HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/05/25 :  08:58:10  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Ja folk har ju telefoner o tv:s i alla rum du kan man lika gärna ha espressomaskiner

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/05/25 :  10:23:20  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
För min del föredrar jag att dricka kaffet, framför att mecka med espresssomaskiner för att fixa till det. Espresso dricker jag därför när jag är ute ute på stan.

Hemma är bistrobryggare min melodi för enstaka koppar. Vanligt bryggkaffe ur en bra kaffebryggare är det som gäller när det ska tillagas flera koppar.

Kopp!
/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/05/25 :  13:46:39  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Titta min tråd lever än!
Jag har inte glömt hififorum men... intresset gick till botten som en tung sten. Har knappt orkat ta tag i något eller umgås med någon. Vad har då jag hittat på, för jag läser att det har hänt en hel här minsann. Ska rota mig igenom trådarna med en kopp te.

Jag då: Ja fy fan. Låg på undersökningsbordet i slutet av Januari när läkaren fäller ordet. - Håkan.. e du har en tumör, cancer. Snacka om att luften gick ur denna mannen. Hjälper ju inte att ringa poolia heller - tro mig, jag hade önskat att det gick. Jag som var så glad att det var gluten, men det var det inte. Men... nu är jag botad. Tumören är borta och jag slapp cellgifter. Personligen går jag igenom en del problem, vet fan inte vem jag är längre. Allt som jag tyckte var viktigt, spelar shit roll numera. Är jäkligt nöjd med att få vara en stund till på jorden.

Ja.. så värdelöst vetande är det :-)

Nä nu ska jag glo vidare och läsa om allt hifigodis!

Må väl,
Håkan
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/05/25 :  13:51:44  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
tänkte fälla ett inlägg i om att jag fastnat lite på merle haggart men efter läst Håkan64s inlägg blir det irrelevant liksom, och det enda som jag kan skriva är Grattis Håkan!

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/05/25 :  14:06:49  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
quote:
Grattis Håkan!

Jo!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/25 :  14:37:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi finns här för dig den dagen du behöver oss. PÅ vilket sätt det än må vara.

Klart att din tråd lever vidare.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/05/25 :  15:14:24  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Tack det värmer. Just nu ska jag skriva lite nytt i musiktråden
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/05/25 :  15:20:10  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Håkan64: Du ska bara veta hur mycket jag har saknat dig i denna tråd! Skönt att höra att du har kvicknat till utan att bli helt slut som människa. Att säga grattis känns nästan lite tunt men det är väll det bästa jag kan göra!

GRATTIS MANNEN!!!!!

Kom nu bara ihåg att inte springa för fort så att du hinner stanna upp ibland och titta på en vacker solnedgång och lyssna på fåglar ibland. Livets små saker är inte fel de heller.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/05/25 :  15:26:56  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Tjena Jerico! Jag har saknat er alla och det kommer från hjärtat :-) Jag börjar få tillbaka lusten. Det bästa med att vara sjuk (ja det finns ljuspunkter, man får leta upp dem), shit vad många fina sjuksköterskor hahaha inte ens på uppvaket kunde jag låta bli att flörta :-) Skulle man säga för mycket så är det bara att skylla på morfinet hahahahaha

Edited by - Håkan64 on 2007/05/25 15:29:04
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/05/25 :  16:25:15  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Grattis, Håkan

Din tråd lever vidare..vi här på forumet har gjort vad vi kunnat (eller inte kunnat) för att fylla på denna tråden med massa onödigt vetande. Denna tråd har varit en sån där möjlighet att tjafsa om allt möjligt OT..vilket jag tror är viktigt.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/05/25 :  16:50:26  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Allt är egentligen OT. Det sa jag till min gamla fröken när hon bölade om läxan. Fan fröken du är helt OT hela du :-)
Kanske ett bra sätt att göra slut med käringen. "Jag måste hitta mig själv, är helt OT nu :-)
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/05/25 :  17:10:46  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Häftigt att du är tillbaka på spelplan. Har själv åkt på några ordentliga smällar i livet. (sumpat båda armarna i olycka, diabetes nyligen cellgift 48 veckor och lite annat skit)

Vet att tar jag mig igenom skiten kommer jag ut på andra sidan med nya bättre/friskare perspektiv på livet, är en positiv och tacksam människa idag.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/05/25 :  18:14:35  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Jo du Svejk livet tar ut sina svängar minsann. Första tanken är väl: varför drabbas jag? På något sätt är jag tacksam för livet har fått en annan mening. Tar ingenting för givet längre. Allt det där känner du säkert igen. På avdelning låg det flera som hade kroniska tarmsjukdomar. Direkt fick jag tanken: Va fan gnäller jag om min sketna cancer för. Så snabbt kan tankegångarna förändras - vi människor är smått fantastiska :-)
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts

Posted - 2007/05/25 :  18:27:08  Show Profile Send johan.björklund a Private Message  Reply
HÅÅÅKKAAAAAANNNNNNN

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/05/25 :  18:36:27  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Go to Top of Page

johan.björklund

20863 Posts

Posted - 2007/05/25 :  19:35:33  Show Profile Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag har saknat dig, du har alltid varit en frisk fläkt
Och jäklar vad glad jag blir av att läsa att du tog dig igenom fighten helskinnad !!

Vi får allt ta o träffas o fika en dag

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/05/25 :  21:11:41  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Grattis Håkan och välkommen tillbaka.
Håkan64 "back on the block"

Trevlig helg

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/05/25 :  21:35:44  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Tackar :-) Kul att vara tebax och jag ska försöka "fläkta" på så gott det går :-)
Ja Johan en fika skulle vara trevlig, det var ju ett tag sedan.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8784 Posts

Posted - 2007/05/26 :  03:41:20  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Håkan =

Skönt att höra att du är på G igen!

Förresten, det är ljust ute och jag har inte gått och lagt mig än. Hmm...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

johan.björklund

20863 Posts

Posted - 2007/05/26 :  03:55:19  Show Profile Send johan.björklund a Private Message  Reply
*vissel vissel*

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/05/26 :  09:23:30  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Grattis Håkan..
Gott o höra att du är tillbaka...

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/05/26 :  11:24:29  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Tack alla
I dag är det Pingstafton. I dag gifter sig visst de som kan :-) Jag har funderat lite kring det är med äktenskap. Det firas som tusan när man gifter sig, borde man inte fira lika mycket när man skiljer sig? Kanske borde man spika ett datum för skilsmässan samma dag som man ingår äktenskap. Det blir ungefär som ett gymkort. Autogiro i 1 år, sen får man se om man förlänger :-) Bara en tanke från en ungkarl :-)

Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/05/26 :  11:34:41  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
absolut rätt tankar håkan64. När jag skilde mig gick jag och köpte en snygg penna av finare märke tills när jag skulle skriva under skillsmässopapprena som enbart användes vid det tillfället. efter papprena var påskrivna, tog jag pennan och ringarna och slängde dem i hamnen. Kändes bra det sen var det fest ett bra tag framöver. Lite festligt.

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/05/26 :  11:46:26  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
asimov66: Det var mysigt gjort :-) Jag var visserligen "bara" förlovad i 12 år, men min ring åkte ner i brunnen på gatan. När hon frågade efter ringen sa jag bara: den ligger där vårt förhållande ligger - i avloppet hahahaha :-)
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/05/26 :  12:00:17  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
så skall det vara, bra gjort !

Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2.35 sekunder. Snitz Forums 2000