HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Akkelis Audio - En ny aktör på hifi himmelen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/10/22 :  18:03:00  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Akkelis Audio är nu ett registrerat företag. Inom en inte alltför avlägsen framtid kommer verksamheten att starta som en rolig bisyssla


mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/22 :  20:11:58  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Kanonkul, vad kan vi förvänta oss. ICE steg?


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/10/22 :  21:38:30  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
I första hand kan man förvänta sig kablar, tweaks, möbler och liknande. Men visst, det kan säkerligen dyka upp elektronik eller högtalare ibland. Det kommer dock inte att vara inriktningen till en början i alla fall.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/22 :  21:47:04  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Ah, ok då du säger kabel och har Xindak kabel på dina bilder kanske vi kan förmoda att det blir dessa(bla.?) du kör med? E&T möbler?

Nåja det visar sig vad du kommer köra med för grejer


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/10/22 21:47:35
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2004/10/23 :  00:18:32  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Välkommen i företagarföreningen, Stefan.
Jag hoppas att du vet vad du ger dig in i.
Det visste inte jag riktigt med bokföring och annat som var ent rent helsike att sätta sig in i. Det har gått ett par år och jag har kommit ikapp den biten, men väljer idag att leja bort bokföringen, då det var en massa dödtid på något som jag inte var ett dugg intresserad av.
Det kallas för att prioritera det som är väsentligt och det som man är bra på.

Lycka till med företagandet.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/10/23 :  05:19:57  Show Profile Send Bravo a Private Message
Skojigt,
Grattis!

Bravo
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2004/10/23 :  16:02:21  Show Profile Send arcam a Private Message
Lycka till StefanB med ditt nya företag





Go to Top of Page

Revisorn
Member

380 Posts

Posted - 2004/10/28 :  13:40:22  Show Profile Send Revisorn a Private Message
Kul! Lycka till! Hoppas att du även kommer sälja egentillverkat! Företagshemsida?
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/11/15 :  22:34:53  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
När kan vi se dessa dörrar öppnas?


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/11/16 :  07:36:44  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag hade hoppats vara igång redan men det har inte varit helt enkellt att få tag i produkter Nu verkar det dock vara på G så inom en vecka hoppas jag kunna slå upp portarna.

Det är också mycket möjligt att det blir elektronik från Esound och då givetvis i "Euorpean edition". Jag kommer framöver att berätta mer om skillnaderna mellan denna version och den version man kan köpa på Coem Audio och NY Sound.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/11/16 :  13:40:31  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Låter väldigt intressant det där med Esound!
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/11/16 :  15:42:36  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
quote:
Det är också mycket möjligt att det blir elektronik från Esound och då givetvis i "Euorpean edition". Jag kommer framöver att berätta mer om skillnaderna mellan denna version och den version man kan köpa på Coem Audio och NY Sound.


Kul att detta märke, och speciellt CD´n kommer till Sverige i mer seriös regi. Då kanske den tas på allvar av olyckskorparna...

Det finns alltså skillnader? Men vi har den bättre "european edition" då vi har samma inköpsställe ursprungligen.

Lycka till än en gång, hoppas du fixar in fler märken och grejer!



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/11/16 :  17:43:29  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Om det blir så att jag tar in Esound så kommer de nya spelarna att vara märkta med "European edition" och de kommer att vara CE godkända. Jag komemr också att få en "lokal edition" för jämförelse där jag vid en demo kan låta mina och kundens öron själva avgöra om (att) det är en ljudmässig skillnad.

Om du har samma leverantör som mig Mange så är det European Edition och vi vet ju båda hur bra den låter

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/11/16 :  19:46:27  Show Profile Send Haakan a Private Message
varför hade jag detta på känn

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2004/11/17 :  06:32:18  Show Profile Send Saro a Private Message
Grattis.

Hoppas allt går riktigt bra

MVH
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/11/17 :  15:09:07  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Kanon Stefan

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/11/17 :  15:19:09  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Grattis Stefan och välkommen i gänget !!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/11/17 :  17:31:16  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Grattis och välkommen ner i Ankdammen!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/11/18 :  09:09:44  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Tackar och bockar. Detta skall bli jätteroligt.

Fick igår en kopia på ett mail som gått till en potentiell Esound kund i Norge. Han fick detta svaret:

"DEAR SIR,

PLEASE NOTE THAT THE ESOUND AUTHORISED SOLE SUPPLIER TO NORWAY, SWEDEN AND FINLAND IS AKKELIS AUDIO AND WE WILL NOT SUPPLY CD-E5 EUROPE EDITION TO THESE AREA STARTING NOVEMBER 2004.

SINCERELY,

Cattylink Analog Research"




läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/11/18 :  10:06:51  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Grattis

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/11/18 :  13:02:10  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag kanske skall göra ett förtydligande eftersom mitt senaste inlägg kan te sig märkligt. Vad som är bestämt är att Esounds nya CE märkta ”European Edition” skall säljas via Akkelis Audio i Sverige, Norge och Finland. Vår överenskommelse innebär att Akkelis Audio blir ”generalagent” (typ) för Esound i dessa länder och eftersom det i dagsläget bara är en produkt som håller på att CE certifieras så gäller denna överenskommelse Esound CD-E5.

Fördelen för kunderna med detta blir ju att apparaten blir CE märkt, att alla är av den bättre European Edition typen, att man får öppet köp, att man har möjlighet att lyssna på den om man bor eller besöker Göteborg och sist men inte minst att man får garanti på apparaten.

läs mer på: http://hello.to/hifi

Edited by - StefanB on 2004/11/18 13:10:52
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/11/18 :  13:13:22  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Du lär ju få sälja en del CD-5:or om du får ensamrätt till denna

Samt de bättre förutsättningarna för köpare.



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2004/11/29 :  09:57:47  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Nu börjar dagen D att närma sig. Idag kom 64 kilo varor så nu skall det packas upp, fotograferas, räknas fram priser då faktura för tiull och moms kommit och sedan är det bara att vänta på att Ni vill köpa era julklappar från Akeklis Audio.



www.akkelisaudio.com

Edited by - Akkelis Audio on 2004/11/29 10:03:02
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2004/12/11 :  21:04:02  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Lycka till StefanB!

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000