HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/11/28 :  00:10:47  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
sleeping issues... part II
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8784 Posts

Posted - 2007/11/28 :  08:37:53  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Åtta negativa Anders Celcius, brrr...

Kanske dags att sätta fyr i öppna spisen idag. Bara det inte blir kallras...

Nej, nu blir det mer kaffe. Det är för övrigt en substans jag kommer behöva rikliga mängder av idag.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/11/28 :  08:39:41  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Doften av nybryggt kaffe är väldigt välkomnande när man kommer in på jobbet en kulen och kall senhöstmorgon...

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2007/11/28 :  08:39:51  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vi hade 7,3 grader minus Anders.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/11/28 :  08:49:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Sånt där pulver från laserskrivare fastnar överallt, tydligen och gör fina svarta pluppar på byxorna,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/11/28 :  09:16:15  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Panik! igårkväll, 17.50 och fortfarande ingen present till min fru som fyller 40 idag. Halvspringer på Klostergatan i Lund efter en guldsmedsaffär. F-n, här skulle ju ligga en.....jo där, in i den och gubben undrar vad jag är ute efter. Oj, ingen aning egentligen.....halsband kanske.....han plockar fram de ena efter det andra. Nej, inget jag fastnar för. Klockan tickar. Efter en stund så inser jag att det kommer inte att bli bra att panik-köpa hos honom, allt är liksom sockersött och gammeldags. Jag vill ha nåt tufft. Men klockan är nu 18.00!!!!

Jag springer upp på Lilla Fiskaregatan, inte för att jag vet att där finns nåt, men jag chansar. Där, där är en guldsmedsaffär till och jag rycker i dörren. Låst! Tjejen pekar på klockan och jag står utanför och tittar bedjande på henne. Hon tittar tillbaka och låser upp dörren igen. Tack snälla, säger jag, det är viktigt! Jajo, jag ser det säger hon leende. Vad är du ute efter? Hmmm, ingen aning....(skäms lite) min fru fyller 40 imorgon och kanske ett tufft halsband, inget sockersött utan lite mer attityd. I samma andetag ser jag ett jätteskåp med Georg Jensen prylar och säger att vi har mycket Georg Jensen hemma så det hade varit klockrent.
OK, säger tjejen, då ska du ha detta och då plockar hon fram en mojäng som var fräck! En helt oregelbunden sak som hängde i en gummigrej. Mobius var namnet som kom från nån matematiker och designern världsberömd. KANON! Är den lösbar frågade jag, svaret blev 3000kr! Den tar vi precis lagom....

Tidigt imorse fixade jag kaffe på sängen, flagga, levande ljus och barnen och jag sjöng vackert (nåja). Min present gick hem 1000%, hon blev själaglad och undrade hur i hela fridens namn jag kunde hitta något så mitt i prick?

Jo, mycket surfande och letande ute på stan. Just denna designer fastnade jag tidigt för och även om jag tittade på mycket annat så kom jag tillbaka till henne hela tiden..... Är det det som kallas -vit lögn- som inte skadar någon?

Artphotography
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/11/28 :  09:47:59  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
hehe Dan klockren, du tittade på en del saker i den förra butiken innan du sprang vidare så i min bok är det totalsanning ;)
Kul när det funkar.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/11/28 :  10:11:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Där har jag tur,,
En guldaffär i stan, där en bekant jobbar (kanske har slutat nu), hon vet efter att ha sett personen i frågan En gång vad som passar på denna.

Hon är Så otrolig. Bara för att veta så gick jag tillbaka efter jul ett år med tjejen, så hon fick kolla på det jag hade tänkt och köpa och det jag köpte (vilket min bekant rekommendera),, och givetvis valde jag rätt... Tjejen sa att hon var HELT nöjd med det hon fick,, Dvs inte det JAG hade tänkt att köpa.

Numera har jag hyfsad koll på vad hon vill ha,,

Dan. har du nån länk till bild på inlöpet ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2007/11/28 :  10:11:46  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Beträffande pulver från laserskrivare är jag benägen att hålla med :-)
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2007/11/28 :  10:26:46  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Hoppas frun inte smygläser här

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/11/28 :  10:33:42  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Georg Jensen Mobius

En sån här är det Zalve!

Asimov, visst, jag ljuger aldrig egentligen.....host host

Micke, tror inte det......

Artphotography
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/11/28 :  10:47:18  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Bra val Dan. Den hade nog gått hem hos frun oxå.

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/11/28 :  11:01:21  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Tack! Ja, den klarar av det ovanliga konststycket att funka i skräniga baren med svingandes stora starka likaväl som lite uppklädd på fina middagen....superstressbeslut som gick hem

Artphotography
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2007/11/28 :  11:06:18  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Du skulle kommit till mig, en O-ring med en aluminiumspåna hade jag bjudit på

3000:- över till vinylkontot

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus

Edited by - Audionet on 2007/11/28 11:06:56
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/11/28 :  12:08:38  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply

3000:- är billigt för att få utökad budget på hifi

Artphotography
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2007/11/28 :  12:26:59  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Grattis till en lyckad utryckning Dan! Och grattis till din dam förstårs!

Jag har fått smyckesförbud vid högtidsdagar. Så nu måste man bli verkligt kreativ - och ha god framförhållning...

/ Jörgen G

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/11/28 :  13:56:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Smyckes förbud??? Oj det skulle se ut.
Förstår att du behöver vara otroligt kreativ då..

Det är ju reservplanen med stort R!

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/11/28 :  17:35:57  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Jag har rensat i naveln.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts

Posted - 2007/11/28 :  17:56:38  Show Profile Send johan.björklund a Private Message  Reply
jobbat i 12 tim nu

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/11/28 :  17:58:25  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Vaknade 8:45 och skulle till doktorn 9:00. Då blir man liiiiiiiiite stressad.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/11/28 :  19:23:40  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Har ägnat massa tid de två sista dagarna att jaga rätt på paket som posten har tappat kollen på

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/11/28 :  19:30:28  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
Jag skrämde min mor idag... Jag sa att jag skulle klippa mig på fredag Jag har inte klippt mig på ett och ett halvt år nu, men dom slitna topparna ska väck!!

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/11/28 :  19:49:16  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag tyckte det var mycket med 4 månader,, vilket höl på att göra att min frisör svimmande,,, Hon fick klippa desto mer

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/11/28 :  19:52:49  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Om jag sparade det lilla hår jag har kvar skulle jag se ut som en övervintrad hippe

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2007/11/28 :  20:13:01  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Är du inte det då Tobbe L?

/Jörgen G

Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2.25 sekunder. Snitz Forums 2000