HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/18 :  15:40:58  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
Va fasiken, här har man gjort sej redo med kaffe och mackor för att läsa nya numret av Borr, som skulle läggas upp idag, åsså är det fortfarande det gamla numret!

Borr är enligt mig, den kanske absolut bästa svenska humorn någonsin. Dock en varning till den finkänslige.

Borr är allt som oftast:
*Fullstänigt respektlös mot allt och alla
*Politiskt inkorrekt så det smäller om det
*Väldigt frispråkig (könsord och svordomar om vartannat)
*Förmodligen drogliberal
*Extremt oseriös

Har du inga problem med nyss nämnda, så gå in på www.borrmagazine.com

Militant cyklist.

Edited by - ILLY on 2005/09/18 15:44:07
Go to Top of Page

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2005/09/18 :  16:28:35  Show Profile Send jhnmn a Private Message  Reply
ILLY
instämmer!

Läs t.ex "I de kränktas rike":
http://www.borrmagazine.com/index.php?id=146

och om ni har missat klassikern maddox så bör ni spana in
http://maddox.xmission.com
..en ganska bitter kille

jhnmn - studenthifi @ http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32550
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/18 :  17:48:36  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
maddox ska kollas upp, den har jag missat!

Tror f ö att jag läst samtliga borr-artiklar som finns upplagda.

Till favoriterna hör den om snus, samt Relationsskolan del 1: Det sinnessjuka brevet.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/09/19 :  00:02:15  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Nu dricks det whiskey..
Go to Top of Page

mats31
Member

319 Posts

Posted - 2005/09/19 :  13:41:11  Show Profile Send mats31 a Private Message  Reply
Google ger 285 träffar på "yksihw" (whisky baklänges), medanYahoo bara ger 52!!!

/M
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/19 :  15:19:07  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
Altavista 53, Webcrawler 52.

Lite märkligt att inte Webcrawler hittar flest, eftersom undertiteln är:

"The Web´s Top Search Engine Spun Together
Including Google, Yahoo!, MSN Search and Ask Jeeves"

Militant cyklist.
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2005/09/19 :  18:50:57  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
En Synvilla?

Hmmmmm måste vara en biograf de menar

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2005/09/19 :  22:10:10  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
jag dricker saft och äter riskakor och pratar i telefon och surfar på datorn samtidigt

Min anläggning
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/09/19 :  22:13:39  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Ser på tv, surfar och dricker kaffe samtidigt. Sen har jag ett irriterande näshår, som jag försökar dra ut
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2005/09/19 :  22:17:50  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Jag gjorde fyra, någon kan väll bättre

Min anläggning
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/09/19 :  22:31:44  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Håkan64: Nåå hur gick det

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/09/19 :  22:38:00  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Jo du Ohmega... jag tröttnade och gick in på dass. Väl framme tog jag fram min näshårstrimmer och vipps så fick jag bort skiten

Efter min 40-årsdag verkar det som om håren på skallen försvinner in i näsan. hahaha fan ska man göra åt det???
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/20 :  01:45:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Varför är det så få som är vakna nu för ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/09/20 :  14:20:40  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Lördagsjobb vankas....igen

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/09/21 :  00:53:35  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Navelludd och klåda i stjärten gör ingen glad.
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/09/21 :  09:06:43  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
Har faktiskt blivit positivt överraskad av navelludd.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/09/21 :  10:13:28  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Ikväll blir det 20km löpning och sen mysa i tvsoffan. Lite musik (om nya cdskivan kommit) eller kanske en film eller två

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/09/21 :  18:22:29  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Låter farligt det där med löpandet, Drem.....jag har hört talats om att sånna aktiviteter kräver ansträngning!....risken finns dessutom att man blir trött å svettig...har jag hört...

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2005/09/21 :  19:27:48  Show Profile Send jhnmn a Private Message  Reply
20km dessutom, det är ju en hel årsranson

Glöm inte att det är åtvid - gnaget just nu. Vi som inte har sportexpressen kan lyssna på webbradion:
http://www.aik.se/webbradio/index.html

jhnmn - studenthifi @ http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32550
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/09/21 :  19:50:51  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Öppnade en Ardbeg 17 åring och en -77a i måndags
Jag bidde ju 40 för böveln
Kärestan klunkar och jag doftar & smuttar (ibland)

Mumma för själen

Om 20 minuter skall bröden ut ur ugnen. Fördegen för morgondagens vita bröd ligger i kylen.

Barnen läser, kärestan tillbaka från systerbesök i Malmö.

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2005/09/21 :  22:00:52  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Vissa dagar är sämre än andra...Idag är ett riktigt botten-napp
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/22 :  10:02:50  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
upp med hakan drbob!

Själv har jag just varit ute och cyklat en runda, kom hem, starta datorn, koka havregrynsgröt. Inte så dumt faktiskt. Nu kommer vi till det svåra: Sitta vid datorn och fokusera på studier, utan att surfa, kolla mailen och ha på messenger.

Igår gick det dåligt, så jag måste nog tvinga mig själv till bättre resultat idag.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7965 Posts

Posted - 2005/09/22 :  17:45:20  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Navelludd är ett av universums stora mysterier: Observera själv hur luddets färg förhåller sig till färgen på det plagg man bär på överkroppen. Kolla under några dagar med olikfärgade kläder...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2005/09/22 :  20:14:26  Show Profile Send StefanL a Private Message  Reply
Pågen vill inte somna, kör med alla konstens regler..

Riktig skitdag på jobbet, kunde lika bra stannat hemma. Ska ner och kolla in senast inköpet (slutsteg) och snart så ska mina senaste Cd skivor förhoppningsvis ramla in, Coldplays senaste och en specialinspelning av Dire Straits - Brothers In Arms XRCD heter formatet.

Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/09/22 :  23:28:46  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message  Reply
Min påg ska ha någon tävling på dagis idag. De ska sjunga och dansa också .
På måndag drar jag till Korea 3 dagar för jobbet. Det är lustigt hur IT alltid hamnar längst ner på listan av viktiga saker att tänka på när det ska byggas en ny byggnad. Sen får vi stå och ta smällarna från en dum CFO om varför det kostar så mycket pengar att dra kablarna, och varför man inte kan göra si eller så istället. Så denna gången ska jag åka över till Korea och peka ut vad de måste tänka på, och helst göra direkt innan det är för sent.
Och jag kan köpa med mig en massa kimche och Fransizkaner öl

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.75 sekunder. Snitz Forums 2000