Author |
Topic |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/02/22 : 05:26:02
|
Vissa delar av landet hade sportlov förra veckan... Blev det nåt extra lyssnat då, eller bara en massa uteaktiviteter ?!
För egen del, så blev det nog inte nån "ny" platta.. Utan det var
Lars Danielsson - Libera Me
och
Robbie Williams - Swing when you're winning
som snurrade i spelaren.
Fast redan denna vecka så är det 4 "nya" skivor som har snurrat. Får nog ta och göra en recension på en av dem. Vi får se om vi har några västkustfans här då...
STOP! Kom på att jag faktiskt köpte en skiva på HighEnd, som har snurrat lite, till min fruns stora förtret. Hon avskyr detta verk. Det vi snackar om är
Carl Orff - Carmina Burana Atlanta Symphony Orchestra Utgiven på Telarc, SACD http://www.naxos.se/article.asp?id=614
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
Gabe
Member
536 Posts |
Posted - 2005/02/22 : 11:33:12
|
Tog Zalves tips till mitt hjärta och köpte basisten Lars Danielssons Libera Me. Underbar platta! Lugn flöde i musiken, nästan mer filmisk i sitt uttryck än jazzig. Instrumental musik som framkallar både bilder och lugn i själen. Väldigt bra ljud också.
I övrigt snurrar mest samma sköna plattor som föregående vecka, nämligen:
E.S.T - Viaticum. Esbjörn Svensson och hans kompisar är ruggigt samspelta musiker som når ännu en formtopp på senaste cd:n.
Josh Rouse: Nashville. Alt. amerikansk singer/songwriter, som utvecklas till en extremt begåvad låtskrivare. Det är mjukt, svängigt, melankoliskt, soligt... Förra plattan både hette och tog avstamp i "1972" års musikvärld. Det finns både Stevie Wonder och Neil Young bland influenserna. Min arbetskompis Lars tycker Nashville är bättre än den lysande "1972", jag är inte riktigt där ännu. Men ruskigt bra är det!
Säkra köp! tycker Gabe |
Edited by - Gabe on 2005/02/22 11:33:59 |
|
|
|
Topic |
|
|
|