HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

nikon
Member

51 Posts

Posted - 2006/12/25 :  12:58:30  Show Profile  Visit nikon's Homepage Send nikon a Private Message  Reply
Ryst:

Nollmodem är korsad seriellkabel, part två och tre är korsad samt sju och åtta, standard hona-hona. Rak seriellkabel är hona till hane där alla parter är 1 till 1 osv....förlängningsladd..

Det luriga är att mellan modem och dator så har man en rak kabel och inte en nollmodem...

Sedan finns det ju alla konstiga hemmabyggen som inte stämmer med ovan...
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/12/25 :  14:19:47  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Nikon: tack för klargörandet, nästan som jag misstänkte.
Frågan är dock vilken som jag ska ha mellan dator och försteg då de endas specar standarden RS-232.

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2006/12/25 :  21:38:38  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
... bara gnälla lite över alla muppar som tror deras grejor är värda sin vikt i guld

... & över knasbolarna som mailar på mina grejor

Har väl snart fått över 80 mail på en grej som sålts för länge sedan
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/12/27 :  02:46:00  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
Imorrn ska flickvännen till Ikea då har jag beställt en st bokhylla en lite mindre sådan. Sen ska jag montera ner min stora kolos till bokhylla som står mitt emelan mina högtalareå sedan pilla dit min i jämförelse lilla stereobänk å sätta tvn ovanpå den istället. Visst tv kommer högt upp men vad gör man inte för hifi'n? Har nyss städat lite under min stora bokhylla å hittade 3 st tolvtumsbasar som jag totalt glömt bort Två av dem är gammla men den andra är inte mer än 8 månader gammal så om nån behöver en beggad förhållandevis ny nästan oanvänd subbas av okej kvalite så bara pma Ska vi säga 300kr å köparen står för frakten Man kan hitta mkt roligt när man städar undra vad jag hittar om jag städar garderoben
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/12/29 :  15:12:26  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Nu har den här tråden nästan halkat över till sidan 2 - så det är hög tid att fylla på det värdelösa vetandet igen:

Jag äter just nu en av de allra sista saffarnsbullarna från årets julbak till eftermiddagsfikat.

Det vär väl inte allt för värdefullt att veta?

/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/12/29 :  15:18:44  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Uppdaterade mjukvaran på mitt försteg igår.
Tänk vad smidigt de hade varit om de bara skrivit att det skulle vara en vanlig seriel 9polig kabel istället för att speca kontaktstandard rs-232.

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/12/29 :  16:15:29  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Tycker att det är lite kul att "Värdelöst vetande" verkar vara populäraste topicen.

Kanske inte så mycket av värdelöst vetande eller...?
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2006/12/29 :  16:40:20  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Det är väl för att Värdelöst vetande är så mycket Off Topic i ett Off Topic-sammanhang man kan komma, men om det är värdelöst vet man ju först efteråt aldrig innan. Ibland är det mer informativt att läsa Test-tråden...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/12/29 :  16:51:37  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Men jag undrar när man ska orka läsa igenom hela tråden... Har funderat många gånger men det har inte blivit av bara. Läste hela när den var kanske 30-50 sidor lång men nu är den ju sjukt lång!

Men det är skönt att veta att håkan64 lever och inte har blivit bortförd av några kvinliga poliser med läder piska. [se sidan 10-20 någonstans)

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/12/29 :  16:53:36  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
quote:
Har väl snart fått över 80 mail på en grej som sålts för länge sedan

Rensar man bort annonser på saker som man redan sålt då löser det sig självt!!!

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/12/29 :  17:04:32  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Det snöar nu!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/12/29 :  19:32:56  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
hehe...gillar den här topicen!
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/12/29 :  19:33:48  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
ingen snö här inte (harplinge) men har nyligen ätit julköttbullar. så nu mår man lite illa att man aldrig kan lära sig å äta lagom
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/12/29 :  19:49:39  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Det är inte manligt att äta sig nästan mätt!

Lagom ska betyda laget runt har jag hört så är nått lagom så räcker det och blir över laget runt!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/29 :  19:55:44  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Har en finne på rumpan

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2006/12/29 :  20:22:54  Show Profile Send fidelityn a Private Message  Reply
Det var mer än onödigt vetande Johan
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/12/29 :  20:48:13  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
johan.björklund: Perekele

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/12/29 :  20:52:46  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Näää nu tänkte jag skriva nått om gardel och finnar men jag låter bli...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1477 Posts

Posted - 2006/12/29 :  20:58:35  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
mandelkubbar är mumma!

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2006/12/29 :  21:05:37  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Johan: Hellre på än i

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/12/29 :  21:20:02  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
asg

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/12/29 :  21:39:11  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
JA varför tror ni annars jonas gardel sover på magen!

Nä får väl säga förlåt till de man kan ha trampat på tårna nu...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/29 :  23:37:18  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/12/30 :  15:47:53  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
proppen har gått å vi har inga proppar det innebär ingen ström i köket som i sin tur innebär ingen lagad lunch
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/12/30 :  15:59:57  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Om proppen har "gått" får du väl jaga den jävulen å sätta honom på plats igen!
Mat måste man ju ha, å hemlagad ska den va! Så spring nu!!!!!!!!!!!!
Det går lika bra med en fyrtummsspik också :-)

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.73 sekunder. Snitz Forums 2000