Fast det är ju NS 1000M som har berylliummembran. NS 100M har inget exotiskt alls så vitt jag vet. Säljaren försöker skoja till det genom att tala om 1000M och beryllium i texten.
Det var min granne Jerker som skänkte bort sin Garrard. Och en försträkare tror jag var med och en del annat gammalt. Detta trots att jag har en lapp på anslagstavlan i trappuppgången där det står att jag köper gammalt stereo och hifi. Vi även pratades vid om hans prylar för några månader sedan och han lovade att jag ska få titta på dem innan de flyttar. Anledningen att prylarna skulle bort är just att familjen flyttar så nu kunde han inte vänta längre att jag ska knacka på dörren, som han sade det igår. Surt för mig
@adi6606 Lider med dig. Snacka om maximalt oflyt. Vi får se om det är nån som tar hand om grejorna eller om de snart ligger ute på Tradera/Blocket till en dyr peng.
Bara tonarmar är värda uppemot 15 000 kronor. Men jag skulle inte separera dem från helheten. Det ser så häftigt ut
Japp, och här ligger den nu på blocket till högstbjudande, troligen utlagd av den person som fick den helt gratis. Observera att denne vill ha "seriösa bud"...
Ja, M-1 är inte ofta man ser till salu så det är svårt att säga om de är ett fynd. Jag som själv har ett par M-1si tycker förstås att det är det! Annonsören förutsätter att alla vet vad detta är för högtalare, men om man nu inte vet det så finns ett bra test att läsa här; från den tiden då det begav sig....
Mirage OM-6 för 7000 kr vågar jag nog påstå är ett fynd. Kostade en bit över 30 kkr nya och är inte alls lika krävande på förstärkaren som M-1 då de har aktiva basar. Finns en hel del fina omdömen på nätet om man söker lite.
Mirage OMD-28 har jag aldrig hört, men priset i annonsen har gått från 40 till 26 kkr på mindre än två veckor och jag tror nog att det också är ett fynd. Minns när de kom att det skrevs i vissa tidningar att detta var det första Mirage byggt efter M-1 som kunde mäta sig med dessa.