HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/09/04 :  12:43:10  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Här kommer inlägg nummer 1000.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/09/04 :  12:53:42  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Läsen en bok om Jenny Marx, Karl Marx första offer som boken heter.
Ger en spännande synvinkel på Personen Marx istället för fenomenet, och efter jag läst denna bok får jag också lite mya tveksamheter till personens texter...

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/09/06 :  03:11:58  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
HA!! Äntligen får jag gå OT i denna tråden...
quote:
Microsofts värste fiende.

I dag börjar PC-jätten Dell sälja datorer som inte längre har Windows under huven. Istället snurrar de på operativsystemet Ubuntu som utvecklats av sydafrikanen Mark Shuttleworth.

Mark Shuttleworth, 33, blev multimiljardär när han sålde sitt it-imperium till amerikanska Verizon år 2000 för 6 miljarder kronor. Två år senare

läs mer: http://ekonominyheterna.se/nyheter/2007/05/25/hanutmanarbillgates/index.xml

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/09/06 :  08:20:33  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Igår blev vi också med digital-TV...

ComHem - så till at börja med kan vi se ALLA - utom Hustler - cirka hundra kanalerna. Precis som hemma hos hal är det inte mycket att titta på här heller.

Vi har beställt den minsta abonnemangsvarianten med tillval av de kanalar som visar rugby-vm. Så småningom kanske vi skaffar åtta favoriter - om vi lyckas hitta så många favoriter bland alla kanalerna. Nu har vi i alla fall möjlighet att skapa en uppfattning om utbudet.

/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/09/06 :  08:33:00  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Jag vill inte jobba i dag.

Sitter här och saknar möjligheten att vara hemma och greja en dag med stereon....
Så jag ska sitta på mitt arbete och sakna min stackars stereo hemma....

*snyfft*

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

ud
Member

894 Posts

Posted - 2007/09/06 :  18:47:40  Show Profile Send ud a Private Message  Reply
Blev skickad på ett jobb idag som redan var gjort.
17 mil i onödan!

torsdag 11 oktober 1956 - tisdag 26 januari 2010
Medlem i Svavel - Södra Vätterbyggdens Audiofiler & VälljudsELit
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10071
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/09/06 :  20:45:17  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
Nu har man sig ett fungerande Kubuntu.
gisses vilken enkel installation det var.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8784 Posts

Posted - 2007/09/06 :  22:25:32  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jaha, då var det dags för lite värdelöst vetande:

* Jag inhandlade 500g skivbar leverpastej idag. Det har jag aldrig gjort förut.

* Jag var och gjorde om avtrycken till min formgjutna hörselskydd eftersom de gamla inte vart riktigt hundra. Vi får väl se hur det går den här gången med längre avtryck och öppen käft. Jag kan tala om att man blir ganska trött i käken av att sitta och hålla munnen öppen utan att få röra på käken...

* Min tv-antenn är usel, jag måste verkligen skaffa en ny. Hmm, det har jag tänkt i flera månader nu. Finns det något som talar för att jag kommer göra slag i saken?!

* Jag är förbannad på att jag gick ut idag utan att ta med kameran, det var världens fotoljus ute och så står kameraväskan inne. *Dunkar huvudet i bordet*

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/09/07 :  08:07:07  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Väntar på resultatet från min senaste fem-beräkning..
Funderar på att hämta kaffe...

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/09/07 :  09:11:48  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
kom till jobbet efter en väl förtjänt sovmogron (enligt mig)
sitter just nu och kikar igenom HF med en kaffe i näven.

mitt system
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/09/07 :  10:00:05  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
kaffe är gott....

suttit i möte om en satans sql lösning som någon har drömt i hop... och det kommer inte att fungera kan jag säga på förhand...

Men nu är han som har drömt även kallad boss... så det är ju bara att glömma...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/09/07 :  10:31:16  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
I love the smell of gammal bränd elektronik in the morning

Jag har kommit på vad som luktar konstigt i mitt rum.
Det är en uråldrig drossel (elektronikkomponent) i slutsteget, som har blivit kokhet p.g.a. för höga strömmar.

Så har jag ätit mängder av Corn Flakes + russin + mjölk.

777 inlägg känns ju lite heligt också. Jag ska fira med någon religiös musik!
...Nej just katten. Jag vill ju inte starta slutsteget nä.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house

Edited by - Ronnie_Ericsson on 2007/09/07 10:34:09
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/09/07 :  10:32:29  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
sitter med ett stort problem... jag hittar inte någon info om min skivspelare.
skulle vara kul att veta mer om den.

mitt system
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/09/07 :  10:42:02  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Vad är det för skivspelare -- eller är det just det som är problemet?

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2007/09/07 10:42:23
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/09/07 :  10:58:33  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
nä.. det är inte det som är problemet... en AKAI ap-206C är det jag har hemma.
har frågat ett par allsmäktiga sökmotorer men det enda som jag hittar är att orginalpickupen är någon billig ortofon.

mitt system
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/09/07 :  11:09:27  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Har du kollat på vinyl engine??

Jag är inte dum....
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/09/07 :  11:35:15  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
tack så mycket Tobbe

men det var då inte lätt att hitta rätt i det röriga forumet, jag får ta och försöka lite till.

mitt system
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/09/07 :  12:12:20  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Håller med om att de tinte är helt lätt att hitta där..

Lycka till...

Jag är inte dum....
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/09/07 :  12:14:46  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
väntar på schenker...

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/09/07 :  12:29:24  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
jag antar att min modell inte är så vanlig, för det finns då inte något att hitta om den...
vet iofs inte om jag ska vara lycklig eller ledsen
så jag gör såhär...

mitt system
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2007/09/07 :  13:43:50  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
13:54 är klockan på min dator just nu!
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2007/09/07 :  13:44:40  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
och jag har postat 440 ggr på detta forum....
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/09/07 :  14:01:56  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
jag med

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8784 Posts

Posted - 2007/09/07 :  14:04:15  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Och några gånger till kanske?

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/09/07 :  14:21:41  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Riktigt fint väder nu även om det är lite kallt (14.2 °C), hoppas att solen håller i sig över helgen.

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2.23 sekunder. Snitz Forums 2000