HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/10/02 :  15:47:27  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
quote:
Varför finns det inget bra ord för otörstig ?

Vad vi behöver titta i är Svensk
Antonymordbok

Jag får ta en tur till bibblan i mor'n

Någon skrev att det kanske inte finns något motsattsord eftersom det inte behövs. Hungrig, mätt och törstig är en känsla, nästan ett tillstånd. När man inte längre känner sig mätt så inträder ett "normaltillstånd" där man är varken eller.

Men om man är törstig och dricker en massa massa vatten så känner man sig inte direkt otörstig, snarare mätt eller fullproppad. Man går alltså från törstig till mormaltillståndet.

Eller ??

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/02 :  16:15:43  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
quote:
Någon skrev att det kanske inte finns något motsattsord eftersom det inte behövs. Hungrig, mätt och törstig är en känsla, nästan ett tillstånd. När man inte längre känner sig mätt så inträder ett "normaltillstånd" där man är varken eller.

Men om man är törstig och dricker en massa massa vatten så känner man sig inte direkt otörstig, snarare mätt eller fullproppad. Man går alltså från törstig till mormaltillståndet.

Eller ??

Alternativet är att man itne dricker vatten utan en guda benådad guld dryck så man blir full.....

Men då är man ju inte i normaltillstånd längre... Så frågan är ju oxå VAD man dricker eller hur? Törstig kan man vara på många saker eller hur? En kall ÖL är ju sällan fel eller hur? Men det är nog sant att onödiga ord inte finns. De faller nog bort med tiden när inte någon använder dom.

ADJÖ betyder tydligen "gå utan guds beskydd" eller nått liknande såg jag på ett TV program för ett par år sedan...

/J

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/10/02 :  18:17:24  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
quote:
Antonymordbok

Vem är Antony och varför har han en mordbok ?

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/10/02 :  19:10:49  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
quote:
En kall ÖL är ju sällan fel eller hur?

Då kanske man är mer sugen

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/10/02 :  22:30:51  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
I morgon ska jag börja styrketräna igen. Haft en jädra inflammation i halsen. Tusan vad man går ner sig när man inte tränar... två månaders uppehåll - bläää. Men i morgon ska det lyftas skrot igen
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/10/04 :  10:37:06  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Grym träningsvärk Men vilka "pumor" där var - halleluja!
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/04 :  19:38:53  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Jahaaaaaaaaaaaaaa Håkan64 det är därför du tränar.... Titta på kvinns!!!!! Inte fel med det iof. Hoppas du fick slicka på någon sockertopp så du slapp köpa dig en glass.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2005/10/04 :  20:01:27  Show Profile Send StefanL a Private Message  Reply
*suck* ingen musik i hemmet pga avsaknad av transport, extra tråkigt för jag har två nya plattor som jag är väldans sugen på
Och inget på TV heller, är det bara jag som tycker att tisdag är en riktig mögdag map tv program?

Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/10/04 :  20:45:20  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
jerico: Det blev många reps vid "bröstmaskinen" Mysigt med alla speglar hahaha
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/04 :  20:47:00  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
När var det nått bra på TVn sisst????

Kommer inte ihåg när jag hade TVn på sisst men den är bra dammig så det är länge sedan.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

planetaryice
600.000-klubben

477 Posts

Posted - 2005/10/06 :  04:54:49  Show Profile Send planetaryice a Private Message  Reply
Nu drar jag ut på en liten träningsrunda med 30 kg i ryggan. Upp på ett litet berg så jag kan blicka över jönköping/huskvarna och se när solen går upp:)

Mitt stativbygge
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/06 :  05:16:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
VA ?????

Sitter men pannan i djupa veck. Tycker inte om kretskort med FÖR mycket komponenter på

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/10/06 :  07:37:24  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Sitter och längtar efter att spela Project Gotham Racing 3 på Xbox360. Bara 57 dagar kvar tills den lanseras nu... Man blir aldrig för gammal för sånt här eller hur?

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

planetaryice
600.000-klubben

477 Posts

Posted - 2005/10/06 :  08:15:18  Show Profile Send planetaryice a Private Message  Reply
Då kom man precis hem igen. Man är lite mör och ska hoppa in i duschen nu. Inte sovit på 24 h så ska bli skönt att krypa ner och drömma om HIFI

Mitt stativbygge
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/10/07 :  00:39:00  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Fasen vad skönt det är och lägga sig i en nybäddad säng
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/07 :  01:38:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Sova ??? Snart är det ju Lunch ju...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/10/07 :  10:46:39  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Jag har en finne vid örat, en liten finne som svider.
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/10/07 :  12:41:07  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
igår käkade jag hummer och grillad kalvbiff

teflon
Semester på egen begäran

129 Posts

Posted - 2005/10/07 :  13:16:01  Show Profile Send teflon a Private Message  Reply
Min kompis köpte ett Sigma 18-200 objektiv till sin nya Canon 350D, istf. kitobjektivet (18-55 mm) Själv vill jag ha ett 70-200 VR för cirka 20 papperslappar till min D70. Nu vet ni det. Visst känns fredagen bättre redan?
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/10/07 :  22:12:50  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
knappast en objektiv bedömning va

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/10/07 :  22:15:06  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Det finns många objektiva objekt att tänka på när man väljer objektiv
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2005/10/07 :  22:24:43  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
Det är bara att öppna gluggarna och zooma in på något lämpligt objektiv, i bästa fall slutare med ett bländande bra macro..
själv fick jag en snille-blixt när jag exponerade mig själv i spegeln och handlade ett stativ per tele-fon

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/10/07 :  22:31:27  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
...det borde väl vara canon med en nikon

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/10/09 :  14:18:19  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
ååååååååå sicken go tårdbid :-)
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/10/09 :  20:50:26  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Henke till Dortmund!?!?! Vad tusan ska han där och göra? Hoppas att han avböjer..
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.64 sekunder. Snitz Forums 2000