall det sågas plywood till en PD-racer. Det skall bli skoj!

Mvh Johannes.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/02/24 :  20:00:56  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
vilken tv serie?

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/24 :  20:09:57  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Den "Förlorade" serien.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/02/24 :  20:32:57  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
hehe ok. har aldrig följt den. Ser fram emot stargate universe som börjar snart dock.

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

9109 Posts

Posted - 2010/02/24 :  20:41:19  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Har själv fastnat i "våra värsta år" på Tv6, två avsnitt om dagen håller doktorn...ehhum ja..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/24 :  20:42:52  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Heroes har jag också fastnat för. När kommer nästa säsong på Canal+ ?
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/02/24 :  21:39:57  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Förkyld

Men idag var det dagsmeja

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2010/02/24 :  22:05:48  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Grattis stafettherrar

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/02/24 :  22:55:44  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
Har hållit på i snart ett halvår och betat av Buffy och Angel är i säsong 7 av Buffy och Angel säsong 3, är kanske klar framåt sommaren...
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/24 :  23:03:43  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Buffy är kult!!!
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/02/24 :  23:05:56  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Jag gjorde misstaget att låna hem en säsong av 24. Värre cliff hanger får man leta efter, och vi satt och följde Jeff Bauer in på småtimmarna tills säsongen äntligen var slut! Det tog en vecka, eller så, 24 avsnitt. Jag har inte vågat låna nästa... Det finns så mycket annat man vill göra här i världen, sova t ex.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/24 :  23:10:46  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Ja de första tre säsongerna av 24 såg jag. Den första via bedrövliga TV4. De andra två på DVD, plöjde en säsong på en helg. Sen blev jag till slut mätt, karln äter aldrig, går inte på muggen och tål massor och repar sig snabbt (man får låtsas att han gör det när man följer andra huvudpersoner). Men, men det är ju fiktion och själva idén/konceptet med att det sker i realtid är ju bra.
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/25 :  00:29:38  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Så var det det där som börjar på i och slutar på somnia
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/25 :  01:44:30  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Undrar om jag ska försöka en gång till eller ge upp och sätta på en rulle istället? Frugans vrålmaskin sätter igång kl 6 för då är det visst vuxna män som slår på en gummitrissa på andra sidan Atlanten. Då lär jag somna om inte annat. I med propparna bara för annars blir det hoolabaloo så fort någon fått in trissan i en skyddsbur.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/25 :  04:35:39  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Mu är jag vaken och jag äter frukost.

Jag vaknade 03:47 och var tvungen att besöka det lilla rummet med porslinstol. Sedan kunde jag inte somna om, så här sitter jag med te, glutenfria mackor med en tonfiskröra på, och leker med mina demoner.

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/02/25 :  07:39:27  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Nu ska jag hämta kaffe sedan ska jag börja göra en ritning.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/25 :  09:39:44  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
http://yfrog.com/5fscreenshotucp

Länk istället för stor bild!!!!! Är ni nöjda nu????

Nåväl, här är en screenshot av min stora glädje denna morgonen.
Jag kompilerar om kärnan i FreeBSD för att få automountning av CD och CDR/DVDR.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/25 :  12:05:15  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
http://projo.se/wp-content/uploads/2010/02/piracy.jpg

Å filmbolagen undrar varför folk piratkopierar?!?

Jag stödjer inte piratkopiering, men jag hatar all reklam, alla varningstexter osv som faktiskt förstör en hel del av upplevelsen.
Har man betalat och skött sig som den ansvarfulla medborgare man skall vara så får man en hel del skjit för det. Om man istället väljer den breda vägen så är det enkelt, smidigt och snabbt???! Det är ju precis helt fel.
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2.37 sekunder. Snitz Forums 2000