HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Mod-tips för billigare DVD-spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/02/09 :  11:21:00  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Hej

Hittade de här sidorna när jag pillade lite i min Pioneer DV-525 i fjol. Kanske kan användas på de nya Denver-spelare som köpts på senaste tiden .

Del 1 http://www.soundstage.com/maxdb/maxdb200006.htm
Del 2 http://www.soundstage.com/maxdb/maxdb200007.htm

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall

Ibbe
Member

117 Posts

Posted - 2005/02/09 :  13:05:14  Show Profile Send Ibbe a Private Message
har för skoj skull tänkt å köpa den omtalade dvd, har hittat en nätbrunn med filter på Elfa att sätta in i dvdn...

"Fabr Schaffner, typ FN9223
Nätbrunn med avstörningsfilter för nätspänning. För skydd av elektronisk utrustning mot transienter och störningar från nätet"
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=2017084.htm

eller är det lika bra att köpa en vanlig?
det verkar ju som en bra ide iaf,men mer vet jag inte, så några kommetarer från bättre vetande mottages gärna

Harman kardon så har man,,,(Denver prospect)

Edited by - Ibbe on 2005/02/10 00:41:13
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/02/09 :  15:22:20  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Funderar också på att köpa den, denvern då, är ju inte dyr direkt.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

freann
Member

863 Posts

Posted - 2005/02/09 :  15:54:45  Show Profile Send freann a Private Message
Jag har gjort några av modden på ett par spelare - rekommenderas starkt! Häftmassa på kristallen och runt/på kondingarna är väldigt effektivt. Kapsla in transformatorerna gjorde jag förra veckan på min Micromega Stage3. Väldigt, väldigt bra.

Spelarna kom från Cyrus, Micromega, Cambridge och Marantz. Funderar på att återkomma med bilder.

Edited by - freann on 2005/02/09 15:56:42
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/02/09 :  18:54:01  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Åh, återkom hemskt gärna med bilder!!

Jag har testat att modda en förstärkare på liknande sätt... vet inte om det gjorde mycket skillnad, kanske funkar bättre på cd:s?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2005/02/09 :  19:02:17  Show Profile Send Fimax a Private Message

Jag kan fortfarande inte förstå det där med nätbrunn (utan filter) istället för att bara byta ut kabeln (förslagsvis med samma kabel som man hade tänkt att ha mellan närbrunn och vägguttag..).

Hur kan det vara positivt med två extra lödställen (nätbrunn + stickpropp för denna) samt ett övergångsmotstånd (mellan nätbrunn och stickpropp för denna)?

Kan någon förklara detta?


/filip




Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/02/09 :  19:06:01  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Fimax:
Är nog mest för att kunna prova olika nätkablar skulle jag tro.

Men det är bara min egen gissning.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Calle H
Member

147 Posts

Posted - 2005/02/15 :  20:17:54  Show Profile  Visit Calle H's Homepage Send Calle H a Private Message
Freann: Ja gör det. Detta är nytt för fler än jag (hoppas jag).

Med öl i gräset på en Opeth-konsert.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000