HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2010/01/28 :  14:49:17  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Måste berätta att här på detta forumet finns det folk som är intresserade av hifi. Detta mina vänner är en stor chock

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/01/28 :  15:07:47  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
wallraffar dem eller?

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/01/28 :  15:37:49  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
"hifi" - vad är det? Aldrig hört talas om.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2010/01/28 :  17:53:49  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
Jag "gillar" att skotta snö - det blev en sväng till nu igen --- tar detta helv... aldrig slut?
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2010/01/28 :  19:41:10  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Jag tror att hifi är någon sorts mystiskt religion. På framsidan på det här forumet så kan man se snubbar som tillber nån sorts totem som de kallar för högtalare.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/01/28 :  20:14:23  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Idag är det 6 dagar sedan Thiroyden kom till Sjövik.
Jag mår så mycket bättre, även om min kropp är otränad.
Jag har sämre kondis än en död ren i Sahara.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2010/01/28 :  22:11:46  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
fast å andra sidan har du Herr Circlomannen inte så dålig kondis, för den där renen måste ju ha sprungit ända ifrån Norrland. Undras om Renen var ren när hon dog?

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/01/29 :  06:50:38  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Den renen fick flygfrakt i en kylbox. Flygplanet flög genom kraftig turbulens och fick dumpa lasten för att inte störta. Så det var en djupfryst och död ren som damp ner där på en sanddyna i nordöstra Sahara. Beduinerna som bodde en bit därifrån sov i sina tält i ovädret som var, så de såg ingenting. Dagen efter gick de åt ett helt annat håll, så renen fick ligga ensam och död och tina i den obarmhärtigt stekande solen.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/01/29 :  07:02:23  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Stackars ren

Men det påminner mig om de japanska fiskarna som fick en fritt flygande ko mitt i båten.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/01/29 :  09:41:18  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
En föro-ren-ing!

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/01/29 :  10:08:51  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Man ska akta sig för flygande djur, åtminstone de som normalt sett inte flyger..

"Tala om otur när en japansk fiskebåt råkade i sjönöd och sjönk ute på Japanska sjön. Besättningen på kustbevakningsbåten som plockade upp de olyckliga sjömännen fick höra en märklig historia som förklaring till olyckan.
Fiskebåten hade blivit sänkt av en ko som kom nedfarande från molnen påstod sjömännen! Kon slog rakt igenom fiskebåtens däck och skrov.

Vilken rövarhistoria ansåg myndigheterna, som snarare trodde att det rörde sig om smuggel och bedrägeri och att båten sänktes av sjömännen själva när kustbevakningsbåten dök upp. Således förpassades de stackars sjömännen till fängelset i avvaktan på utredning.
Historien fick dock sin förklaring:
En besättningsman på ett ryskt transportflygplan hade lyckats stjäla en ko strax före avgång vid den aktuella tidpunkten. Sagt och gjort ombordlastning och sen iväg. På ett par tusen meters höjd blev kon bråkig och det riktigt ordentligt. För att inte äventyra flygplanets säkerhet fullständigt valde den ryska flygplansbesättningen att förpassa kon ut genom lastluckan!
Ja resten vet Du. Tänk på det nästa gång Du åker båt. Akta Dig för ryska transportflygplan, man vet aldrig!"

Jag är inte dum....
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/01/29 :  10:35:19  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Stackars ko den måste ha avlidit innan den träffade båten.

Någon som orkar räkna på oddsen/sannolikheten att det ska ske?
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/01/29 :  10:40:54  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
42

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/01/29 :  10:50:26  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jo, 42 är en bra siffra. Den förklarar det mesta!
Tänk bara ett sådant sammanträffande att roten ur 42 gånger sig självt blir 42!!!! Helt otroligt.
Ett verkligen magiskt tal.

Edited by - Circlomanen on 2010/01/29 10:50:50
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2010/01/29 :  10:56:43  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Pink Floyd stoppade inflygningen till Heathrow i 30 minuter medans deras uppblåsbara gris flög vidare upp i himlen. Den smet när de skulle fota omslaget till skivan Animals.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/01/29 :  12:09:45  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Pigs in space

Jag är inte dum....
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2010/01/29 :  13:23:59  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Pukapuka... varför är jag itne där ?

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/01/29 :  13:33:37  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Pukapuka... varför är jag itne där ?

Uppenbarligen för att du tyckte att det var roligare att fylla i fel siffror på senaste lotto-kupongen.

Fyller du bara i rätt siffror nästa gång så kan vara vart du vill om några veckor.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/01/29 :  13:40:28  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
förbenade svårt att hitta en weller billigt. hittade en för en femhundrign iaf. Det är nästan billigt.

Sedan undrar jag om elfa har rea nästa månad som förra året och om det bara är i solna?

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/01/29 :  13:49:20  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag tror inte heller att du skulle trivas där. Det finns ingen shopping så man kan inte bli lycklig. Det finns ingen Wifi, så du kan inte surfa anonymt på sidor med moraliskt tveksamt innehåll. Det finns ingen McDonalds så det finns inget att bli fet och sjuk utav. Inga multinationella företag att fylla din vardag med värde och elektronisk underhållning. Vad skulle du göra utan Vista-reklam omkring dig hela tiden. Bra böcker, hängmatta, fiske, höghastighets-segling med en hemmabyggd Proa, vackra exotiska skönheter, snorkling, dykning, vita sandstränder, ostressade vänliga människor och en svår utbredd behovsbrist av psykofarmaka kan inte vara bra i för stora doser.

Det konstant ökade behovet av antideppresiva mediciner tyder bara på att vi i västvärlden prioriterar rätt saker. En fåtal lyckliga öbor i stilla havet kan inte övertyga mig. Regn, stress och mörker är bättre än sol, stränder och en relaxad livsstil.
Lycka mäts i dollar.
Meningsfullhet defineras av profit.
Stress är den enda vägen framåt.

Först när du som individ inte går att särskilja från företaget du jobbar på, när ditt efternamn är samma som företagets, och din vilja helt i linje med deras, kan du nå sann lycka!

Heil Microsoft!!! Heil Bush!!! Heil Dollar!!!!

Edited by - Circlomanen on 2010/01/29 18:08:07
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/01/29 :  15:36:45  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply

Eller

Jag vet att det är svårt att välja.
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2010/01/29 :  15:42:09  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Skönt med helg o härligt väder men är trött!
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/01/29 :  15:54:33  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
As you may already know or will have gathered from the preceeding paragraphs, PC-BSD is a different kind of operating system compared to Microsoft Windows. FreeBSD (the base of PC-BSD) has been built with stability and security in mind, and these properties don't particulary spring in mind when thinking of Windows.

Saxat från PC-BSDs user handbook.
Jag är visst inte ensam här i världen att anse att W inte är planetens säkraste OS.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/01/29 :  15:57:33  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
http://www.argalappen.se/
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2010/01/29 :  15:59:39  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Sitter här och tycker höjdpunkten i livet är när man får jobba över på kontoret och slippa semestra med en god drink på ett fint paradisö med en sexig ung 19 åring

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.56 sekunder. Snitz Forums 2000