Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/10/14 : 23:05:38
|
Hififorums musiktävling
För er som är kvällssurfare, nattarbetare, aktiva nattdjur, eller tidiga (?) morgon människor,,,
Jag tänkte att VI skall ge er lite att fundera på varje kväll.
Måndag: hal/Zalve Tisdag: ztenlund Onsdag: Gus/Jörgen_G Torsdag: Magils
"Röda Tråden" är en ganska ren kopia från P3/P4s Nattjakten som körs på nätterna i veckorna. (Vi kommer dock inte har streamad musik.)
Det är en enkel tävlingsform för er som inte har lyssnat på Nattjakten.
Jag kommer att skriva 3 Sångtitlar med Artister som har framfört låten på skiva. Detta är era ledtrådar. Det kommer bli 1 ledtråd/timme ~ Ungefär .
Det ni skall göra är att hitta den röda tråden. Alltså - Vad har de tre ledtrådarna gemensamt. Ledtrådarna kommer att skrivas som "Artist - Låttitel". Vanligtvis är det antingen Titel eller Artisten.
Endast 1 gissning per ledtråd. (Kan INTE användas etroaktivt) Som ett litet exempel så kan jag ge er förra nattens RADIOfråga.
1) Prince - Cream 2) Madonna - Who's that Gril 3) Siouxsie Sioux - Kiss Them for Me
I detta fall så var det legendariska rockgrupper
Jag skall se om vi kan fixa fram några ev priser till vinnaren. Säg först med 5 rätta svar.
INGA editerade inlägg kommer att godkännas som svar. Låt hellre stavfelet var kvar.
SKRIV gärna in HUR ni kom fram till svaret. Detta kan hjälpa till för att få ett godkänt svar.
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
Edited by - ztenlund on 2006/08/29 00:20:27 |
|