HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/11/06 :  14:17:42  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Hem skickad från jobbet.

Det började brinna i ett utsug till svetsen. Vad jag vet är ingen skadad turlikt nog.

Men snacka om dynamik när åbäket exploderade!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

Edited by - jerico on 2006/11/06 14:49:47
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2006/11/06 :  14:47:12  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
3,5 hours and counting

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2006/11/07 :  18:07:54  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
så var man på jobbet igen.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/11/07 :  18:23:43  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Har ju precis kommit hem därifrån...

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/11/07 :  20:04:33  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Nu är det kaffe!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2006/11/07 :  20:52:22  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
här följer en sammanfattning
kapitel:1
Sid:1-5

Håkan64 2005/07/31 23:53:10
hur mår dina teakmöbler? såklart att man ska fråga, det var ju så det började. Även mycket golfande hände i början.
Och så ett filosofiskt maktövertagande av JonasV, innan det kanske lite galna tidsfördrivet cloetta-kexchoklad-streckkodsläsning blev en allmän funderare. Personlig fråga till Zalve (vart går gränsen ”roligare streckkoder”?
Vatten, wienerbreads-(no-you-don’t), kaffe och dylikt intas och pengar spenderas på… …senap???
Hittills är alla dock ”normala”. Men sen så faller en och en in i galenskapens dimma av gratis måltider, daglig medicin och dämpade och madrasserade väggar. Talar då om Circlomanen som ser i syne.
Det utbryter nästan ett krig på grund av två hundar mellan Arcam och Hal medans Mayro yrar om flugjakt, han kanske skulle fiska senare. Och då till fredens räddning kommer Fisksmisk ola med sin perfekta stavning av ”hund”.
Samtidigt så kommer det många fina visdomsord. Inget som någon behöver bry sig om, det är endast ett tecken på att flera bara sjunker längre ner i det som tidigare var en dimma men nu har förvandlads till en sjö av galenskap.
För att medlemmar som förstått det här inte ska bli galnare så försöker dom rädd sitt sinne med kommentarer som, ”Min fjärrkontroll är dammig... nu är den ren igen... jag dammade av den... min fjärrkontroll VAR dammig” och ”Åsså hämtade jag en cd-spelare på Bussgods” totalt OffTopic. Men inte ska vi klaga, dom som säger så står på randen av total hjärnsläpp och står ett steg från dom vadderade väggarna.
Men den som stoltast av oss är, är nog Håkan64, som han tydligen visar på sidan 4 andra inlägget. Och fortfarande så kommer dessa visdomsord fallande som fortfarande visar att vissa borde ta lära sig simma i galenskapens hav.
Hal har problem med sin alldeles för spänstiga farfar, medan vissa tar sig en promenad på ett löpband, och andra räknar hål på sina tvättkorgar.
En lagar mat, och en annan funderar men blir aldrig riktigt säker.
Några försöker rädda sig ur galenskapen med att tänka ”the HiFi way” och byta ut HiFi mot diskmaskin eller kaffekokare, men det verkar som om det gör dom ännu galnare.
Fuling försökte dock med att kamouflera sin räddning med sin detaljerade beskrivning av sitt arbetspass. Dock så blev han påkommen av Circlomanen som hotade med Britney Spears… resten av livet!! Vilket måste ses som ett allvarligt hot.
En stor livsmedelsskandal upptäcks, men ingen har ett svar till detta, så jag antar att Dafgård lurar oss på ärtor fortfarande.
För att ge en slutkommentar fram till sidan 5.
Vem stjäl alla utstansningar från hålslagen?
Matematiken som vi fått lära oss i grundskolan är som bortblåst.
Och.
Många är redan galna.
fortsättning följer med sid 6-10

mitt system

Edited by - byakugan on 2006/11/07 21:21:05
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2006/11/07 :  21:00:10  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
nu är det dock kaffe,
gratis, jobbet betalar... mmmm

mitt system
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/11/07 :  21:26:23  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
quote:
fortsättning följer med sid 6-10

yeesss

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/11/07 :  21:29:05  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
En britt får frågan om han gillar gås....

britten svarar: Jäss..

