HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Philips SBCHN060 Någon som har erfarenhet?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/05/23 :  01:37:41  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Hej!

Jag letade efter öron-pluggar av typen man stoppar in i örat. Som Koss The Plug(?), men även med microfon som kan ta upp tal via skallbenet (jag har hört att det ska finnas något sånt)

Hittade då Philips SBCHN060, som visserligen saknar mic, men som har en aktiv brusreducering. Skulle passa bra att ha när jag är ute med MC:n.

Är det någon som har erfarenhet av den?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2005/05/23 :  16:52:44  Show Profile Send silvervarg a Private Message  Reply
Jag har hört att strupmikrofon skall vara mycket bra, och de borde fungera bra även på MC om du har någon form av hög krage. Spriset är inte så farligt, men frågan är hur jobbigt man tycker det är i längden att ta av och på ännu mer saker.
Inbyggda högtalare och mikrofon i hjälmen är det klart enklaste att ta av och på, så det har sina klara fördelar.
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/05/23 :  22:24:46  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Jag har redan microfon och högtalare i hjälmen, men det dämpar inte bruset som dessa pluggar är tänkt att göra. Varianten då är att använda hörselproppar, men de klipper lite för mycket av ljudet. Dessutom måste man vrida på så mycket högre på intercommen.
Tanken var att använda hjälmens microfon och sedan pluggarna. Eventuellt börjar vi använda radio-intercom istället för den fasta för att slippa en massa extra sladdar att koppla in och ur varje gång man ska av och på.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2005/09/26 :  10:04:03  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message  Reply
Hej Gaffa, blev det att du köpte denna philips lur. Du för gänra skriva några rader dom dess musikåtergivning.

MVH
Niklas
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000