HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/24 :  13:41:49  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Har idag den 24 maj fått hem mina nya högtalare Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand, i finishen Rosewood. Har tyvärr ingen digitalkamera eller mobilkamera, så inga bilder just nu men jag ska försöka beskriva utseende/finish.

Som andra Vienna Acoustics högtalare är de otroligt vackra med en suverän finish, dessutom läckra i rosewood-finishen. 2 baselement och 1 mellanregisterelement från norska SEAS som modifierats av Vienna vad jag lyckats läsa mig till och 1 diskant från Scan Speak. 1 par högtalarkontakter av mkt bra kvalitet. 1 basreflexport bakåt. De står på spikes av bra kvalitet, och med högtalarna följer en bra bruksanvisning som bla beskriver hur de bör placeras.

Jaha, jag återkommer med lyssningsintryck och bilder, det dröjer dock då högtalarna enligt Vienna ska ha minst 100 timmars spelning innan de börjar låta riktigt bra och sen ska jag låna en digitalkamera så jag kan visa bilder på dem. Har ej spelat på dem än, utan det börjar ikväll!

Ha det så länge hifi-vänner!

PS: Tack så mycket Tony (Vole på forumet) för lånet av storebröderna Beethoven Concert Grand och för hjälpen med transporten av mina nya högtalare hem till mig!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/05/28 16:53:37

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/05/24 :  13:44:59  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
quote:
Har tyvärr ingen digitalkamera eller mobilkamera, så inga bilder


Grrr!!!

Det är är oacceptabelt!! Du får banne mig ta o skaffa en eller låna från en polare!! För VI vill se bilder!!







-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/24 :  13:46:23  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Mahler: Ska höra med mina föräldrar om de kan tänka sig låna ut sin. Sen ska jag bara lära mig hur man lägger in bilder på forumet också , sen kommer det. Inom en vecka ska jag försöka fixa det!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/05/24 :  14:35:25  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Det är bäst för dig det!!


-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/24 :  14:46:14  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Du är för go du Mahler! Hade varit kul att höra dina Strauss men du bor väl i Norrland? (Dvs norr om Skåne )

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/06/01 :  15:11:18  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message  Reply
Var kan man lyssna på Vienna burkar ? är det bara där nere i Ängelholm ? Konstigt att detta märke inte är mer reprensenterat i Svedala när de (verkar) vara riktigt bra och ägarna är nästan "toknöjda".

mvh

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/06/01 :  16:14:58  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Skall tydligen finnas en ägare av ett par Mahler i Stockholm vet ej vem.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/01 :  18:03:20  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jag är inte helt säker på var man kan lyssna på dem, förutom hos de som äger dem som mig till exempel. Soundproof i Ängelholm har dem som du nämner, annars vet jag inte. Hör med Rene (Vassago hifi) här på forumet. Jag är "toknöjd" än så länge, fast mina högtalare bara har spelats in ca 10 timmar.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/06/01 :  23:53:38  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
Thomas Ö, vilka skulle du vilja lyssna på ?

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2005/06/01 :  23:56:25  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply
Der vil snart komme noget info om hvor man kan høre vienna i sverige , men der går noget tid endnu .


www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/06/03 :  10:23:07  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message  Reply
Ehh..jag är väl lite "allmänt" intresserad, men prisklassen runt vad jag har idag är väl kanske mest intressant, dvs, mellan 15-25'


Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/03 :  12:04:15  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
De jag har, dvs Beethoven Baby Grand ligger i din prisklass. Jag tycker de låter mycket bra redan, fast mina är långt ifrån inspelade, och rekommenderar att du provlyssnar dem! Vilka högtalare har du idag förresten??

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/06/03 12:04:42
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/06/03 :  15:27:40  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message  Reply
AV Mi3 Super....nyss uppgraderade.... så byte är väl förmodligen "out-of-the-question" för närvarande

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/03 :  23:02:00  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Ok, annars kan jag nästan garantera dig att VA Beethoven Baby Grand brädar dina AV...jag tycker de är minst lika bra som mina AV Mi3 Avantgarde redan, trots att de bara spelats mindre än 20 timmar av totalt 100 rekommenderade som inspelning...en otrolig prisvärdhet i dessa högtalare...diskanten tex är samma som i VA Mahler som väl kostar minst 80.000 vad jag vet...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/06/03 :  23:28:13  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Hörru! Bilder då?

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/04 :  09:21:26  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
kommer...måste låna en digitalkamera först...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/06/04 :  17:27:02  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message  Reply
Usch Matte....då törs jag inte lyssna på dem...

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

Leif B
Member

1495 Posts

Posted - 2005/06/04 :  17:45:50  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Att högtalare vinner tester beror nog mer på testarna än matrialet. Hehe.
Kul att du hittat något som du gillar matte76. Håll dig nu till dessa och börja riktigt njuta av musiken.

mvh Leif B
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/04 :  19:58:06  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Leif B: Njuter redan... och jag gillar dem verkligen, ska bli kul att höra hur bra de låter om ca 100 timmar, när de låter så kanonbra redan fast de långt ifrån är inspelade...

Thomas_Ö: Gör dig själv en tjänst och lyssna på dem, var dock beredd på att det troligen blir köp...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/06/04 19:59:35
Go to Top of Page

yudansha
Member

289 Posts

Posted - 2005/06/04 :  22:34:39  Show Profile Send yudansha a Private Message  Reply
matte76: Skulle du vara nöjd med högtalarna om de inte blev bättre än vad de är nu, eller är de ännu inte tillräckligt bra? Förresten, varför öser du inte på och får det överstökat, eller spelar du inte så ofta?
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/05 :  08:43:14  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
yudanasha: Jag spelar så ofta jag hinner, men det är mycket annat för tillfället. Jag skulle nog vara nöjd som de spelar just nu, men eftersom jag vet att det blir bättre så...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/05 :  16:48:28  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Gör som jag att ha stereon på 24/7 även när man inte är hemma.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/05 :  20:45:47  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Ja, men sambon protesterar då..."det går onödig ström och tänk om det blir kortslutning och det börjar brinna!"

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/05 :  20:50:33  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Då säger du bara ja betalar strömmen, sen säger du att du har så pass bra grejjer att de har kortslutnings skydd

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/05 :  22:36:41  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/05 :  22:45:23  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Min sambo däremot blir galen när jag ska spela in grejjerna och har rosa brus och swep på mitt i natten och hon inte kan sova

Då brukar jag bara säga att,om du låter mig göra detta så slipper du ju det fortare och då går det bra helt plötsligt..

Men sen så blir hon riktigt less på att ja ofta spelar bara ett fåtal skivor

"stäng av den jävla musiken brukar hon skrika"

Aja de va nog med OT:

Hur låter bebisarna nu då?



[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000