HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/07/21 :  16:49:17  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
"Var så god"..sa kannibalen

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/07/21 :  21:36:36  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Jag är barnvakt åt DeNaDas knott på 2 år...

Hon har somnat nu så nu är det inte så betungande längre.

Tyvärr så ska jag vara chaffis i natt så man kan inte dra en bira heller...

Nåja man kan inte få allt hör i livet.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/07/21 :  21:37:31  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Ett te som heter "Kvällsro" ska få glida ner i min "magge"
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/22 :  12:21:32  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Inne på andra koppen starkt kaffe....lång startsträcka idag..som tur är verkar hundarna ännu segare o sover ännu(ute sent igår med dem)

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/22 :  12:33:52  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

inväntar regnet som utlovats komma i södra Sverige. Men skulle egentligen kört bort en hög (stor hög) med trädgårdsavfall efter häck-klippning samt annat utrensat ifråga om buskar o småträd via hyra ett släp och åka "jojo" fram o tillbaks till där man får kasta sådant..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2007/07/22 :  12:47:35  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Dammsugningen klar.

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/07/22 :  12:48:11  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Har redan klippt gräset och är glad för att det hans med innan ett eventuellt regn.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/22 :  12:56:02  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Som vi då EA. men den stora högen ligger som ett "dåligt minne" nere vid vägen...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/07/22 :  14:08:42  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
"...den stora högen ligger som ett "dåligt minne" nere vid vägen..."

Snart försvinner den nog av sig själv På ett mer miljövänligt sätt

Veckans skiva, här !

Edited by - hal on 2007/07/22 14:09:17
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/22 :  15:53:18  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Tänk om alla dessa miljoners (ser det ur som) sniglar hade ätit sådana högar.. men nej nej nej. Dom BOR där och mår kanon i stället..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/07/23 :  10:48:54  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Åter å arbetsplatsen!

Hur var det nu man gjorde...

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/23 :  19:58:43  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Nu aka jag käka, fixat riktigt ungkarlskäk, hamburgare =)

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/07/23 :  21:29:18  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
är riktigt förbannad. Kan lätt åtföljas av 150 svordomar efter den första meningen om reglerna tillåtit det. kan bryta reglerna lite och skriva FÖRBANNADE SKIT .

Inte riktat mot något utan mest menat generellt så man kan få det ur systemet och tagga ner igen.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Edited by - B-200 on 2007/07/23 21:31:01
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2007/07/23 :  22:20:53  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Öh, nu tappade jag tråden igen, om vad jag skulle skriva
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/07/23 :  23:25:11  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Jag håller på och slutar röka....

Har gått 1 mil nu på kvällen men är fortfarande rastlös.

Snacka om att man har sabbat sin kropp ganska hårt under för många år nu... Men nu ska det lyckas!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/24 :  01:01:30  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Jerico: Lycka till!! Tänk på att varje stund du motstår är en seger i sig. Sen e "kriget" vunnet, en liten bit i taget....

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/07/24 :  08:44:11  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Va TRÖTT jag blir

kund beställer mig klockan 06.30 på ett femstjärnigt hotell för fotografering av ett nyrenoverat konferensrum. Har 4mil dit, dvs upp tidigt och fixa sig själv och packa bilen osv. Väl där så är inte rummet färdigt Nej, jag blir ombedd att komma tillbaka IMORGON!

Grrrrrrrrr. Det kommer att bli dyra bilder.

Artphotography
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/07/24 :  09:28:23  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
idag är en ny dag.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/24 :  11:29:18  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Japp, ny dag som sagt....seeg idag. Hoppas inte detta trista väder håller i sig...ska ju köra rc-bil senare i veckan.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/07/24 :  11:34:19  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Bra hifi-väder!
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/07/24 :  12:02:41  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Har gått 1,5 mil nu på morgonen med en påse morötter som godis på vägen.

Ni anar inte hur stirrig jag är... Hur kan man vara så in i (censur ala Kalle Anka i 5 minuter) korkad så man börjar röka????? Man skulle kunna ge någon detta helsike INNAN de börjar röka/snusa så skulle snart tobaksbolagen gå i konken!

Men men jag skyller ALLT på Mayro! Hade inte han lyckats så hade han sluppit undan! Menar kan han så SKA jag klara det!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/07/24 :  16:15:20  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Lycka till jerico

Skulle bara nämna också...att:

Min dator är inte medgörlig på minsta sätt

Jag får inte igång windows alls...vet inte om problemet är mjuk- eller hårdvaru-relaterat...fram till dess att jag fixat detta så kommer mina besök på forumet vara sporadiska

saknar er

PS: Inte bara droger är orsaker till abstinens

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2007/07/24 16:16:48
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/24 :  16:17:26  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Rakvatten på nyhyvlad skalle svider som om man smörjt skallen i brinnande napalm

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/07/24 :  16:28:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
bara 400 sidor kvar...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/07/24 :  16:32:43  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Jag dammade av mitt F/A 18 Hornet och gav mig iväg. Två "migar" fick smaka och störtade i havet, någonstans utanför Kuwait. 4 Helikoptrar försökte flyga under radarn... men detta genomskådade jag. Sparade på mina missiler och tog 4:a med kulsprutan.

Stängde av radarn och gav mig av till närmsta flygplats. Väl där tankade jag och drog tillbaka till hangaren. Skeppskocken utlovade pannbiff, så jag skyndade mig tillbaka

En härlig "sväng" så här i sommarregnet.
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.76 sekunder. Snitz Forums 2000