HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Ino Audio
 Gått _från_ Ino till annan tillverkare?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/04/08 :  09:53:48  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Nu tänkte jag, såhär på fredagsförmiddagen, att en "ino-är-bäst"-tråd skulle passa sig alldeles utmärkt

Helt seriöst har jag, efter att ha läst om diverse medlemmars byteskaruseller(och även funderat över egna), ställt mig frågan:

Hur många har köpt en av Inos högtalare, haft dom hemma ett tag, fintrimmat placering av högtalare och lyssnare, lyssnat igenom sin skivsamling och tänkt: -Äh, vad är detta för skit? Jag köper mig nog ett par [valfri tillverkare, valfri modell] istället!!!

Så, är det någon som, pga av missnöje av Ino-högtalarnas återgivningsprestanda, bytt till något annat?

Trevlig helg!

/ Christian



Edited by - Baltazar on 2005/04/08 09:54:08

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/04/08 :  10:36:04  Show Profile Send Llönnblom a Private Message  Reply
Mycket intressant tråd efter alla skriverier.
Go to Top of Page

KeithMoon
Starting Member

8 Posts

Posted - 2005/04/08 :  11:23:07  Show Profile Send KeithMoon a Private Message  Reply
Hej hej!

Håller med. Intressant tråd. Bra fråga. Jag är nyfiken på svaren.

/Marcus
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2005/04/08 :  13:16:16  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Man ser aldrig några Ino tillsalu på anonssidorna, det kanske är ett tecken !

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/04/08 :  13:26:22  Show Profile Send molsson a Private Message  Reply
Har nog sett ett par på hifimagasinet tror jag.

No hay banda!!
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/04/08 :  13:27:43  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Det har väl faktiskt varit en massa pip och p60 till salu de senaste halvåret.
Kollar Ni inte på Hifimagasinet ?

Edit:

Bla detta finns ute nu:

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=27916

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=17708


// Jonas


Konsult hos Consulterna

Edited by - Sanoj on 2005/04/08 13:34:42
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/04/08 :  13:35:45  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Hej,

Med tanke på att man måste boka tid, åka till Lahäll (eller vart det är), provlyssna och sen bestämma sig för att sedan vänta i ett anatal dagar/veckor/månader/år(?) innan man får sina högtalare tror jag att man endast får just trogna kunder. Inget fel i det - snarast tvärt om. Men nått kvalitetstecken? Njäeee...Men ett tecken på mycket nöjda och trogna kunder.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2005/04/08 :  15:01:39  Show Profile Send David A a Private Message  Reply
Och dom som säljer? Vad byter dom upp sig till?
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2005/04/08 :  15:06:30  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Andra högtalare från Ino verkar det som haha

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/04/08 :  15:57:36  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Jag bytte iaf upp mig


Go to Top of Page

soren
Member

311 Posts

Posted - 2005/04/09 :  18:34:55  Show Profile Send soren a Private Message  Reply

Har ett par pi60, som jag tror ger mest för pengarna (alla kategorier!).
Funderar på att uppgradera till i28/i56, men just nu ser jag ingen mening i det, då jag bor i en betongbunker på 20 m2.

Enda andra högtalarna jag funderat på är Meridians digitala 5500 eller större, och då hamnar man i en klart annan prisklass.

/Sören
Go to Top of Page

Guru
Member

2761 Posts

Posted - 2005/04/11 :  13:47:19  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Hur många är det inte som¨åker Saab år efter år och tycker det är världens bästa bil ?
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/04/11 :  18:18:47  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
saaben är iaf gjort att köras med på normala vägar, inte som vissa andra sportbilar som inte går å användas på annat än räjserbanorna (om ni hajjar min relatering)

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2005/04/12 :  01:02:08  Show Profile Send olof a Private Message  Reply
Jag är en av dem som har haft mina piP på annons för inte så länge sedan.
Men bara för att skaffa pi60+bs60
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/04/12 :  13:42:48  Show Profile Send m_persson79 a Private Message  Reply
Annonserna på hifimagasinet försvann med rykande fart!!

Sanoj, var det ett par piP & ett par pi60? Någon som han se vad de kostade?
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/04/12 :  15:56:07  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Vet att ett par pi60s -99 års modell var ute för ett tag sedan. Begärt 29k. Det var tydligen de nya basarna i dom.
Mycket ljud för pengarna. Dessutom slpp den som köpte dom vätne över ett år som man annars tyvärr får om man vill ha pi60 signatur.


