HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/08/16 :  12:23:33  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Så har man ätit... och sitter och funderar på vad man gör på jobbet....

Är det det sista av semesterångesten som kommer eller är det den vanliga "jag hatar mitt jobb"ångesten som kommer...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2007/08/16 :  16:57:41  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Tvättade idag fönstren i lägenheten för första gången
Flyttade in 1999 Det blev lite skillnad
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/08/16 :  17:19:24  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Ringde Vägverket igår och hörde om de hade något återbud för uppskrivning i hopp om att jag skulle hitta en lite snarare än om en månad när jag egentligen hade uppskrivning.

Visst hade de en sådan. En stycken.
Jag ringde i går kväll och tiden de hade var i morse. Så glad i hågen tog jag tiden...

Klarade jag det? Såklart inte.

Å andra sidan var det kanske lite väl optimistiskt att bara ha ett par timmar på sig att plugga in teorin (igen).

Det kändes lagom absurt att köra ifrån vägverket (jag har B-kort, men skrev nu för A) i vetskapen att man egentligen inte längre besitter de kunskaper som krävs för att ens få körkort.

Jaja. It's only money. Det var ju inte överdrivet svårt att få en tid och det kostar "bara" 180kr per försök.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2007/08/16 :  18:24:47  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
VemsomAndra som jag tex är äldre och fick A kortet på köpet

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/08/16 :  18:36:13  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Plind: Man ska inte tvätta den för ofta då sliter man ju ut dem

Vemsom: Bättre lycka nästa gång.
Dagens teori är lite annorlunda mot den jag skrev -88 när jag tog B-kort

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/08/16 :  18:36:16  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Hehe. Ja. Och på den tiden fanns bara ett vägmärke som betydde "häst-och-vagn-trafik förbjuden"

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

9112 Posts

Posted - 2007/08/16 :  18:37:10  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Min morsa oxå,hon har alldrig kört MC....
(Alltså hon fick det på köpet..)

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2007/08/16 18:56:46
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/08/16 :  18:44:10  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Tack. Pågar!

Jag var inte förberedd (och kunde det inte bra nog). Mitt eget fel. Men det går fler tåg! (och snart slipper man ta tåget, eller bilen).

// Min "läggning"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/08/16 :  18:54:40  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Du kanske ska hålla dig till tåg

Jag är inte dum....
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/08/16 :  19:03:01  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Jo. Jag står på Möllan sent på kvällarna och viskar "svart-tåg" till folk.

// Min "läggning"
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2007/08/16 :  19:28:01  Show Profile Send StefanL a Private Message  Reply
Riktigt rolig auktion (läs killen beskrivning): http://www.tradera.com/enkronautropsbil-auktion-46615782

Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/08/17 :  17:33:16  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
I dag är det Al Pacino på burken - OOOOOOHAAAAAAAAAH
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/08/17 :  17:39:29  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
En legend: http://www.youtube.com/watch?v=tLg80jLaMHY
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8784 Posts

Posted - 2007/08/18 :  18:54:50  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
En liten fråga:

Är man rejält slut om man somnar på soffan vid kl 22, vaknar vid kl 6 av att det är kallt men somnar igen för att sedan inte vakna igen förrän kl 11?

Jag vill särskilt poängtera att jag äger en säng som jag annars har för vana att sova i...

Dags för Skaauuunerauusst og oustkauga!
(Måste nog öva på den där halvdanskan som kallas skånska tror jag... Själv har jag ju lite problem med skillnaden på ö och u samt ä och e så jag kanske ska hålla tyst...)

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/08/18 :  19:05:16  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
ztenlund:

quote:
Dags för Skaauuunerauusst og oustkauga!
(Måste nog öva på den där halvdanskan som kallas skånska tror jag... Själv har jag ju lite problem med skillnaden på ö och u samt ä och e så jag kanske ska hålla tyst...)

OK, öva på, så håller jag förhör fre/lör..... väl mött

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8784 Posts

Posted - 2007/08/18 :  19:07:09  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Hjälp!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/08/18 :  19:09:05  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
ostkaka..mmm...själv hade jag tänkt att äta lite äppelpaj....men det verkar som om vaniljsåsen va slut när jag kollade runt i affären

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2007/08/18 :  20:48:23  Show Profile Send traveller a Private Message  Reply
Dropkick Murphys och några öl en lördagskväll...kan det bli mycket bättre?

» Min anläggning
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2007/08/19 :  07:15:55  Show Profile Send StefanL a Private Message  Reply
Vallåkraträffen idag, pallar man åka dit?

Vilken begagnad bil borde jag välja? V50 T5 eller Saab 9-3 2.0t Sportcombi? Vet inte vilken som skall inhandlas..

Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/08/20 :  02:20:23  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
hittade en intressant ordlista...

http://www.softwolves.pp.se/misc/reviderad_svensk_ordlista/

Förklaringar av av ord och uttyck EGENTLIGEN borde betyda..tex:

antikurmakare - sjukdomsalstrare
agentur - Bond-klocka
babylonier - ensamstående förälder

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/08/20 :  10:30:31  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Huuu måndag...

Trött som en väljagad gnu..

Jag är inte dum....
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/08/20 :  11:18:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Du är inte ensam Tobbe. Åkte ner sent, kom fram ännu senare!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/08/20 :  11:32:44  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Du kan få vara med i min väljagade gnuflock

Jag är inte dum....
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/08/20 :  11:40:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ja,, bara jag slipper vara med den där ungtjuren jag träffade på, på första semester dagen...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/08/20 :  11:46:24  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Du får vara med vem du vill så länge jag får vara Gnuru

Jag är inte dum....
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.75 sekunder. Snitz Forums 2000