HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/01/24 :  19:29:55  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Det har varit en jobbig jobbhelg. Mycket kunder och mycket spring.

Nu är det kväll. Kroppen känns härligt tung och trött efter en arbetsdag, men jag känner mig pigg i huvudet. Medicinen från Thailand funkar underbart. Jag saknar inte den där tunga sjuka koma-tröttheten som låg över mig som ett blött täcke dag och natt.

Imorgon kanske det blir lite FreeBSD igen. Jag har ju 6 datorer här hemma. Nån måste ha FreeBSD. Annars blir världen skev och obalaserad...
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2010/01/24 :  20:33:05  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
Hemmafriterade pommes, nyslagen bearnaise och grillad Entrecote..
Lite diverse gönt som rundar av .. Så var den Söndagsmiddagen avklarad..

Circlo... Det var vad du missade.

Måste ha sett galet ut då jag iförd endast badshorts stod ute och grillade med pannlampa på skallen

Lyckat och smaskigt (och fett)..

/JZ

Signatur..
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2010/01/25 :  05:17:05  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
Godmorgon.. Mmm

Signatur..
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/01/25 :  07:17:23  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Godmorgon!

Ännu en måndagsmorgon på jobbet.
Måste undersöka om kaffemaskinen hör överlevt helgen..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/01/25 :  08:26:59  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Måste ha sett galet ut då jag iförd endast badshorts stod ute och grillade med pannlampa på skallen

Hahaha!!!!!
Nej det var det jag missade! Även om maten troligtvis var ruskigt god!

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/01/25 :  08:50:07  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Nu är det vår....

...talgoxarna har redan satt igång med sitt ti-ty, ti-ty....

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2010/01/25 :  08:53:36  Show Profile Send StefanL a Private Message  Reply
Nu ska jag ta tåget till köpenhamn och flyga till Malaysia. Framme 12:00 imorgon.. Blä.

Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/01/25 :  10:00:51  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Malaysia, blä?

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/01/25 :  10:13:16  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Nu ska jag ta tåget till köpenhamn och flyga till Malaysia. Framme 12:00 imorgon.. Blä.

Det är inget att säga "blä" åt. Det är bara att ge mig biljetterna så löser jag din semester åt dig. Jag lovar att njuta i solen...
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/01/25 :  10:24:00  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Hur vet du att det är semester...det kanske är en jobbrelaterat 36 timmars roundtrip? Har kolleger som gjort såna till Indien....inte kul...ganska blä, faktiskt!

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/01/25 :  10:51:04  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Inga fräscha beskattade pengar på kontot än
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/01/25 :  11:09:56  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Får inte lön förrän på onsdag

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/01/25 :  11:11:31  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Snart.....
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2010/01/25 :  11:35:33  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
quote:

hahaha !!! Fantastiskt bra ! de som såg dig måste ju fått något att fundera på, det är nästa det roligaste :)

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2010/01/25 :  11:43:40  Show Profile Send Mschill a Private Message  Reply
Dragit ut en visdomstand! Känner absolut inget i käken och tungan.....latjo.

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2010/01/25 :  11:44:44  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Hoktuna har blivit väldigt tyst.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/01/25 :  11:53:37  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Frostskador?
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/01/25 :  13:27:02  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Nu ska jag till tandläkaren och laga mitt livs första hål. Spännande! Verkar inte djupt, så det behövs nog ingen bedövning, bara han kommer åt, det är mellan två kindtänder. Så får vi se hur många CD-skivor det kommer att kosta mig.
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2010/01/25 :  13:48:11  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
Nästa gång tar jag på stegjärn istället för foppatofflor..

Och isyxan istället för grilltången..

/JZ

Signatur..
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/01/25 :  15:45:27  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Nästa gång tar jag på stegjärn istället för foppatofflor..

Och isyxan istället för grilltången..

En av mina klätterkompisar gjorde en nytur på is i skåne. Det är första gången på mycket lång tid som det blir is där.

Jag tycker att isklättring verkar ruskigt äckligt. Tanken på att falla som förstaman med endast iskkruvar som säkring och stegjärn som kan hugga in i isen och bryta fotlederna på en..... Usch!

Jag skulle nog kunna tänka mig att prova på med topprep.
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2010/01/25 :  15:52:13  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
Tanken på att falla som försteman med nån liten alien som säkring i röten sandsten i Frankrike är inte så lockade heller

Nää.. hederlig svensk granit skall det vara

/JZ

Signatur..
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2010/01/25 :  15:54:54  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
Sugen jag blev på att ge mig ut å klättra nu dåååååå...

/JZ

Signatur..
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/01/25 :  16:47:55  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Bortsett från min hälsa, vikt och extremt otränade tillstånd så längtar jag efter en hel-helg i Bohuslän. Buråsen, Hallinden, Galgberget, Häller och Välseröd.
Det var några år sedan jag var där och klättrade på allvar. Provade Vilskudd på topprep sommaren 2008. Det gick grymt dåligt. Jag orkade inte halvvägs och kunde knappt gå upprätt efteråt av ansträngningen.
Det var fint väder, och vi hade kul ändå. Det är alltid trevligt att bara sitta uppe på ett berg och njuta av utsikten samtidigt som man säkrar nån annan.
Senast jag klättrade hela Vilskudd utan häng och sånt, var 1994. Efter det så har min ämnesomsättning stoppet klättring allt mer.

Jag hoppas på att bli av med minst 20 kg innan sommaren så att jag kan slita lite friktionsgummi på granit.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2010/01/25 :  17:34:29  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Man måste vara friskt för att kunna få den vård man behöver fast man är sjuk.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/01/25 :  17:40:42  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jo, friskhet är ett krav för att få vara sjuk.
Helst skall man vara snuskigt rik, framgångsrik och en välutbildad läkare om man skall vara sjuk. Är man dessutom en politiker eller höjdare inom näringsliv så kan man ju få ta gräddfilen in i exklusiv privatvård. De är så mycket viktigare än vanliga arbetare. De måste ju få gå förbi vanlig tråkig lag och ordning. Tänk om Reinfelt skulle bli förkyld. Då går sverige under!
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2.94 sekunder. Snitz Forums 2000