HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Hfls-1 en kamp mot (års)tiden?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/11/23 :  21:17:33  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Hmm ska man använda sig utav en varmluftspistol på bitumenplattorna? Det hade jag inte den blekaste aning om , dock verkar de sitta ganska bra när man kontaktlimmar dem ordentligt.

Hehe, jo lite mobbing är det nog men både penseln och burken är lite halvslemmiga efter limmningen. Jag tror inte att de har någon själ som tar alltför mycket illa upp...

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/11/25 :  16:20:43  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Jaha, då var elementen och filterkomponenterna beställda från audiocomponents. Undra hur lång tid de kan tänkas ta på sig innan det landar ett paket till mig .

Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/12/01 :  11:28:37  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Då väcker vi väl lite liv i den här tråden igen då!

Det kom ett paket till mig idag !!

Kan det här vara då? måtro?

Det var omlindat med massor av tejp.

Sesam öppna dig!!

Det verkar komma från Intertechnik. Der schpännande! (eller något sånt)

Vilken prydlig liten lista de har skrivit ner så jag vet vad jag fått för saker.

Väl förpackat verkar det också vara, som tur är.

Nämen ser man på. Nu har träplattorna fått några kompisar .

Två stycken diskanter. Nu har jag också förstått varför folk verkar göra två lite större hål i diskantens försänkning .

Den allsmäktige baaaasen .

En till bild på en av basarna.

Nu är det bara dags att börja fixa till filtret då antar jag. Om inte så har jag nog en bror som snart ser till att jag gör det . Dock märkte jag att elementförsänkningarna för baselementen är aningen för små så det vill väl till att plocka fram lite sandpapper och vara fööörsiktig antar jag.

Nu är bygget igång igen hur som helst.

Go to Top of Page

RODA
Member

411 Posts

Posted - 2004/12/01 :  12:08:51  Show Profile Send RODA a Private Message  Reply
Fiiint!

Kjør på med bilder etterhvert, snälla

Mvh
Rolf
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/12/01 :  15:22:51  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Då är det dags för den andra bilduppdateringen idag . Nersänkningarna är nu sandpapprade och baselementen passar som handen i handsken. Här kommer några bilder på filterkreationen.

Här är kondensatorerna fastsatta med buntband medan resten bara ligger löst på filterplattan.

Nu var det äntligen dags att ta fram en liimapistooli . Den fungerade riktigt bra för att vara en biltemapryl.

Här är spolarna och motstånden fastlimmade så nu sitter alla komponenter fast på plattan.

För den som undrar vad som ska ske härnäst får jag väl fresta med en liten ledtråd .

Den här eminenta skivan trillade ner i brevlådan idag och gjorde högtalarbyggandet mycket trevligt då jag samtidigt kunde lyssna på lite ny musik.

Byggandet går vidare...

Edited by - MasterOfPuppetz on 2004/12/01 15:24:16
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/12/01 :  18:19:20  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Får du högtalarna lika fina som Lisa så blir jag avis!!

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/02 :  01:01:41  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Då antar vi att det är inspelning på G nu !?;)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Sladden
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/12/02 :  01:29:38  Show Profile Send Sladden a Private Message  Reply
Såg du beställt delar från Tyskland, var det billigare där än i Sverige?

De verkar inte sälja elementen där längre... Lycka till med bygget!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/02 :  05:52:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Skulle gissa på att grejerna är från Holland. Mitt kit gick på 2600:- (med frakt)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/12/02 :  09:55:19  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Nej tyvärr är de inte på inspelning ännu. Jag har inte införskaffat något internkablage ännu men jag är precis på väg till hifikit . Om några timmar är de dock på inspelning...

Jag beställde elementen och filterkomponenterna från audiocomponents.nl i Holland precis som Zalve trodde. Zalve lyckades även träffa mitt i prick gällandes priset .

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000