HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Tweakarnytt från Akkelis Audio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/07/21 :  12:49:22  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Har du köpt Bybees, Shakti, Cable Lifters, Silversäkringar eller andra förträffliga tweaks och så hör du ingen skillnad? Då kan det ju kännas som ”pengarna i sjön”, du känner dig lurad och besviken.

Nu finns det dock hopp, Akkelis Audio har nämligen lösningen på problemet, det kanske är så att du hör dåligt !!!!!! En hörselskada går inte att reparera men om du hör dåligt pga skit i örat (vax) så finns det hopp, öronljus. Öronljusen gör en sorts vakuumsugning av hörselgången.

Såhär beskrivs öronljusen av en hälsokostbutik:

” Öronljusbehandling är en gammal beprövad folkmedicinsk tradition från bl.a. indianerna. Den utgör ett bekvämt och oskadligt sätt att rensa hörselgångarna från allehanda föroreningar samt vaxproppar, nedsatt hörsel, akuta- och kroniska öron- inflammationer, öronsus, irritation och eksem i hörselgångarna, med mycket goda resultat.
Efter behandlingen kan man uppleva en påtaglig lättnad, en "ren" känsla, förbättrad hörsel och minskad susning etc.”

Detta fantastiska tweak, ett tweak som kanske är en förutsättning för lyckat fortsatt tweakande kommer på hemsidorna inom kort och kommer att kosta 160 kr för två ljus.



www.akkelisaudio.com

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2005/07/21 :  12:58:23  Show Profile Send pak a Private Message
detta skulle absolut min svärmor testa på mig för nån månad sen.
jag testade med ett flin på läpparna,för jag hade ju precis pillat öronen.
men jäklar vad mycket skit jag hade i öronen som sögs ut med ljusen.
ÖRONDAMSUGARE.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

devil
Starting Member

26 Posts

Posted - 2005/07/21 :  14:22:13  Show Profile Send devil a Private Message
Hur gör man detta låter sjukt ju...
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/07/21 :  15:30:30  Show Profile
Man stoppar det i örat, lägger sig på sidan och tänder på om jag förstått det rätt.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/07/21 :  15:48:32  Show Profile Send mace a Private Message
Provade för ca. två år sedan, Helskööönt Bara ljudet gör så man blir helt avslappnad !!!

HELSKÖNT

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2005/07/21 :  15:52:44  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Jag har provat. Det var en ganska rolig upplevelse. Känns komiskt att lägga sig ner och "tända på". Lite samma feeling som att lägga sig på en brits i en opiumhåla!

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2005/07/21 :  16:27:02  Show Profile Send escape a Private Message
Hifiljus? De ser lite stabilare ut än de som kan beställas från klokast.se (8st för 295kr). Kloka gubbens ljus har jag provat och de hade ingen som helst effekt på mig. Allt som hände var att jag fick ett brännmärke på armen pga vårdslös partner. Var försiktiga!
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/07/21 :  21:30:44  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
De fungerar utmärkt!


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/07/21 :  22:04:28  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Testades i High Fidelity för några år sedan också om jag inte missminner mig helt (...eller var det i H&M )

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/22 :  02:28:35  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
hehehe

Verkar vara en testbar grej ju
Hur länge håller dom , eller "tvättningar" ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/07/22 :  21:56:49  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message
Det kanske är något för mig.Har haft problem med eksem och klåda i hörsel gångarna i många år.

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/07/22 :  23:03:16  Show Profile Send svejk a Private Message
Håller med om att det är bra. Köpte ett par tidigare idag. En positiv effekt jag märkt är att min tinnitus blir bättre efter en inbränning, pipet blir lite lägre och dovare verkar sjunka några db o hz! Skall tamefan försöka få till en mätning, kanske köra blindtest på tänd och icke tänd pinne. Eller handla upp ett gäng och smacka på logga och sälja som highend inbränning av trattarna.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/07/23 :  23:53:19  Show Profile Send U1 a Private Message
EuphoniC: I HF.

/J
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2005/07/27 :  20:49:34  Show Profile Send hjort a Private Message
Man märker ju att ironimätaren går i taket här men är det nån som menar allvar och verkligen tycker att hörseln har förbättrats?

Har själv tinnitus
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/07/28 :  12:39:23  Show Profile Send svejk a Private Message
Ursäkta mitt trams. För mig funkar dessa öronljus. Ett vacum bildas i röret och skiten dras ut. Tror att det även blir så at trumhinnan dras "rätt" Har upplevt ett flertal gånger att min tinnitus blir lite bättre, lite lägre samt dovare pip. Kostar en hundring värt ett test. Funkar det inte får jag en skön stund. det är avslappnande att ligga med ett ljus i örat. Knastrar lite och en go värmekänsla


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/07/28 :  19:10:09  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Detta kommer från Hopi-indianerna. Ska det vara riktigt "rätt" ska det inte vara ljus utan "vaxrör", men endast de som är utbildade på att hantera dem får köpa sådana, inte de vanliga hälsokostbutikerna. Men även ljusen har en viss effekt och priset är ju inte ohemult.

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2005/07/28 :  23:46:45  Show Profile Send hjort a Private Message
Men det låter ju tryggt
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/07/30 :  16:35:57  Show Profile Send Drem a Private Message
Det här måste jag prova!

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2005/08/07 :  00:38:58  Show Profile Send eliot a Private Message
Jag har prövat vaxrör som jag köpte på apotek i tysktalande Schweiz och det fungerar mycket bra men man skall vara två så man inte tänder eld på håret
Rekommenderas

//Eliot

PS. De kallas på tyska Ohrenkerzen (övers.=Öronljus)

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella

Edited by - eliot on 2005/08/07 00:41:01
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2005/08/07 :  02:27:28  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message
Finns dessa i hälsokost butiker???

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/08/07 :  11:51:46  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message
quote:
Finns dessa i hälsokost butiker???

Ja det finns det!
Köpte och testade förra helgen

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2005/08/07 :  12:10:25  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message
Hur hjälpte det dig???
Har en sambo som har eksem i öronen...

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2005/08/09 :  18:16:35  Show Profile Send hjort a Private Message
Oj vilken pryl nu har man superhörsel
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2005/08/09 :  18:25:25  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Här hittar man öronljus bra mycket billigare:
http://www.yoga.se/butik/
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/08/10 :  20:37:57  Show Profile Send denada a Private Message
Hmmm om det sänker pip i db och hz så ska jag helt klart testa detta.
Ska se om det finns på lokala hälsokosten...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000