HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2010/02/22 :  09:00:52  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
FY! -26.4 nu på morrgonen...
När tar detta slut?

Lagade snöslungan igår - luftfiltret var borta??? (ligger nog under någon av snöhögarna som närmar sig två meter - det som göms i snö kommer upp i tö). Fick bygga ett nytt av bl.a. en TE-sil och fila till ett annslag av 4 mm lättmetall samt gänga om till mm-gänga... nu kan skiten börja igen!
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/22 :  09:52:00  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Sista posten skriven från min gamla Debian installation.

Snart är det nya frächa operativsystem på datorn. Jag är såååå trött på Debian, som förvisso funkar bra osv, men det är så slätt och trist. Det är som att bara segla mellan Örebro småbåtshamn och fyren Röda tunnan på hemfjärden. Man tröttnar snart på det....

Nu blir det en rejäl djupdykning i de vilda BSD-djupen.
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/02/22 :  10:10:26  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
Circlomanen; du ska inte övergå till Slackware då om du nu verkligen vill dyka? Har en kompis som hävdar att det är det enda os-et värt namnet för män med hår på bröstet (å andra sidan är han bosatt framför sin dator och man kan ju därmed ifrågasätta hans opartiskhet...)
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/02/22 :  11:08:30  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
Bokat elektriker och vvs:are inför köksrenoveringen under påsken, nu börjar det dra ihop sig...
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/22 :  12:49:26  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Slackware är inte för män med hår på bröstet. Slackware är för män som vill ha hår på bröstet. Jag har hår på bröstet. Jag kör FreeBSD.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/22 :  12:54:13  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Med samma logik så kan man dra slutsatsen att Burt Reynolds körde Unix utan skärm, på sin PDP11.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2010/02/22 :  13:00:49  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Jag och en kollega här garvade rejält åt det skämtet och klättrade således ett steg upp på nerdskalan :)

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/22 :  13:23:14  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Typiska datoranvändare och deras behåring.

Den hjärndöda hårfria konsumenten kör såklart Vista och dyrkar Steve Ballmer (som är flintis) som husgud. "Allt som kommer från Redmond är perfekt" kan denna människan gå runt och lalla för sig självt, men en konstig tom blick och en tes av tunt hår desperet kammat över den i övrigt kala hjässan.

Den hjärndöda men trendkänsliga konsumenten kör OSX på nån vit eller alufärgad macbook, och har en liten trendig lugg. Vissa kan tillockmed ha en liten fjunig ungdomsmustach beroende på trender såklart. De hänger på caffer och lyssnar på konstig introvert popmusik.

Den inte så hjärndöd människan som kommit upp sig i medvetandenivå nog att vilja protestera mot etablisimanget kör såklart Linux. Det finns vissa utav dem så är ganska skäggiga, många är långhåriga och de flesta ganska orakade. De älskar scifi och nynnar på nån hatisk text som nämner Redmond i negativa termer. De klär sig slarvigt och de tycker om att ladda ned musik utan att betala för den.

Den riktigt skäggiga håriga människan som verkar ha vaknat upp ur den TV- och rusdrycks- inducerade koman vårat samhälle vaggar ned oss i, kör såklart BSD. Här är håret långt, skägget stort och yvigt och bröstkorgen ser ut som Burt Reynolds i sina glansdagar. De läser C-kod som litteratur och anser att böcker om människor och annat levande är lika ytliga och innehållslösa som Aftonbladet och Expressen.
De saknar datorernas glansålder då Ken Thompson och Dennis Ritchie stod i sin tidsenliga 70tals klädsel och skapade programspråk, operativsystem och hårdvara som skulle vara förebilder för en hel världsomvälvande utveckling som sträcker sig många decenier framåt i tiden.

Äkta skägg:

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/22 :  16:46:11  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
http://img714.imageshack.us/img714/9752/screenshothb.png

Sorry för den stora bilden... Skalar jag ner den så blir den oläslig istället. Då gör man bara en länk istället. Underhållningen i att texten försvinner utanför högersidan på skärmen är måttlig. /ztenlund.

