HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/03/26 :  07:36:48  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Vi bjöd på våfflor på jobbet igår

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2009/03/26 :  07:59:46  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Dags för en refresh på extremer i Stockholms tunnelbana. Några har tillkommit, några har ändrats och några visat sig vara felaktiga. De flesta är som förut.

Sammanfattning av LÅ1 på Spårvägssällskapets Forum:
quote:
En löpande sammanfattning

Station med största antal resande: T-Centralen - 219 596
Station med minsta antal antal resande: Johannelund - 1 235
Högsta belägna station: Fruängen - 46,8 möh (Mäter man plattform eller spårläge? Gissar på plattform.)
Djupast belägna station: Kungsträdgården - 29,3 muh
Största djup under mark vid station: 40 m - Västra skogen och Rissne
Längst restid från T-Centralen: Norsborg - 36 min
Mest avlägsna station, från T-Centralen: Norsborg - 22,3 km (Stoppbocken söder om stationen borde då vara hela T-banenätets mest avlägsna punkt, räknat från T-centralen.)
Längsta avstånd från T-Centralen räknat i stationer: 20 - Hässelby Strand och Norsborg
Flest namnbyten på en station: 2 namnbyten - Slakthuset --> Isstadion --> Globen
Längsta stationsnamnet: Sundbybergs centrum - 19 tecken (inkl. blanksteget)
Kortaste stationsnamnet: Alby
Vanligaste inledningsbokstav på stationsnamn: S - 17 stationer (Räknar då inte Slakthuset som inte är stationsnamn längre)
Smalaste dubbelspårstunnel: Sträckan mellan Medborgarplatsen och Skanstull
Största avstånd mellan två intilliggande stationer: 4,4 km - Hallonbergen och Kista
Minsta avstånd mellan två stationer: ca 450 m - Slussen och Medborgarplatsen
T-banans lägsta punkt: Mellan T-Centralen och Östermalmstorg - 34,67 muh
T-banans högsta punkt: Mellan Västertorp och Hägerstensåsen (Höjdangivelse saknas!)
Stationen med T-banans längsta rulltrappa: Västra skogen
Stationen med T-banans största grotta: Västra skogen
Vanligaste slutbokstav på stationsnamn: N - 42 stationer
Station som varit ändstation (banslut) i flest perioder: T-Centralen - 2 perioder: För röda linjen 1964-65 och för blå linjen 1975-77.
Längsta tunnelsträckan mellan två stationer: Sträckan mellan Tekniska Högskolan och Universitetet
Största invändiga bredd på en Tunnelvagn: Vagnen med nummer 2000 (En experimentvagn)
Tunnelbanans nordligaste station: Akalla
Tunnelbanans västligaste station: Norsborg
Tunnelbanans sydligaste station: Farsta Strand
Tunnelbanans östligaste station: Skarpnäck
Flest stationer i rad med samma ändelse: 4 - Thorildsplan, Fridhemsplan, S:t Eriksplan och Odenplan
Enda station som som betjänar samtliga tre T-banesystemen: T-Centralen.
Största antal T-banesystemen som stannar vid en station: 3 - T-Centralen.
Största antal antal kommuner som en station har uppgångar i: 2 - Station Näckrosen (Sola och Sundbybergs kommuner)
Största antal kommungränspassager på samma linje: 5 - Linje 11 (Stockholm --> Solna --> Sundbyberg --> Solna --> Sundbyberg --> Stockholm)

Här är en del unikum som kommit upp i diskussionen:
Enda station som kan nås från markplan utan vare sig trappa eller ramp: Fruängen
Enda station som aldrig byggts helt klar och öppnats: Kymlinge
Enda station som ej har Ö-plattform: Johannelund
Enda tvåspåriga grenstationen: Östermalmstorg
Enda grenstationen i innerstaden: Östermalmstorg
Enda stationen med direkt övergång till buss i samma plan och utan spärrpassage: Liljeholmen
Enda stationen med direkt övergång till spårvagn i samma plan och utan spärrpassage: Alvik
Enda station som hat förbikörningsspår som ej passerar vid perrong: Gullmarsplan.
Enda station där två (varken mer eller mindre) "linjer" korsar varandra: Fridhemsplan - grön och blå "linje"
Enda tunnelvagn som var både C2 och C3: Vagn nr 2120 - Byggdes om efter en urspårningsskada.
Enda slutstation (banslut) innanför tullarna: Kungsträdgården
Enda T-banestation som har samma namn som en närliggande pendeltågsstation: Farsta strand