Mvh

Ps. Fortfarande ingen alltså? Ds.


Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/04/12 :  16:24:12  Show Profile Send labrat a Private Message  Reply
Med tanke på att det verkar i runda slängar vara ungefär 10 medlemmar som överhuvudtaget har ägt en Ino-högtalar är väl det inte så konstigt? Hade frågan varit "Hur många har provlyssnat någon av Ino's högtalare men valt att köpa en högtalare från annan tillverkare?" hade det säkerligen funnits några stycken.

Det vore intressant att veta exakt hur många piP/pi60 Ingvar har sålt i sverige under alla åren han har haft verksamheten, om man nu vill diskutera hur många som säljs på begagnatmarknaden (vilket jag iofs själv tycker är helt ointressant).

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/12 :  17:24:52  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
quote:
Det vore intressant att veta exakt hur många piP/pi60 Ingvar har sålt i sverige under alla åren han har haft verksamheten, om man nu vill diskutera hur många som säljs på begagnatmarknaden (vilket jag iofs själv tycker är helt ointressant).



Labrat: Det är nog bara Ingvar som kan svara på det.
Maila och fråga vettja.
inoaudio@hotmail.com
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/04/12 :  17:27:32  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
tror ja läste i nån tråd på det "andra" forumet om ca ***** piPar som är sålda eller uthyrda? jag kan mycket väl vara ute och cykla också


editerade lite pga lite pinsamt kass uppskattning, borde ha förstått bättre

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)

Edited by - Haakan on 2005/04/12 18:41:09
Go to Top of Page

DAVE_HB
Member

180 Posts

Posted - 2005/04/12 :  18:14:28  Show Profile  Visit DAVE_HB's Homepage Send DAVE_HB a Private Message  Reply
IÖ har enligt uppgift sålt över 800 par pi60/pi60s under alla år de har funnits. Mängden piP har nyligen gått om dessa siffror så då kan man själva räkna ut mängden.

Man kan dock lugnt säga att Haakan är lite ute och cyklar.

- Hjälper Holographic Audio, Larsen Hifi samt Bremen
- Admin på Faktiskt.se
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/04/12 :  18:39:56  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
klart jag e dock tror ja det stod så på ett visst forum

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2005/04/12 :  18:58:57  Show Profile Send Bosco a Private Message  Reply
Jag vill minnas att siffran 1000 pi60 nämndes omkring den tid jag köpte mina.
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/04/12 :  23:35:25  Show Profile Send m_persson79 a Private Message  Reply
1000st är väldigt många! SJUKT att det inte finns fler på beg-marknaden!!
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/04/12 :  23:40:31  Show Profile Send labrat a Private Message  Reply
Jag tycker 1000st låter rätt lite, under 30 år eller vad det är. Om de siffrorna stämmer (låter ju rimligt) är det väl heller inte speciellt märkligt att de inte förekommer på begagnatmarknaden speciellt ofta. De som säljer verkar dessutom ta ut mer eller mindre samma som nypris, eller mer och då kan man väl likagärna köpa högtalarna direkt från Ingvar i obehandlad fanér och skicka in på någon snickerifirma för lämplig behandling.

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/04/13 :  02:41:19  Show Profile Send m_persson79 a Private Message  Reply
labrat,

det du säger låter underligt. Mer eller samma summa, det har jag aldrig stött på.

Men däremot så ligger beg-priset HÖGT! Alla andra högtalare med några år på nacken brukar ligga nånstans 50-70%, icke INO.

Fast man förstår ju.. dom går vanligtvis ursnabbt ändå.

Edited by - m_persson79 on 2005/04/13 13:31:23
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/04/13 :  13:33:32  Show Profile Send labrat a Private Message  Reply
Nej, det var kanske lite att ta i. Men alla annonser jag har sett har legat högt, så högt att man har kunnat köpa nya lådor i obehandlad MDF och sedan låta någåon lacka dom och ändå hamnar under/på samma nivå. Nu vet jag iofs inte var pi60s kostar men de kostar väl drygt 30k, då känns 29 som ett rätt orimligt pris för 6 år gamla högtalare.

Sandoz in the rain
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000