Jag blev där tillfrågad om jag ville hjälpa till med ett par nya högtalare som Wolfgang fått hem, de skulle upp till JD för test o inspelning, och javisst kunde jag det! Så jag hängde med till JD o hjälpte honom att bära o packa upp dessa nya burkar... Å sicka burkar sen! Jag var bara tvungen o fota lite
Så här kommer några bilder på dessa omtalade Phonar P40IIs! (Lyssningstest/omdöme kommer jag med senare då de blivit lite omruskade!)
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
Mycket fin byggkvalité! Bilderna jag tagit ger INTE rättvisa..
Jag har hört de mindre P30 vid en tidigare snabbvisit hos JD å de gillade jag skarpt! Rockade loss så min haka studsa i knät När jag hörde priset på dem trodde jag han skämtade!
Som alla vet(?) så behöver nya högtalare skakas om rejällt innan något omdömme överhuvudtaget ska yttras, helst ett par hundra timmar, men visst... JD gav dem en kvarts omruskning med en speciell "Speakerburnin" skiva, efter det fick jag en liten föraning om vad som väntas
Hehe Nästa vecka ska jag hälsa på Mr.JD igen å stifta lite närmare bekantskap med dessa högtalares musikaliska egenskaper!
Återkommer då! Lita på de!
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
De var inte speciellt snygga, men låter säkert bra för pengarna..ett intressant märke Phonar...hade jag inte ägt de helt suveräna Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand så kanske det hade varit ett intressant alternativ...
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Jag måste säga jag gillar looken kanon... Såg dom ju "live" här dom mindre.. Och "känslan" var INTE att det var en sååå billig högtalare varken i ljud eller byggkvalitet..
Och just detta med dom olika front o sidorna gjorde dom "små" fast dom är rätt stora... Jag gillade dom skarpt faktiskt..
Och P40 ser ännu maffigare ut...Ska bli rasande kul att börja läsa omdömmen nu då flera tydligen kommer spela sådana....
Pöjkar !! Inte slåss Phonar räcker till alla !!! Och jag har inte fått lyssna ännu
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++