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2009/03/26 08:01:49
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/03/26 :  08:28:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Även vi fick våfflor på jobbet igår, Riktigt trevligt!!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/03/26 :  09:17:52  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Vi åt våfflor hemma igår

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/03/26 :  09:28:54  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Mindre pigg idag, men ändå inte trött.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/03/26 :  09:38:44  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Gevalia smygfuskar med kaffet tycker jag

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/03/26 :  10:04:13  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Ahh, det är därför tröttheten/piggheten varierar.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/03/26 :  10:12:03  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Ska se Watchmen på bio idag
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2009/03/26 :  10:22:49  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Usch och blääää!

Idag är en "high-gravity-day" på klätterspråk.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4454 Posts

Posted - 2009/03/26 :  12:35:54  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
Ärtsoppa i "maggen".

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/03/26 :  12:52:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
C: Tung i gumpen alltså ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2009/03/26 :  15:11:46  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Tung i varje kroppsdel tänkbar. Kroppen är ett problem att tampas med. Den kan få för sig saker jag inte alls vill att den skall göra. Bli sjuk, gå upp i vikt, plötsligt inte springa milen på under 45 min, fastän den har fått flera år av vila mellan träningspassen.
Knepig sak. Det fanns ingen bra instruktionsmanual när jag tog kroppen, ingen garanti, inga originaldelar..... Bättre med en Volvo. Visst är dom dyra, visst går dom sönder, men har man bara pengarna så kan ju allt bytas många gånger om. Dom kan ju leva väldans länge. Prova att klämma in 20000 mil på 9 år, stå ute nakna dygnet runt och bara få mat var tredje dag, så får ni se hur kroppen reagerar.
Jag vill byta kropp. Bara föra över mitt medvetande till en Cyberdyne systems modell T850. Vad mycket enklare. Egen fusionsreaktor, räcker 120 år i konstant stridsanvändning, behöver aldrig sova, behöver ingen mat, tål grovkalibriga skjutvapen och överlever en på körning i 100 km/h. Lite tung kanske, men så mycket mer lätt skött. Dom kommer säkert med inbyggda man-pages för alla delar och funktioner.

Mitt framtida jag:


(man kanske får lite problem på krogen?! )
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/03/26 :  21:25:31  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Även Cyberdyne Systems produkter har problem med rost i kalsongerna.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/03/27 :  07:25:55  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Fredag !!

Alltså kort dag men nån smarrig lunch precis innan det är dax att gå hem.


Circlomanen
En annán sak är att du kommer prata väldigt lustigt ;-)

*edit*
Snavfel

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2009/03/27 07:26:47
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2009/03/27 :  07:34:08  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Hhhheeelllggg!!! ärligt!
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/03/27 :  07:54:34  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Fredagens första kaffe är nu uppdrucken..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2009/03/27 :  08:09:46  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Jag har just börjat sippa på min.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2009/03/27 :  09:28:06  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag skall snart sippa i mig 4 st hamburgare.

Sedan skall jag installera Fallout 3 igen.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/03/27 :  09:52:30  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Måtte det bli lite bättre väder, så man kan spåna ner Saabarna på garageuppfarten.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/03/27 :  10:11:21  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
hur fasen kan det snöa igen seriöst?
jag vill flytta till ett ställe som har minst 3 årstider relativt konstant. Man blir ju helt störd av dessa miljöändringar. Kanske dags att fira jul i april nu då eftersom snön skall komma då?

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2009/03/27 :  10:12:44  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Må 17 november -95 drabba utsikten över den där garageuppfarten.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2009/03/27 :  10:26:16  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag kan se ett samband mellan
quote:
Jag skall snart sippa i mig 4 st hamburgare.

och
quote:
Idag är en "high-gravity-day" på klätterspråk.




Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/03/27 :  10:48:44  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2009/03/27 :  10:49:13  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Hahaha!!!
MickeY
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/03/27 :  11:29:27  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2.64 sekunder. Snitz Forums 2000