HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/07/13 :  20:47:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Igår gick man bet på att öppna en falska vin, för att man inte hade en såndäringa korvskruvsmojäng,,,
Så efter en tur till en närliggande stad så inhandlades en...

Glad i hågen så skulle jag ta bort folien runt korken (Det var frun som skulle öppna igår),
Hmm,, det ser konstigt ut,,, mycke riktigt,
På denna flaska är det SKRUVkork,,,, SUCK!!!!!

Nåja,, destu godare idag, då den har hunnit ligga till sig lite till

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19766 Posts

Posted - 2007/07/13 :  20:58:46  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/07/13 :  21:15:00  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Så har man äntligen fått köra motorcykeln!
Så skoj var det inte... eller?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/13 :  21:22:37  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Det är kul att köra motorcykel...men känslan av att köra en traja chopper el liknande finns det inget som slår.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/14 :  19:32:06  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Lagar mat, glömde av att det skulle vara till en person, så nu har jag middagen i morgon ordnat med...

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2007/07/14 :  20:22:06  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Den här ser smarrig ut, man kanske ska slå till?

http://www.blocket.se/vi/12542721.htm?ca=23_11_s

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/07/14 :  20:27:34  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
asg

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/07/14 :  21:14:21  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
UnBeliever: Mums

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/15 :  13:54:52  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
LOL...den hade jag behandlat som biologisk fara....

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/07/17 :  22:43:43  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Jag har byggt en trapp till redskapsboden på landet

/Händige Jörgen

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2007/07/17 :  23:12:57  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Varit i Köpenhamn idag. Drack en cola till maten på en restaurang. Läsken kostade 48dkk...

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/07/18 :  16:54:51  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Har varit inne i Åseda och köpt smaskens choklad...

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8784 Posts

Posted - 2007/07/18 :  18:07:43  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
1. Jag har svårt att hitta den här tråden för att jag automatiskt bara letar efter den som tar upp mest av skärmen. Det fungerar inte längre...
2. Det blåser som sjutton och har så gjort större delen av dagen.
3. Jag är hungrig och orkar inte laga mat. Det luktar pizza lång väg...
4. Kaffefilter fanns inte att uppbringa på jobbet idag. Det var ILLA! Kunde ju kanske ha prövat att lägga in kaffet som en snus, men...
5. Jag borde ta mig i kragen och plåta cd-spelaren som står i hallen och se till att sälja den. Den gör ju knappast någon nytta i hallen och jag har två spelare till...
6. Gångjärnen på balkongdörren är osmorda och gnekar.
7. Det ligger en bit papper bredvid balkongdörren som jag satte emellan för att hålla upp den (apropå det, se punkt 8). Nu har en spindel bestämt sig för att det är goda jaktmarker och spunnit ett nät mellan den och bokhyllan bredvid.
8. Jag borde se till att montera dörrbromsen som legat i garderoben i ett år...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/07/18 :  18:16:45  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Å tack ztenlund...allt det där är ju absolut mer information än jag behöver

Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/07/18 :  19:15:27  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
trötter

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Edited by - B-200 on 2007/07/18 23:11:50
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/07/18 :  21:00:18  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Tog en cykeltur idag på tre timmar, bra med motion.

Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/07/18 :  23:16:32  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
ska jobba imorrn. Ush vad jag bävar för det Det är inte lätt å vara kock när man inte har mkt till råvaror och chefen tycker det är dyrt och vill spara på allt
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2007/07/18 :  23:29:55  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Har varit i Ladonia idag...

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/07/19 :  02:25:46  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
dwain:
Been there, done that. Sa upp mig, bytte till ett kök där folk har förståelse för att man måste betala för att kunna ta betalt. Mår betydligt bättre nu än jag gjorde då. Branschen är full av snåla, lömska utsugare och slavdrivare, som man bör undvika att jobba för. Det är inte hälsosamt att gå till jobbet med en klump i magen.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/07/19 :  03:39:11  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Oj vilken fart det blidde nu på eltandborsten - nyuppladdat batteri.......spännande va?

Edited by - ohmega on 2007/07/19 03:40:37
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2007/07/19 :  03:47:00  Show Profile Send Peter S a Private Message  Reply
dwain:
Håller med ILLY.

När jag var med i en restaurant i Göteborh åkte vi på samma sak.
Chefen skulle godkänna inköpslistan varje gång, och sat bara med pennen och streckade över: vispgrädde-streck, broccoli - streck osv...
Sedan ble det färre kunder, och flera streck...

Vi lyckades dock att vända om.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/07/19 :  12:15:49  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
ja jag får se hur det går idag. ska börja kl 15.00. jag märker om det går bra eller ej. Å egentligen så kan jag inte mkt göra då jag inte har så mkt kunskap. Har precis slutat kockskolan. Det värsta jag dock vet är å komma till jobbet å inte ha en prepplista för att vi inte vet vad som ska lagas för vi vet inte vad vi har för råvaror Men å andra sidan är inte det mitt problem, jag får bara trolla med knäna
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/07/19 :  13:11:38  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
http://www.gameandgain.com/games/sanktan/
Varning! Beroendeframkallande
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/19 :  20:14:59  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Den gnälliga, självutnämda områdespolisen ska flytta!!! *gör vågen själv i soffan*

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/07/19 :  21:47:08  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Vart skall du flytta?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2.28 sekunder. Snitz Forums 2000