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/11/07 :  21:29:25  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
FF du är galen men du har ju betalt för det tills i morgon...

Pappa kan vi gå och titta på valarna??

Vilka valar???????

Det är ju VALår i år säger dom på tv!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!

Edited by - jerico on 2006/11/07 21:30:27
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2006/11/07 :  22:18:27  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
De´ blev 43 mil på hojen idag!
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2006/11/07 :  22:24:07  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply

I affären:

Har ni Dajm? Japp.

Blir man trött av att spela
schack? ja både trött och matt,
schack matt.

Vad tungt det var att bära den
här stora mattan, man blir alldeles matt.

Dags för ryggläge

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4162 Posts

Posted - 2006/11/07 :  22:24:48  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Lite 'Doku-forum' -varning på denna tråden, vad det verkar... Men lite sveda kan man ju leva med.
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/11/08 :  00:33:54  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
sitter o kollar conan på tv4+ , hela avsnitett visas med enbart en masssa skelett , programledare , gäster och publik ... halloween -tema tydligen

hur kul som helst hehe

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8780 Posts

Posted - 2006/11/08 :  00:43:22  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jag har fått tag i blixt till kameran, köpt Stereophile som kom fram till att min förstärkare är trevlig och petade in den under "Recommended components", varit hos tandläkaren och missat ett tåg eftersom SL inte har vett att köra bussarna enligt tidtabell.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/11/08 :  01:21:09  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
Såg precis mina gammla pojkhögtalare på blocket hade dessa när jag var ca 13-14år gammal fyfasen vad roligt jag hade med dem å en förstärkare på 2x120w rms 8ohm blev så sugen å köpa å laga men nej mitt rum är fullt rymmer inte mer. Ja just det det var ett par Jamo j-252
Go to Top of Page

ztenlund

8780 Posts

Posted - 2006/11/08 :  01:24:17  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Kaffedags!

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/08 :  01:30:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
en ½timme kvar till lunch,,,, Så hungrig!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ztenlund

8780 Posts

Posted - 2006/11/08 :  01:39:12  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
http://susning.nu/Lunch
quote:
ett mål som intas mitt på dagen, alltså 12.00.[...]
Slarviga människor använder begreppet lunch till vilken måltid som helst på dagen.

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2006/11/08 :  02:17:27  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
Kapitel: 2
Sida: 6-10