Efter att ha kompilerat Virtualbox i ett par timmar, surfat nätet med ett antal fönster öppna, två terminal och lite smått och gott så använder datorn ca 177 MB ram?!?!!! Den är trevlig och snabb, trots att de båda processorkärnorna står på 100% hela tiden. Jag surfar, kompilerar och redigerar bilder och text samtidigt och dator känns aldrig slö trots 100% belastning. ULE is da shiiiit!!!!

Det skall bli intressant när FreeBSD kör ULE och Grand Central Dispatch och allt är kompilerat med CLang/LLVM.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/02/22 :  17:00:03  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Nu är bilder från någon hostingsite (som hyser störande stora bilder) blockerade i min webläsare.

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/22 :  19:53:49  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Att bifoga en länk istället för en för stor bild är ju den självklara lösningen.... Att jag inte tänkte på det. Jag har en massa konfiguationsfiler mm i huvudet just nu, så jag är lite disträ.

Tack för hjälpen Ztenlund!

Mvh Johannes.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/22 :  19:55:21  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:

Sedan hoppas jag att alla ni som läser mina poster tar mig MYCKET allvarligt!!! Jag är fruktansvärt seriös. Det finns INGEN ironi i vad jag skriver.... Någonsin!
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/02/22 :  20:28:59  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Vilket OS ska man har för att ha hår på ryggen?

Har gjort klart flaket på dumpern, men det blev för tungt för lilla motorn. Krånglade in stora motorn på plats, men måste ändra i växellådan. Det får bli på onsdag, SEN ska jag äntligen få göra hytten.
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/22 :  20:31:17  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
En annan sorts OS på TV, lugnt på forumet och jag ska upp tidigt imorgon. Har ju svårt att somna så om jag lägger mig nu och bläddrar i Fidelity och lyssnar på lurar så kanske jag är redo för John Blund om ett par timmar.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

9109 Posts

Posted - 2010/02/22 :  20:44:32  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:

Om man kör Windows 7 på ett sådant sätt att man revolterar mot b.l.a Microsoft.Var har man håret då då...?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/22 :  21:31:43  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Med Vista så har man blivit av med det mesta håret på huvudet iaf.

Eller så skaffar man skägg, så har man nåt att klia sig i...
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/02/22 :  23:06:06  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Guuuud vad grabbiga ni är!
Årsmötet gick bra, är nu invald i styrelsen - i svampklubben. Det ni!

Waf, Waf!

Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/02/23 :  00:05:27  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Behöver jag en metronome. Ja det gör jag!

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Edited by - B-200 on 2010/02/23 00:05:49
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/23 :  07:08:08  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Har nu sovit ett par timmar mer än i går natt. Jag känner mig betydligt piggare än i går. Det är skönt att sova ut när man är trött som en PDP-11 som kör Vista.

Idag är inte igår även om man kan tro att de två dagarna pga sin närhet i tiden till varandra delar så många egenskaper och egenheter att de på så sätt blir till samma dag. Båda dagarna är vita pga all snö, båda dagarna innehåller frukost-tid och flera liknande attribut, som lätt förvillar en till att tro att det skulle kunna vara samma dag. Men så är inte fallet. Idag tex började med att kiddsen bråkade, det gjorde inte dagen igår.
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/02/23 :  07:56:06  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Idag ska vi få en ny tvättmaskin uppför vår backe. Det blir inte lätt. En ny slags rodel, tung tvättmaskin uppför snöbelagd iskana...

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/23 :  07:58:26  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Frukost är avklarad/inklarerad/deklarerad...

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/02/23 :  09:04:34  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Har du redovisat MOMS på maten också?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/02/23 :  09:29:10  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Kaffedax.....

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/02/23 :  09:34:48  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Köra 6 mil i snöväder jag gillar det inte!

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/02/23 :  09:45:28  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Nu snöar det här också

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2.17 sekunder. Snitz Forums 2000