HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 En liten recension på Supra Sword!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

crion
Member

503 Posts

Posted - 2004/12/17 :  09:28:01  Show Profile Send crion a Private Message  Reply
Grattis till kablarna Matså!

Jag såg att dina kablar ligger på golvet och hörde någon annan kommentera om att kablar drar på sig elektrostatisk laddning från underlaget. Detta stämmer och om du vill förbättra ljudet i din anläggning något och få lite mer "air" och en fnutt mer dynamik. Pröva att lägga kablarna på uppochnervända glas så att de inte nuddar golvet på någon punkt och se till att detta görs ända från din strömkontakt i väggen till resten av anläggningen.

Det finns givetvis kommersiella produkter för detta om du tycker det blev bra Men det kostar ju ingenting mer än 2 min av ens tid att pröva..
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/12/17 :  13:06:08  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Glas? Intressant, men tyvärr kan jag inte ha det särskilt länge, du förstår jag har en vild tre årig busa här hemma.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2004/12/18 :  13:53:28  Show Profile Send crion a Private Message  Reply
Ok, visste inte om att det var en Terminator level 3 där

Edited by - crion on 2004/12/18 23:23:39
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2005/10/18 :  14:44:02  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Det finns fler än matså som gillar Sword, nämligen Roy Gregory som lät Sworden gå en match mot Nordost Valhalla i HiFi+ nr 41. Jag citerar:
quote:
"It's Cuvee Winston Churchill on a Cava budget and I love it."

Läs hela pdf:n här:
http://www.tonianlabs.com/Sword%20HiF%20Oct05%20lowres1.pdf
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/10/18 :  19:47:37  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Men tyvärr är Sworden inget för mig, eftersom jag har en Lavardinförstärkare:
quote:
So Supra’s Sword is not a universal
panacea. In fact, use it with a Naim
or Lavardin amplifier and its zero
inductance could result in the complete
opposite, so make sure you check with
your dealer first regarding suitability.

/ Ulf

Edit: ...men för din skull, matså, kan jag bara gratulera om du hittat en kabel som du tycker fullkomligar ditt system och som nu dessutom får ett erkännande... själv får jag leta vidare, dock ....

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem

Edited by - ulfsan on 2005/10/18 21:06:56
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/19 :  17:18:24  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Supras spadar är riktigt trevliga. Har de till deras rondo 4x4 och det är inte fel där heller. Supra har lite trevliga kablar har jag märkt. Skulle vilja prova svärden någon gång....

GRATTIS!!!!!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000