En som betalat en hjärnskrynklare för att få sina psykiska störningar fixade är Ohmega. Han och Hal har även fått nys om en till konspirationsteori on dom försvunna stanshålen från hålslagen. Vilket diskuteras flitigt, även hur man lättast kan räkna dom. Häller man ut dom på bordet så finns ju risken till att ett nys förstör allt. Det diskuteras även vilken beteckning viktenheten skulle få om man vägde dom, Jörgen G:s förslag är HSH.
Sen så äts det mycket, inte undra på när alla simmar i galenskapens hav hela dagarna, och nästan ingen försöker hitta en strand. Hal äter sin egen lever, Arcam en köpt leverpastej. Håkan64 äter nio stycken ryggbiffar, en hungrig människa det där, och Ohmega tar sig lite köttbullar och maka… spag… ja, lite pasta till det, tipset han fick från sin hjärnskrynklare var att ”äta ett halvkilo vitlök om dan” som han själv utrycker det. Även moralen sjunker så lågt att några köper ostbågar, och andra tipsar att bågarna är godast då böjradien är rätt på dom.
Även när tråkigheterna haglar över allas liv, och visdomsorden inte slutar så hittar Ohmega på ett tema om värdelöst vetande, men ingen hänger på idén. Här ogillar man nämligen tävlingar.
Arcam sitter framför datorn och ser en debatt om skäggstubbar på näsan ska rakas eller ej och det inbjuder till en vild diskussion, men till slut så bestäms att man kan elda upp dom, så vinner båda sidor.
Efter det så ser man verkligen att de flesta inte har psyket i behåll. Vem med alla skruvar kvar tittar på Falcon Crest? Samma galning tror att kaffet blir godare om bryggaren står på Soundcare Superspikes och drivs av diselverk.
Håkan64, det är ju klart att du försvinner ur ljudbilden när du går ut på balkongen, du har ju ett diselverk som brummar på där ute när du brygger kaffe. Och så ofta som du dricker kaffe så kan du inte på något sätt höra musiken du spelar.
Sen snackas det hej vilt om hur man får välljud till klockor, olika dämpmaterial tas upp, såsom kuddar… ja, kuddar var nog det enda.
Tre olika ordvitsar med klockor uppstod plötsligt ur ingenting.
Det enda som antagligen håller dessa killar från hispan är nog alla gömda meddelanden om HiFi i många av diskussionerna. Ta till exempel kaffekokaren på spikes och dämpade klockor. Det finns en till, "jag har sålt min förra förstärkare".
Havet av galenskap som en gång var en sjö, som i sin tur bara var lite dimma, har nu förvandlats till samma kvantitet av galenskap när den allsmäktige skapade Adam.
Pengar spenderas på namnskyltar och radhus, kanske en och annan polska som stryker.
Nu har hela galna högen börjat resa, motorcykel till Norge, spelning till någon pub och så en resa till bilsport på Kinnekulle. Hur mycket ser man av bilarna när dom åker förbi?
Håkan64 äter fyra bitar plopp, samtidigt som han blir av med en strumpa, under tiden som Mr. Triatic undrar vart månadens pengar försvinner, vilket Ohmega tycker är en självklarhet och att det är roligt.
Brewitz och Håkan64 har fastslagit att tiden den står still, i alla fall sen 1999, i och med det så kom Håkan64 fram till att han bäst passar på psyket.
Annat vi vet hittils är att när Ohmega borstar tänderna så tar det 4 minuter och 39 sekunder för honom att bli klar.
Und3ad nyser när Machine tar upp lite religiösa synvinklar om bajs.
Merkurius begår misstaget att ta upp HiFi helt öppet, och ingen reagerar på det och nu behöver inte Pjotre läsa dom där tio sidorna av spam som skrevs innan han började bli tokigare och tokigare av att bidra med galenskap till denna tråd. Allt finns ju sammanfattat på två kapitel.
Edison är också en av dom som begår det grova misstaget. Han skrev:
”Just nu spelar jag Blue Man Groups DVD-Audio "The Complex".Fetgött!
Imorn blir det den svarta Metallican likaledes på DVD-A som ska få sej en snurr här hemma”
OffTopic!!
Efter det så blir det bara en massa löst prat om ledighet, krogbesök, matematik och stickor i händerna.
Kommentarer om denna del:
Mat intas i stor skala för att bekämpa galenskapen.
Det visas stort intresse af Falcon Crest av en medlem.
Och.
OffTopic göms i nästan varje meddelande.
fortsättning följer med sid 11-15

PS: ingen bör ta illa upp om min sammanfattning.
gör ni det, förlåt från min sida DS.

mitt system
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2006/11/08 :  02:20:25  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
hm, en polare sa:
gör en sammanfattning av tråden värdelöst vetande.
det om något borde vara värdelöst vetande.

dags för kaffe om ca 10 minuter

mitt system
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/08 :  03:22:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
quote:
ett mål som intas mitt på dagen, alltså 12.00.[...]
Slarviga människor använder begreppet lunch till vilken måltid som helst på dagen.

Den personen har aldrig jobbat natt, den saken är klar.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2006/11/08 :  03:25:48  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
om man äter lunch vid tolv,
när äter man då middag

mitt system
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/08 :  03:42:32  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
17:30-18:30 (När resten av familjen äter middag)

Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2006/11/08 :  05:29:56  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
hemgång om ½timme.
sen ska jag nanna lite
och ladda upp för 1800när jobbet börjar igen

mitt system
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.76 sekunder. Snitz Forums 2000